יום שלישי , אפריל 30 2024
חדשות עשר, לוגו 2017

בית ספר לאלימות

 

*סדרת כתבות חדשה של יוסי אלי ועמרי מניב:*

*״בית ספר לאלימות"*

*התלמידים האלימים בבתי הספר נחשפים באומץ מול המצלמות*

 

ביום ראשון, 19.8.2018, נתחיל לשדר במסגרת המהדורה המרכזית בחדשות עשר, *סדרת כתבות חדשה של כתבינו יוסי אלי ועמרי מניב, "בית ספר לאלימות".* שבועיים לפני פתיחת שנת הלימודים – יצאנו למסע בעקבות התופעה שהכי מטרידה את ההורים והתלמידים במערכת החינוך: האלימות הגואה בבתי הספר.

*בפרק הראשון* נשמע עדויות יוצאות דופן, בגוף ראשון, של תלמידים אלימים: הציבור הרחב נחשף לאלימות בבתי הספר בעיקר דרך מורות, מורים ומנהלים שמותקפים, או באמצעות תלמידים מוכים והוריהם הזועמים, הפעם נשמע את הצד של התלמידים שנחשבים "האלימים בבית הספר". האם הילדים הללו פרקו תסכול שצברו בבית או ברחוב על חבריהם לכיתה? האם הם עצמם בגדר "נפגעים של מערכת החינוך"?

*בפרק השני* נצא לסיור בבית הספר האלים בישראל – מקיף אבו גוש, שלפי נתוני משרד החינוך הוא המוסד החינוכי בעל שיעורי האלימות הגבוהים בארץ. נשמע את המנהלים שמתחלפים בכל שנה, את המורות שמפחדות ואת מאות התלמידים, שבוחרים לנסוע בכל יום שעתיים עד מזרח ירושלים, רק כדי שלא ללמוד בתיכון, שבו סופגים בכל יום מכות ומתיזים גז מדמיע. 

*בפרק השלישי* נבחן האם המערכת צריכה להיכנע לדרישות הורים לסלק ילד בן 5 שמכה את חבריו לגן? או להעניש ילד בן 4 שנוגע בילדות אחרות במקומות אינטימיים? את הדילמות הקשות מהגן ומבית הספר ביקשנו לבחון באמצעות "ועדת סילוק" שהקמנו ומורכבת מתלמיד, מורה, הורה, מנהל בית ספר ועובדת סוציאלית. והבאנו להכרעתם את הדילמות מסיפורי האלימות הקשים של מערכת החינוך בשנים האחרונות.

 

*״בית ספר לאלימות" – סדרת כתבות של  יוסי אלי ועמרי מניב, א'-ג' ב-20:00 במהדורה המרכזית בחדשות עשר*

 

עורכת: תמר פיין | מפיקה: איריס בסוק-ארליך | תחקיר: מעיין בן טורה ושקד אורבך | צילום: איוון אלכסייביץ | צילומי השלמה: דודי לזר ושי פוני | קול: בן אלטיד, ירון יראל ודובי דובשני | עריכת וידאו: חן לוטקין ועידן פנואל  | עיצוב גרפי: אריאל צרור וחן משה

יש לבדוק גם

JAFFA

סדרת כתבות של דורון הרמן:* *״Jaffa"* *זוהי יפו החדשה: נדל"ן יוקרתי מול עוני, חיסולים מול …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.