שבת , יולי 27 2024
חדשות עשר, לוגו 2017

JAFFA

סדרת כתבות של דורון הרמן:*

*״Jaffa"*

*זוהי יפו החדשה: נדל"ן יוקרתי מול עוני, חיסולים מול בילויים* 

 

ביום ראשון, 9.12.18, נתחיל לשדר במסגרת ההדורה המרכזית בחדשות עשר, סדרת כתבות חדשה של *דורון הרמן, "Jaffa". * במהלך השבועות האחרונים תיעד הרמן, יחד עם צוות חדשות עשר, את יפו לאורכה ולרוחבה, ביום ובלילה – העיר שעלתה לכותרות בחודשים האחרונים בעקבות שורת מעשי רצח ופשיעה, מתגלה, כמעט באותה נשימה, כמוקד תיירות, קולינריה ובילויים משגשג. מצד אחד – צומחים עסקאות נדל"ן יוקרתיות ושוק השקעה פורח וטרנדי, ומנגד עומדים עוני מחפיר, מלחמת כנופיות וקרבות ירי על דירות. מי מרוויח ומי מפסיד מהמצב שנוצר, כשלכל זה נוסף גם המתח הגובר בין ערבים לבין יהודים?

*הפרק הראשון* – בזמן שמחירי הדיור ביפו עולים משמעותית, משכורתם של ערביי העיר נותרה כשהייתה. הם אינם יכולים לקנות דירות או להשכיר נכסים, ולא מעוניינים לעבור למקום מגורים אחר. כך, לאחרונה התפתחה ביפו תופעה חדשה: המלחמה על הדירות – צעירים יורים, ולעתים מחסלים, כדי להשיג בית למגורים.

*הפרק השני* –השנה אירעו ביפו 12 מקרי רצח, רק מחצית מהם פוענחו. האם השיטה שבה פועלת המשטרה – להציב שוטרים בכל פינה בעיר מוכיחה את עצמה? תושבי המקום מתלוננים על "שיטור יתר", רישום דו"חות על עבירות תנועה וכדומה – מהלך שפוגע בעתיד הצעירים, ומקשה עליהם למצוא עבודה עם רישום פלילי.

*הפרק השלישי* – מה מקומה של הדת במצב המורכב שאליו נקלעה יפו? האם אכן ישנה הקצנה ותסיסה של התנועה האסלאמית בעיר? בפרק זה נביא את סיפורם של ילדי המשת"פים, שסייעו לישראל למנוע פיגועים בימי האינתיפאדה השנייה, וכעת הם סובלים מניכור בקרב תושבי יפו הוותיקים – בשל טענות על "בגידה" בפלסטינים, והם אינם מצליחים להשתלב ולהתפרנס, ורבים מהם מתדרדרים לעולם הפשע.

*הפרק הרביעי* – כך הפכה יפו למעצמת קולינריה, בילויים ותיירות: כ-50 אחוזים מכלל התיירים שמגיעים לישראל, מבקרים בעיר – המסעדות הומות, שוק הפשפשים ומלונות היוקרה פורחים. כיצד, למרות הפשע משתולל – מצליחה יפו לכבוש את ליבם של התיירים מחו"ל, ואת לב המבקרים מישראל?

יש לבדוק גם

עד מתי נוב' 18?

החל מהערב בחדשות עשר – סדרת כתבות חדשה של אור הלר*: *"עד מתי נוב' 18?"* …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.