שבת , יולי 27 2024
_פרפר צהוב וורוד. החזית הורודה. צילום יחצ

פרפרים לשחרור החטופים

 

סרט קצר: פרפרים לשחרור החטופות והחטופים: 

https://vimeo.com/914595537/1e771fa8ac?share=copy

סרט תיעודי ישראלי קצר של נטע שניצר מציג את מיזם הפרפרים של החזית הוורודה, סמל לחטופות ולחטופים הישראלים בעזה, לחירות המגיעה להן.ם. את הסרט יצרה נטע לאחר שראתה את העשייה בכיכר החטופים והרגישה שזה מבטא גם את הקול שלה. 

נטע שניצר: "כשהגעתי לאוהל החטופים עמדתי קפואה והסתכלתי סביבי. הרגשתי מבוהלת, מוצפת בצער ולא ידעתי מה לעשות. לפתע מישהי שאלה אותי אם אני רוצה להכין פרפר מנייר. לידה ישבנו קבוצת אנשים שקיפלו דפים קטנים. היא הושיטה לי יד שאפשרה לי להכיל את הסיטואציה המורכבת, ולרגע לעסוק ביצירה קטנה שהיא בעצם תפילה". 

יניב סגל, ממובילי החזית הוורודה: "בשבועות הראשונים של המלחמה, כשמאהל משפחות החטופות והחטופים היה עוד בקפלן, רצינו להביע תמיכה במשפחות ולענת ברוק, פעילה מובילה בחזית הוורודה נולד רעיון – להכין אוריגמי של פרפרים בקריאה לחופש של החטופות והחטופים. ישבנו כל יום במשך מספר שבועות בקפלן ולאחר מכן בכיכר החטופים ולימדנו אנשים איך להכין פרפרי אוריגמי. הדבקנו אותם על העצים, על מייצג שולחן הארוחה ובכל מקום שהתאים. המייצג התפשט לעוד מלא מקומות, בבתי ספר, בתי חולים ועוד מקומות נוספים. משם נולדה סיכת הפרפר הצהוב, שהוא עבורנו סמל לחטופות ולחטופים – לחירות שמגיעה להן.ם".

"אחד הדברים הבסיסים ביותר שמדינה מספקת לאזרחיה זה הידיעה שאתה חוסה בצילה: שיש מי שיציל, יש מי שישלח עזרה, ויש מי שערב במקרה הבלתי ניתן לשיעור שתחטפי למדינה עוינת. כל הציפיות האלה התנפצו לרסיסים מדממים ביום שבת השחור של ה7/10. למדינת ישראל יש חוב כלפי אזרחיה. להשיב את כל החטופות והחטופים בשבי החמאס בעזה. המשפחות ננטשו על ידי המדינה והממשלה שעסוקה ביחסי ציבור, עסקנות פוליטית ותעמולה על פני טיפול יעיל ביקר מכל. אנחנו עומדות יחד עם משפחות החטופות והחטופים וקוראות למדינת ישראל בצורה חד משמעית – החזירו אותם הביתה עכשיו! בימים קשים ומורכבים כאלה, אנחנו בחזית הוורודה משתדלות להגביר את האור ולהפיץ תקווה. אחת מהיוזמות של החזית היא פרפרים של תקווה".  💖🦋

הפרויקט 'פרפרים של תקווה' הוקם על ידי החזית הוורדה, ארגון מחאה חברתי הפועל באמצעות כלי אומנותיים לחיזוק הדמוקרטיה הישראלית. פרפרים, סרט תיעודי קצר, ישראלי 2024. הפקה: נטע שניצר, עריכה: סהר ויזל, צילום: סיגל זגמן, משתתפת: מרים קונסטנטין.  

https://vimeo.com/914595537/1e771fa8ac?share=copy

 

אודות החזית הוורודה

החזית הוורודה היא תנועת מחאה חברתית ארצית הפועלת באמצעות כלים אומנותיים לחיזוק הדמוקרטיה הישראלית, בהובלה של אמנים אקטיביסטים: כלנית שרון, שחקנית ובמאית, ויניב סגל, יוצר ומעצב.

כלנית שרון: "למה ורוד? ורוד הוא ההפך לפאשיזם ורוע, כולנו יודעות את זה מהבטן. ורוד מסמל רגישות, רוך, אהבה, תקווה ואפטימיות – העתיד שמגיע לכל אזרחיות ואזרחי מדינת ישראל ולכל בני האדם. אנחנו נלחמות בשביל עתיד ורוד לכולנו. מפיצות אור, תקווה, ליברליות ושוויון, בעזרת אומנות, רעש והרבה אנרגיה. אנחנו דור שלם שדורש עתיד ורוד".

החזית הוורודה החלה כקבוצת אמנים אקטיביסטים במחאת בלפור ובמחאות נוספות בשנים 2020 ו-2021 וגדלה מאז תחילת ההפיכה המשפטית בינואר 2023. מאז ה-7/10 החזית הוורודה לקחה חלק בסיוע האזרחי בצפון ובדרום ובמאבק להשבת החטופות והחטופים. כלנית ויניב הם חלק מההובלה של מחאות קפלן והחזית הוורודה לוקחת חלק פעיל ומוביל בהפגנות בכל הארץ. 

פעילות ופעילים של החזית הוורודה נמצאים בכל מוקדי המחאה ברחבי הארץ, בהובלה של הנהגה מקומית, כולם תחת דגל ורוד שמסמל מאבק על הדמוקרטיה הישראלית, זכויות ליברליות ותקווה לעתיד טוב יותר.  פעילות של החזית הוורודה מגיעות להפגנות כחולייה של מתופפות עם מיצגים אמנותיים, שלטים נוקבים והרבה ורוד. 

החזית הוורודה הקימה את החנות הוורודה – בה ניתן לקנות ורוד ולחזק את פעילות המחאה. לרכישה ולתרומות מוזמנים להיכנס:

https://pinkfront.co.il/

https://pinkfront.co.il/linktree/

יש לבדוק גם

בחירות 2024: האם קמאלה הבטיחה את המועמדות?

נאום קמפיין ראשון של קמאלה האריס , לאחר שהנשיא הפורש ביידן הביע את תמיכתו בה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.