שבת , יולי 27 2024
חדשות עשר, לוגו 2017

חופרים

*סדרת כתבות חדשה של חן ליברמן:*

 

 *״חופרים"* 

*הטכנולוגיה חושפת את האמת מאחורי האירועים שעיצבו את הסיפור הלאומי שלנו* 

 

ביום ראשון 21.10.18, נתחיל לשדר במהדורה המרכזית בחדשות עשר סדרת כתבות חדשה של *עורכת התרבות חן ליברמן, "חופרים". * האם דוד באמת נלחם בגוליית? איך נראתה שושלת מלכי ישראל? מה באמת היה כאן לפני אלפי שנים? טכנולוגיה חדשה שרק משתכללת מאפשר לנו ללמוד יותר ויותר על האירועים שעיצבו את הסיפור הלאומי של ישראל. מה קורה כאשר המציאות ההיסטורית, כפי שהיא מתבררת בעזרת הפיתוחים החדישים, לא תמיד מתיישבת עם הנרטיבים הלאומיים והדתיים שעברו במשך שנים מדור לדור? 

 

במסגרת הסדרה חרשה ליברמן את הארץ לאורכה ולרוחבה, וביקרה בשורה של אתרים ארכיאולוגים ומוזיאונים כדי להבין מה באמת עומד מאחורי המיתוסים שעליהם גדלנו? 

 

*בפרק הראשון* – מלכות המלך שלמה: ביקור מרתק בתל חצור ובמגידו, שבהם נתגלו שערים מהערים עליהם שלט שלמה המלך. נערוך סיור עם קבוצת מדגם במוזיאון ארצות המקרא: האם מישהו מאיתנו מעלה דעתו שהסיפורים שכל ישראלי מכיר כלל קרו במציאות? 

 

*בפרק השני* – ממלכת דוד: נסייר בעמק האלה, באזור שבו על פי המסורת התרחש אחד הקרבות המפורסמים במקרא – בין דוד לגוליית. האם שם אכן היה הקרב? האם דוד הכריע את הענק הפלישתי באמצעות מקלע ואבן? 

 

במהלך ביקור בעיר דוד, אחד המקומות המתויירים בירושלים, נקלענו לוויכוח הסוער בין הארכיאולוגים בארץ ובעולם על דמותו של דוד המלך  ועד כמה גדולה ומפוארת הייתה הממלכה עליה שלט.

 

*בפרק שלישי* – טכנולוגיית העתיד מגלה את העבר: יצאנו למסע מרתק של שילוב בין מדע וארכיאולוגיה. בעזרת טכנולוגיות פחמן, דגימות DNA  ואפילו גלעיני זיתים ניתן לגלות האם גילו של ממצא ארכיאולוגי הוא אלף, או 50 אלף שנים. לאורך חופי ישראל ידוע על לפחות עשרה נמלים עתיקים, שחלקם בני אלפי שנים. בעזרת הטכנולוגיה החדשה, רובוט תת-ימי וטאבלטים שיאפשרו לצוללנים לנווט ביניהם, ניתן יהיה להפוך אותם למוקדי צלילה לצוללנים מכל העולם. 

 

*בפרק הרביעי* – התרשלות המדינה: נבדוק האם ישראל מקצה משאבים לאתרים שעוסקים במורשת היהודית, אך מזניחה מוקדי ארכיאולוגיה בעלי חשיבות אוניברסלית? ביקרנו בתל דן המושקע והמטופח – וערכנו השוואה לאתר ארכיאולוגי סמוך, רק 5 דקות נסיעה משם, שנותר מוזנח. 

היעדר השקעה בפרסום ובשיווק, בנוסף המטיילים הישראלים לא מוצאים עניין באתרים שלא קשורים אליהם וגם:  בעידן הג'ימבורי, הקיאקים והקניונים – קשה הרבה יותר להביא מבקרים עם ילדים לאתרים ארכיאולוגים חשובים ומוזיאונים. 

 

 

*״חופרים" – סדרת כתבות של  חן ליברמן, א'-ד' ב-20:00 במהדורה המרכזית בחדשות עשר*

יש לבדוק גם

JAFFA

סדרת כתבות של דורון הרמן:* *״Jaffa"* *זוהי יפו החדשה: נדל"ן יוקרתי מול עוני, חיסולים מול …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.