יום שישי , יולי 26 2024
חדשות עשר, לוגו 2017

נקמת החנונים

סדרת כתבות חדשה של תום שנאן בחדשות עשר:*

*״נקמת החנונים"*

*כך הפכו החנונים למלכי האקזיט ולאהובי הבנות*

 

ביום ראשון, 29.7.18, נתחיל לשדר במהדורה המרכזית את *סדרת הכתבות של העיתונאי תום שנאן – "נקמת החנונים".* הסדרה תעסוק ב"נסיקתו החברתית של החנון" – מהימים שבהם היה מוחרם ומנודה חברתית, ועד למעמדו הנוכחי כ"כוכב תרבות" מצליח על המסלול המהיר לאקזיט. ננסה להשיב במסגרת הסדרה – מה קרה לדמות הילד שאוהב ללמוד, בדרך כלל חמוש במשקפי ראייה, מראשית המדינה ועד המאה ה-21?

 

*בפרק הראשון* נצא לבדוק מדוע הוצגו בעשורים הראשונים למדינה ה"חנונים" כדחויים ומסכנים, בין היתר באמצעות דמויות שוליים בסרטי-בורקס כמו פישנזון ("אלכס חולה אהבה") או פרויקה ("אסקימו לימון"). אבשלום קור, "החנון של ישראל", יספר על כברת הדרך שעברו דומיו אל לב הקונצנזוס הישראלי.  

 

*הפרק השני*: מ"חנון" ל"גיק": לאחר שראינו את ההתחלה הקשה – נשמע על הווה האופטימי. אליטת ההייטק, שדרוג חברתי, ודמויות הכוכבים בסדרות ההוליוודיות הכי נצפות בעולם. יוני בלוך, הזמר והמוזיקאי שהפך לסטארטפיסט יתראיין על ילדותו כחנון.

 

*בפרק השלישי* נכיר את "דור העתיד" של החנונים: ילדים שכותבים ערכים בוויקיפדיה, תופרים לעצמם תחפושות ולומדים באוניברסיטה, וכבר עכשיו אינם דחויים ונחשבים ל"מובילים חברתית", ללא רגשי נחיתות או מעמד פחות בבית הספר. להיפך.

 

*בפרק הרביעי* ננסה לבדוק כיצד ייראה "שלטון החנונים" בעשורים הבאים: האם יהיה זה עולם נטול רומנטיקה שמנוהל על ידי טבלאות אקסל? ואיך ייכבש גם עולם האופנה ב"קולקציית החנונים"?

 

הבמאי והעיתונאי *תום שנאן*, שהצטרף לדסק המגזין של חדשות עשר, החל את דרכו בגלי צה"ל ככתב וכעורך. בשנים האחרונות ביים ויצר פרומואים, קליפים וקמפיינים עבור "קשת". וכן יצר עבור ערוץ 1 את הסרט התיעודי "הכי הרבה אני אוהב אותי" על מהפכת שירי הילדים האישיים של שנות ה-70 וה-80. עם הצטרפותו לחדשות עשר יביים עבור החברה סדרות כתבות למהדורה המרכזית.

 

*״נקמת החנונים" – סדרת כתבות של תום שנאן, א'-ד' ב-20:00 במהדורה המרכזית בחדשות עשר*

מפיקה: איריס בסוק-ארליך | תחקיר: שקד אורבך | צילום: נאדר בגדסאר | צילומי השלמה: איוון אלכסייביץ' | קול: ישראל אוחנה, דורון דנין ובן אלטיד | עריכת וידאו: דרור בכר ואדם גלמן | עיצוב גרפי: חן משה

יש לבדוק גם

JAFFA

סדרת כתבות של דורון הרמן:* *״Jaffa"* *זוהי יפו החדשה: נדל"ן יוקרתי מול עוני, חיסולים מול …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.