יום שלישי , אפריל 30 2024
לוגו פופ טארטס

שוקיימות

'שוקיימות', המאגד תחתיו יוצרים, מרצים, מעצבים ויזמים, יתקיים ביום רביעי, ה-6 בספטמבר ויהיה הראשון מתוך סדרת אירועים שיתקיימו בדיזינגוף סנטר לצד 'רביעי טבעוני'. יהיה, כמו הסלוגן שלנו, סביבתי, חברתי ואופנתי

קיימות הוא מונח מעולם האקולוגיה ופירושו לנסות ולעבוד עם מודל צרכני אחר ממה שנהוג ומקובל, כמו גם במאבק בבעיות סביבתיות גדולות, כולל שינויי אקלים, אובדן מגוון ביולוגי, אובדן שירותי המערכת האקולוגית, הרס הקרקע וזיהום אוויר ומים. רעיון הקיימות יכול להנחות החלטות ברמה הגלובלית, הלאומית והפרטנית. 

מילון אוקספורד מגדיר קיימות כ'התכונה להיות בר קיימא מבחינה סביבתית; המידה שבה תהליך או מיזם מסוגלים להישמר או להמשיך תוך הימנעות מדלדול ארוך טווח של משאבי טבע'. 

שוקיימות חובר לפעילות הענפה שמתקיימת תחת (ומעל) קורת הגג של דיזינגוף סנטר כמו המרכז לדבוראיות ביו-דינמית, שימור קהילת העטלפים בחניון, החממה לגידול ירקות בשיטה ההידרופונית, רביעי טבעוני שכולם כבר מכירים או מרכז הקיימות העירוני שבו אפשר להיעזר כדי להיטיב עם הסביבה ועם סיכויי ההישרדות שלנו.

כמו כן הטיימיג של פתיחת 'שוקיימות' יוצא ממש לקראת החג וזאת הזדמנות לרכוש לאהובים עליכם מתנה מושלמת – שהיא גם שיא המודה וגם עם מסר חשוב. 

באירוע ייקחו חלק טלאור כהן, שידועה בסיורי הדרכה לליקוט ומי שיצרה את המדריך 'שביל הליקוט' שיימכר במסגרת השוק, דבורה רוטמן, מעצבת ותופרת אקססוריז מבדים אותם היא מצילה בשילוב בדי וינטג', האמן מור שפיגל שיצירותיו עשויות מחומרים ממוחזרים, זאק וחמודיזה, בגדים יד שנייה ותכשיטי וינטג'. שהכנסותיה מיועדות להאכלה וטיפול בחתולי רחוב, שיר יגל ומיקה עמרני, עם מותג בגדי הים האקולוגיים NALU, אבנר ריצ'י ביתן עם נהפוכו – עבודות עץ ממוחזר, בועז בר שי עם תיבת הנתינה 'המשחק הירוק שלי', שמעבירה צעצועים משומשים למי שממש צריך,  דורית מרטין שתעביר ברחבת הגלריה סדנת קולאז' מחומרים ממוחזרים (אז תביאו את הג'אנק שלכם), ארגויאנה – משתלה אורבנית, שתלמד אתכם כל מה שצריך כדי לא לרצוח עציצים (אתם מוזמנים להביא את הגוססים לשיקום) מגירת הספרים – מגריה ממוחזרת עם ספרים משומשים מאורגנים לפני נושא (פילוסופיה, היסטוריה, אמנות) ועוד רבים, מוכשרים וטובים.

 

'שוקיימות' הראשון יתקיים בתאריך 06/09, מהשעה 12:00 ועד 20:00, בקומת הקרקע, בסמוך לשוק האוכל (רביעי טבעוני). הכניסה חופשית.

 

שוקיימות הוא יוזמה והפקה משותפת של אביה בן דוד ויפעת בן דרור, בשיתוף דיזינגוף סנטר.

אביה בן דוד משוררת ותסריטאית, בעבר הקימה את 'פואמה', חנות ספרי השירה הראשונה והאחרונה בתל אביב (דיזינגוף סנטר), הפיקה את 'שוקולטורה' (קולנוע זמיר) ויסדה את הגלריה 'פחות מאלף'. בן דוד עורכת מגזין הלייף סטייל 'פרימדונה'. כמו כן, במשך שנים, פועלת לזכויות בעלי חיים אז גם הקימה את 'זאק וחמודיזה', חנות בגדי יד שנייה שהכנסותיה מיועדות לטיפול והאכלת חתולי רחוב בשכונת התקווה. 

 

יפעת בן דרור, בעלת Shine תקשורת, משרד בוטיק ליצירת תוכן. בוגרת היחידה לעיתונאות ותקשורת באונ' בן אילן, ובוגרת הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א. פועלת מעל לעשור בתחומי התקשורת, מתמחה בקידום עסקים בתחומי העיצוב והלייף סטייל, בדגש על עסקים בעלי ערך סביבתי-חברתי.

 

 

יש לבדוק גם

נוי ותמיר: בפרקים הקודמים/ Previously

תערוכת יחיד חדשה בגלריה רוזנפלד נוי ותמיר: בפרקים הקודמים/ Previously אוצרת: מיה פרנקל טנא 2.5.24 – …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.