יום ראשון , אפריל 28 2024
אפרים זינגר בשבי, מלחמת יום הכיפורים

סיפורו של זיגי

זיגי (אפרים זינגר), מנכ"ל הוועד האולימפי הישראלי לשעבר, שנפל בשבי הסורי על מוצב החרמון ביומה הראשון של מלחמת יום הכיפורים, ו"בילה" מאחורי הסורגים שמונה חודשים. סיפורו הייחודי קושר היטב בין יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות,

"מדגל ישראל השרוף והקרוע על גג מוצב החרמון ביומה הראשון של מלחמת יום הכיפורים ועד לדגל ישראל המתנופף בגאון במשחקים האולימפיים".

  • מנכ"ל הוועד האולימפי הישראלי לשעבר, גדל בכפר סבא כבן יחיד לזוג ניצולי שואה, תודות לבקיאותו בשפה הערבית גויס בשירותו הצבאי לחיל המודיעין , כיום-יחידה 8200.
  • עם פריצתה של מלחמת יום כיפור נפל כמעט במקרה (החליף חבר) בשבי הסורי יחד עם 31 מחיילי מוצב החרמון, והוחזק בכלא אלמאזה במשך שמונה חודשים מייסרים- עבורו, עבור הוריו השבריריים ועבור שושי-  חברתו החיילת, אותה הכיר טרם נפילתו בשבי ואתה המתין להתאחד (כיום נשואים, עם "שבט" גדול מאחוריהם = ילדים ונכדים).
  • זיגי היה זה שהגה והשריש את חזון "התקווה שווה זהב", שהתממש עם זכייתו של הגולש גל פרידמן במדליית הזהב הישראלית ההיסטורית הראשונה- ירחיב על הרעיון שעמד מאחורי המשפט והמשמעויות שלו עבורו כבן לניצולי שואה.
  • הכניס לאג'נדה של המשלחות האולימפיות את הנצחת י"א חללי מינכן כחלק מהפרוטוקול- יוכל להרחיב על הפרויקט הזה ומדוע ראה בו משימה לאומית.
  • זיגי עבר כברת דרך מסחררת – ממסדרונות הפוליטיקה הישראלית (שימש כיו"ר "המשמרת הצעירה" במפלגת העבודה ומועמדה לכנסת בבחירות 1988, וכשליח הסוכנות היהודית בבוסטון), ועד לאצטדיוני הפאר של המשחקים האולימפיים. – יוכל להרחיב כיצד פעל לאחד פוליטית ומה דעתו על המצב העכשווי במדינה.
  • במהלך השנים מאז שחרורו, זיגי לא הרבה להשתתף במפגשים של פדויי שבי מכיוון שהם יצרו אצלו דיסוננס. זיגי: "שעת נעילה" נתן לי מכה בתודעה על הנרטיב של פדויי שבי, כאילו כולנו מיקשה אחת, הלומי קרב, פוסט-טראומטיים, וחווינו תחושות של בגידה והשפלה. חוויית השבי היא טראומה מאוד אינדיבידואלית, ואין שניים שחווים אותה אותו הדבר".

יש לבדוק גם

הפרויקט של עוצבת "ברק"

דווקא בערב יום הזיכרון עולה ביתר שאת הצורך להקים מכלול הנצחה ומורשת למען העברת הסיפורים …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.