יום שני , מאי 20 2024
לוגו פופ טארטס

ארווין ווּרם: הרחק בבית

מוזיאון תל אביב מציג תערוכת יחיד ראשונה בישראל 

לאמן האוסטרי ארווין ווּרם – אחד מהאמנים העכשוויים הבולטים בעולם

ארווין ווּרם: הרחק בבית

4.4.23 – 14.10.23

אוצרת: מירה לפידות. עוזר לאוצרת: עמית שמאע

מפגש בפתיחה ארווין וורם בשיחה עם האוצרת מירה לפידות – 4.4 ב19:00

 

מוזיאון תל אביב מציג תערוכת יחיד ראשונה בישראל לאמן האוסטרי ארווין ווּרם (נולד 1954), מהאמנים הבולטים של זמננו. התערוכה עוסקת ברגישויות התקופה שלאחר מלחמת העולם השנייה, באסתטיקה אירופאית מול ישראלית ביחסים שבין פנים וחוץ ובאופן שבו אנו מתייחסים, בגופנו בתפיסתנו, לסביבה ולחפצים יומיומיים.

ארווין ווּרם נודע החל משנות התשעים, כמי שהרחיב את תפיסת הפיסול המסורתי והמציא אותה מחדש בסדרת "פסלים לדקה"  (One Minute Sculptures)- בסדרת עבודות אלה לוקח ווּרם חפצי יום-יום כגון פרטי לבוש או ריהוט, או מוצרים ביתיים אחרים ומציב אותם על בסיסים ברחבי גלריה. ווּרם מוסיף איור קטן כיצד יש "לפעול" עם החפץ ולמעשה מזמין את הקהל לעלות על הבסיס ולבצע פעולה — לרוב מצחיקה, מעט מביכה, לא שגרתית – עם החפץ למשך דקה. כך הוא מכונן יחסים חדשים בין צופה לאובייקט, מערער ומהרהר על הקשר שלנו אל החפצים הסובבים אותנו. וכשאנו, המבקרים, הופכים לפסל לרגע קצר, ומוסיף ממד של זמן והשתנות למדיום הפיסול היציב והנצחי.

התערוכה במוזיאון תל אביב לאמנות כוללת "פסלים לדקה" חדשים, שנוצרו עם פרטי ריהוט מקומיים, יחד עם סביבות מופשטות המאפשרות לצופים להסתיר ולגלות חלקים מגופם. בגן הסמוך לגלריה, מציג וורם פסל חוץ עצום ממדים בשם בית צר, העתק של בית ילדותו מראשית שנות השבעים, מכווץ ונדחס לרוחב של 1.1 מטר בלבד (!) המבקרים מוזמנים להיכנס ולהלך בבית, מעוצב לעילא על כל פרטיו, ליצירת חוויה קלסטרופובית מעוררת פליאה.

המשחקיות והאירוניה האופייניים ליצירתו של וורם מעלים ומציפים אמירה מורכבת יותר אודות "צרות האופקים" הזעיר-בורגנית באוסטריה בעשורים שלאחר מלחמת העולם השנייה.

ארווין ווּרם: הרחק בבית

מוזיאון תל אביב לאמנות, הבניין ע"ש קרן משפחת פאולסון, אולם מרכוס ב׳ מיזנה, האגף ע״ש מרק ריץ׳ וגבריאלה ריץ׳; גן נתה לזכר הציירת נתה דושניצקי־קפלן

https://www.tamuseum.org.il/he/exhibition/erwin-wurm/

 

יש לבדוק גם

מוסררה מיקס

מוסררה מיקס | Musrara Mix שלושה ימים של אמנות, מוזיקה ופרפורמנס בשכונת מוסררה בירושלים 28-30.5.2024 | …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.