יום שישי , יולי 26 2024
איפה אנה פרנק, סרטו של ארי פולמן

טריילרים לשבת

אמסטרדם, בית אנה פרנק – בעוד שנה מהיום.

כתוצאה מסערת ברקים מטורפת מתעוררת לחיים קיטי, חברתה הדמיונית של אנה פרנק. אותה קיטי שלה הקדישה אנה פרנק את היומן המפורסם בהיסטוריה. קיטי איננה יודעת שחלפו יותר מ-75 שנה מאז ראתה לאחרונה את אנה. היא צוללת בקריאה אל תוך היומן ומעלה זיכרונות מימי המלחמה, אבל כשהיא מבינה שאין ביומן פתרון למה עלה בגורלה של אנה, היא יוצאת למסע מלא דמיון ברחבי אירופה העכשווית כדי לעלות על עקבות חברתה. שמונה שנים הקדיש פולמן לעשיית הסרט, שבהפקתו השתתפו 35 אמנים ישראלים ועוד 350 אנשי מקצוע מרחבי העולם: ציירים, מעצבים, אנימטורים ואנשי הפקה, שהיו אחראים יחד על 159,000 האיורים המרכיבים אותו.

דבר הבמאי:

בשנת 2013 פנתה אלי קרן אנה פרנק בהצעה לכתוב ולביים סרט אנימציה על בסיס היומן של אנה פרנק, כמו גם כל שאר כתביה, הסיפורים הקצרים שלא פורסמו וגישה חופשית לארכיון המשפחתי.

אחרי התלבטות רבה שנבעה מהמחשבה, מה עוד אפשר לחדש בסיפור אנה פרנק, הסכמתי בשלשה תנאים:

1. הסרט יהיה מיועד לילדים החל מגיל 10.

2. הסרט יכלול את שבעת החודשים האחרונים בחייהן של אנה ואחותה מרגוט, סיפור נשכח, שעצם היותו מוצנע עזר מאוד להעצים את המיתוס של אנה פרנק. בשבעת החודשים האיומים נדדו האחיות ממחנה העבודה ווסטרבורק, לאושוויץ ולבסוף מצאו את מותן בברגן בלזן. בסרט המקורי של ג׳ורג׳ סטיבנס מ 1959 היתה מערכה אחרונה שכללה את שבעת החודשים האלה, אבל בראותו את תגובת הקהל, דרש אוטו פרנק להוריד את הסצינות הרלוונטיות. חשבתי שמן הראוי לספר כעת את הסיפור, ולמצא פתרונות לספר אותו גם לילדים.

3. התנאי השלישי, ואולי החשוב מכולם, להגשים בסרט את המורשת של אוטו פרנק: ללמד את שואת אירופה, ובאמצעות לימוד העבר, לייצר אמפטיה לילדים באזורי מלחמה, ללא הבדלי , דת, גזע, ומיקום גאוגרפי. אוטו פרנק תרם את כל ההכנסות ממכירת 70 מיליון יומנים, לארגוני הצלה לילדים באזורי מלחמה.

העבודה שלי על הסרט נמשכה 8 שנים, וכשהקרנתי אותו לאמי, בת ה 100 ששרדה את אושויץ היא אמרה לי רק: ״ארי, הסרט יפיפיה, אבל צריך לומר, לקח לך כפול זמן לעשות אותו מהשואה עצמה״

על הסרט עבדו יותר מ 350 אמנים בשתיים עשרה מדינות שונות, ויש בו למעלה מ 160 אלף ציורים. את דירת המסתור עיצבנו וצילמנו באנימצית סטופ מואשון, שבוצעה כולה על ידי הצוות שעבד עם ווס אנדרסון על הסרטים ״מר שועל המהולל״ ו ״אי הכלבים״ זאת כניראה הפעם הראשונה שבסרט אנימציה משולבות דמויות באנימציה קלאסית עם רקעים בנויים ומצולמים בסטופ מואשן.

לב ההפקה כולה התרחש בשני סטודיואים בישראל, האחד ביפו בתמיכת קרן רבינוביץ, והשני בירושלים בתמיכת המיזם לקולנוע וטלויזיה ירושלים. 60 אמנים ישראלים ציירים, מעצבים, אנימטורים אנשי סאונד ומפיקים, עבדו על הסרט, חלקם במשך ארבע שנים ארוכות.

במאי האנימציה של הסרט הוא יוני גודמן, שעבד איתי גם על הסרטים ״ואלס עם באשיר״ ו״כנס העתידנים״, והמעצבת האמנותית היא לנה גוברמן, שהיתה שותפה לעיצוב ״כנס העתידנים״. את המוסיקה הלחינה קארן או (ארץ יצורי הפרא)

גרסת המקור של הסרט באנגלית, וגרסת הדיבוב לעברית מתאימה לילדים החל מגיל עשר. בגרסא העברית, נעמה שיטרית היא אנה פרנק, ליר כץ מגלמת את קיטי, דרור קרן את אוטו פרנק, וגילה אלמגור את האנלי גוסלר, החברה של אנה פרנק.

5 במאי בבתי קולנוע ברחבי הארץ.

On the Count of Three

On the Count of Three יעלה בארה"ב ב-13 במאי.

מאיקה מונרו מככבת בדרמה הקריפית WATCHER

הסרט יעלה בארה"ב ב-3 ביוני.

אימה: The Black Phone

The Black Phone יעלה בארה"ב ב- 24 ביוני.

אימה קומית: הנה טריילר ל- Bodies Bodies Bodies

הסרט יעלה ב-5 באוגוסט בארה"ב.

אימה אינדי: הנה טריילר ל- Deinfluencer

Deinfluencer יעלה בארה"ב מ-1 באוקטובר.

עוד טריילר ל- NITRAM

הסרט עולה היום בארה"ב.

CRYO

CRYO יעלה בארה"ב ב-24 ביוני.

FIRE ISLAND

FIRE ISLAND בהולו מ-3 ביוני.

הנה טריילר אחרון ל"עולם היורה: עולם חדש"

9 ביוני בארץ.

MRS. HARRIS GOES TO PARIS

MRS. HARRIS GOES TO PARIS בארה"ב מ-15 ביולי.

אנימציה וילדים:

הנה טריילר מלא ל- Chip n’ Dale: Rescue Rangers

הסרט יעלה ב"דיסני פלוס" ב-20 במאי.

Drifting Home

Drifting Home יעלה בנטפליקס ב- 16 בספטמבר.

ועוד טריילר ל"שנות אור"

16 ביוני בארץ

יש לבדוק גם

בואו נדבר על זה: רק רוצחים בבניין עונה 3 פרק 10 – סיום העונה!

זהו, הסתיימה לה העונה החלשה ביותר של "רק רוצחים". פופ טארטס לא כותב את ההצהרה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.