יום שישי , יולי 26 2024

מאי בערוץ ההיסטוריה

מאי 2017 בערוץ ההיסטוריה

 

תוצרת דטרויט / Detroit Steel

ימי שלישי, מ-9 במאי, בשעה 22:30. סדרה חדשה בבכורה!

(שידורים נוספים: ימי ראשון ב-21:45)


 

\\filesrv\Users\Neshemm\My Documents\A+E\HISTORY\2017\Detroit Steel\Detroit_Steel_Key_Art_Horiz_Premiere-Heb.jpg

 

דטרויט, העיר המזוהה יותר מכל עם תעשיית הרכב בארה"ב, נמצאת בעיצומו של קאמבק מרגש ללב הפועם של הכלכלה האמריקנית בשנים האחרונות, כשבונה המכוניות הקלאסיות אדם ג'נאיי –  כוכב הסדרה החדשה של ערוץ ההיסטוריה – "תוצרת דטרויט", הוא אחד הסמלים המובהקים להתאוששות הזו.

 

ג'נאיי, יליד דטרויט שגדל והתחנך לצלילי חריקות בלמים ובוכנות מנועים, יחד עם צוות עובדיו במוסך "Mobsteel", הם אנשי צווארון כחול ממעמד הפועלים, המאמינים בעבודה קשה בשיטת "עשה זאת בעצמך". עם הזמן, הפכו אדם וצוותו למומחים בעלי שם בשחזור גרוטאות מכניות בלויות, והפיכתן ליצירות מופת מוטוריות על ארבעה גלגלים, תוך שימוש בחלקים וחלפים ממפעלים מקומיים.

 

כנגד כל הסיכויים, בשיא המשבר הכלכלי שפקד את ארה"ב בסוף העשור הקודם, הצליח אדם ג'נאיי, שירש את האהבה למכוניות מסבו (שניהל סוכנות רכב מקומית של חברת "פורד"), להפוך את המוסך שלו לעסק משגשג. המוסך שמנהל ג'נאיי אינו מוסך רגיל כלל. מדי פרק, נצפה כיצד אדם וצוות עובדיו המוכשרים –  סטיב-או, דאג, ורון, אינם מסתפקים בשיפוץ סטנדרטי של רכבים, אלא יוצרים באמנות מכוניות שגורמות לראשים ברחוב להסתובב, ונמכרות לאחר מכן תמורת סכומי כסף גדולים.

 

שידורי יום העצמאות בערוץ ההיסטוריה: 2-1 במאי

במוקד שידורינו ביום זה, נשדר בבכורה בערוץ את סרטי התעודה הבאים:

 

בן ציון: חייו ופועלו של בן ציון נתניהו  בכורה בערוץ!

ערב יום העצמאות, יום שני, 1 במאי, בשעה 22:30; שידור נוסף למחרת בשעות 14:20 ו-23:20


 

במהלך מאה שנות חייו, ההיסטוריון פרופ' בנציון נתניהו, ציוני רביזיוניסט, איש רוח והיסטוריון בעל שם עולמי- לקח חלק פעיל בקביעת גורלו של העם היהודי: בתקופת המנדט הבריטי הקים עיתון שהגן על נאשמי רצח ארלוזורוב, היה ראש התנועה הרביזיוניסטית בארה"ב ופעל לקידום התמיכה בהקמת מדינה יהודית, שימש כעורך הראשי של האנציקלופדיה העברית, והקדיש עצמו, במשך ארבעה עשורים, למחקרו האדיר בנושא האינקוויזיציה והאנוסים בספרד של המאה ה-15. פרשנותו המהפכנית שינתה מקצה אל קצה את הבנת ההיסטוריה היהודית באירופה.

 

במהלך חייו הארוכים, לקח בנציון נתניהו חלק פעיל בקביעת גורלו של העם היהודי: בתקופת המנדט הבריטי יצר את עיתון ‘הירדן‘ להגנת פעילי התנועה הרביזיוניסטית מפני עלילת רצח ארלוזורוב; במהלך מלחמת העולם ה־2 ואחריה, הוביל בארה"ב מסע רב־היקף שנועד לשכנע את הציבור האמריקני לתמוך בהקמתה של מדינה יהודית; מיד לאחר קום המדינה, היה מבוני האנציקלופדיה העברית והעורך הראשי שלה; ולאחר עשרות שנות מחקר, פרסם את מחקרו הגדול ‘מקורות האינקוויזיציה‘, שגרם למהפכה לא רק בהבנת ההיסטוריה היהודית אלא גם הכלל אירופאית. הסרט עוקב אחר חייו האישיים של נתניהו, כולל בזמן נפילת בנו בכורו יוני במבצע שחרור בני הערובה באנטבה. בניו, ראש הממשלה בנימין נתניהו וד"ר עדו נתניהו, מספרים על אביהם בסרט ששזור בצילומי ארכיון נדירים.

 

המערכון האחרון של פולי בכורה בערוץ!

ערב יום העצמאות, יום שני, 1 במאי, בשעה 23:25; שידור נוסף למחרת בשעה 13:25

 

סרט מרגש בן שעה, המביא את  סיפור חייו המרתק והלא מוכר של ישראל (פולי) פוליאקוב משלישיית הגשש החיוור, ומגדולי השחקנים והקומיקאים שידעה ישראל, שהלך לעולמו בשנת 2007 ממחלה קשה. "המערכון האחרון של פולי"  עסק בין השאר במערכות היחסים אותן ניהל עם נשותיו, ילדיו ועם חברי להקת הגשש החיוור. הסרט כולל ראיונות עם חבריו לשלישיית ההומור האגדית – שייקה לוי וגברי בנאי, עם אשתו לשעבר ריקי גל, בתו יעל פוליאקוב וחברים כמו אסי דיין, חנה לסלאו, ניצה שאול, מוטי קירשנבאום, מיקי קם, טוביה צפיר ועוד.


 

במהלך חודש מאי נציין את האירועים והמועדים הבאים:  

 

יום ירושלים: יובל לאיחוד העיר ירושלים – כ"ח באייר, יום רביעי, 24 במאי

"יום ירושלים" – מדינת ישראל מציינת חמישים שנה, ליום שבו חוברו להם יחדיו שני חלקיה של עיר הבירה ירושלים, לאחר שחרור העיר העתיקה ומזרח ירושלים במלחמת ששת הימים. לציון המאורע החשוב, נשדר את התכנית:

 

"כבר לא ירושלמי" יום רביעי, 24 במאי בשעה 17:45, שידור נוסף למחרת בשעה 12:00

יהורם גאון, יוצר הסרט והאיש שמזוהה יותר מכל עם העיר ירושלים, יוצא למסע אחר ירושלים השאיר מאחור, עיר שיש בה הרבה סימנים ויותר מידי צלקות. הסרט מציג את נופי ירושלים, ומביא את דבריהם של מספר מתושביה המוכרים פחות או יותר לצד דעתם של מומחים בתחום השינויים העוברים עליה בעשרות השנים האחרונות. למעשה, הכוונה היא לומר שירושלים היא כל כך בלתי-אפשרית, עד כי קשה להיות בה יציב ותושב של קבע – אלא אם כן אתה ערבי או יהודי-חרדי, אם אתה חילוני – נגזר עליך בתוקף זהותך ועיסוקיך להעתיק ממנה את מרכז מגוריך.

 

יום הולדת 100 לנשיא ארה"ב ג'ון קנדי, ב-29/5/1917

 

"רצח קנדי: 24 שעות גורליות"  חמישי, 25 במאי, 21:45; שידור נוסף ב-29 במאי ב-16:05

הסיפור שלא-סופר על אחד הימים המכריעים בהיסטוריה האמריקנית. תעודה מרתקת בוחנת את ההחלטות שקיבל סגן הנשיא-שהפך-נשיא, לינדון ג'ונסון, ב-24 השעות שמיד לאחר רצח נשיא ארה"ב האהוב, ג'ון קנדי, בדאלאס, טקסס.

ברגעים שמיד לאחר ההתנקשות הגורלית בקנדי ב-22 בנובמבר 1963, התרחשו כמה מהאירועים המכוננים בהיסטוריה האמריקנית. התעודה עושה סדר באירועים אלו, שבהם מתגלה סגן נשיא שמתמנה לנשיא ומפקד הכוחות המזוינים ונדרש לקבל החלטות מכריעות במישור הבינלאומי והפוליטי, כשבידיו תמונת מצב חלקית בלבד על הנעשה בארה"ב ובעולם. יותר מכל, הסרט חושף את האופן הכאוטי שבו התנהלה העברת השלטון לידיו של ג'ונסון, זאת על רקע העוינות ההיסטורית ששררה בינו לנשיא ג'ון קנדי ולאחיו, רוברט קנדי, שכיהן אז כתובע הכללי בממשל.

מבלי שיכול היה לחזות זאת מראש, אופן התנהלותו של ג'ונסון ביממה שלאחר רצח ג'ון קנדי, ישקפו במידה רבה את התנהלות נשיאותו בשנים הבאות.

 

יום הניצחון על הנאצים – 8 במאי

 

ב-8 וב-9 במאי, מציין העולם 72 שנה לניצחון הדרמטי של בעלות הברית על גרמניה הנאצית, לאחר מלחמה עולמית עקובה מדם שנמשכה שש שנים, גבתה מיליוני קורבנות בנפש והפכה חלקים גדולים מאירופה לעיי חורבות. לציון אחד האירועים הבולטים בעת המודרנית, נשדר את הפרק "טייסת טסקיגי" בסדרה המשובחת "קרבות אויר":

 

"קרבות אויר: טייסי טסקיגי" יום שני, 8 במאי בשעות 16:45 ו-00:45

אמרו להם שהם נחותים וטיפשים מדי מכדי להטיס מטוס. אבל אנשי צוות האוויר טסקיגי, ממוצא אפרו-אמריקני, הצטיינו בקרבות האוויר במלחמת העולם השנייה. בזכות מיומנותם ואומץ לבם, הם סייעו לנפץ את מחסום הגזע בצבא ארה"ב. הטייסים הוכשרו בתקופת מלחמת העולם השנייה בבית ספר לטיסה שנועד לחניכים אפרו אמריקאים בלבד, ליד העיר טסקיגי באלבמה. להק מטוסי הקרב 332, שפעל בזירת הלחימה באירופה, ולהק ההפצצה 447, שלא השלים את אימוניו עד סוף המלחמה, כללו שמונה טייסות שהורכבו מטייסי טסקיגי. בשנים 1941 עד 1946 הוכשרו בבית-הספר 994 טייסים. 150 מהם נפלו בקרב או נהרגו בתאונות. אחד מן הטייסים, לי ארצ'ר, נהפך לאלוף הפלות וצבר 4.55 הפלות של מטוסי אויב בחזית מערב אירופה.

 

היום הבינלאומי ללא עישון – 31 במאי

"מהפכת המריחואנה" יום רביעי, 31 במאי בשעות 22:30 ו-01:40

סרט המעניק הזדמנות נדירה להציץ את תוך המבוך המורכב של תעשיית הקנאביס החדשה והפורחת, על רקע המהפך הדרמטי שחל בארה"ב בשנים האחרונות כלפי השימוש במריחואנה. השינוי במעמד החוקי של העלה הירוק במדינות רבות בארה"ב, הפך אותן ל"מערב פרוע" עבור "יזמי גאנג'ה" למיניהם.  אך מי עומד מאחורי הבועה הזו ואלו כוחות מניעים את השוק המעושן? מהמגדלים בשטח, דרך הסוחרים, ועד לבעלי העסק המוכר את הסם – הענף העוסק בייצור, הפצה ומכירה של מריחואנה מגוון באופן מפתיע.

יש לבדוק גם

הקיסרית סיסי 3

הקיסרית סיסי 3 SISI 3 בלעדי רק ב-HOT! "הקיסרית סיסי" ("Sisi")  היא דרמה תקופתית המבוססת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.