יום שלישי , אפריל 30 2024

"מפוענח"

חדש בהוצאת פן:

״תערובת של קפקא ואגתה כריסטי. רומן מדהים.״ The Independent

״המותחן הסיני שכולם חייבים לקרוא. מרתק.״ Economist

״מרתק.״New York Times

״יהלום.״Booklist, Starred Review

מפוענח מאת מַאי גְּ'יַה

מסינית: אילת סצ׳וק

לפני שפנה לכתיבה היה מאי ג׳יה – "התשובה הסינית לג'ון לה קארה" [The Financial Times] ומי שנחשב כיום לסופר המצליח ביותר בסיןאיש ביון במשך קרוב לעשרים שנה.

מפוענח, ספרו הראשון ועטור השבחים שרואה עכשיו אור לראשונה בעברית, הוא רב-מכר בינלאומי ענק [ואחד מרבי-המכר הגדולים ביותר בסין בכל הזמנים] שגרף ביקורות מדהימות מצד מוספי הספרים הנחשבים ביותר בעולם, נמכר ביותר מחמישה מיליון (!) עותקים ותורגם ל-25 (!!!) שפות. 

מאי ג׳יה לוקח את הקורא עמוק לתוך עולם הריגול ופענוח הצפנים ברומן עוצמתי ומתוחכם שהוא תערובת של מותחן ריגול, סאגה היסטורית וחידה מתמטית, ומגולל בפניו את עולמה המסתורי של יחידה 701, יחידה סודית ביותר בסוכנות הביון הסינית שמתמחה בפענוח צפנים. במרכזו של הרומן ניצב ז׳ונג ג׳ינג׳ן, צעיר מבריק שהיה לאגדה בקרב מפענחי הצפנים בעולם. עבורו, יתום מתבודד ושברירי, העולם נעשה מובן רק באמצעות מספרים. בזמן לימודיו דרכו מצטלבת עם זו של פרופסור יהודי למתמטיקה, שנמלט מציפורני הנאצים והיה לקריפטוגרף בשירות מדינת ישראל הצעירה. על אף הפצרותיו של הפרופסור שיקדיש את כישרונו למחקר, ג׳ינג׳ן מתגייס בשנת 1956 ליחידת הקריפטוגרפיה של סוכנות הביון הסינית ומוטל עליו לפענח צופן מסובך בשם ״סגול״. ג׳ינג׳ן זוכה לקידום מהיר ונופך לבכיר ולמפורסם מבין מפענחי הצפנים הסינים. שגיאה לא אופיינית מתחילה את הדרדרותו עד למחוזות האי שפיות.

(367 עמ׳, 74 ש״ח)

יש לבדוק גם

הרשעה

ספר מתח חדש למחברת רבי־המכר "עיר בלתי־נראית" ו"אחד משלנו" הרשעה מאת ג'וליה דאל מאנגלית: אילן …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.