יום שישי , יולי 26 2024
יפעה אוריאלי קרדיט מירה רזון

מעבר לחומר

"מעבר לחומר" – סטודיו פתוח ככלי טיפולי

מוזיאון ראלי קיסריה מארח את יצירותיהן של נשות "שלובות – חיבור חדש לחיים"

אשר עברו תהליך של טיפול באמנות כחלק מהתמודדותן עם מחלת הסרטן

 

תערוכת "מעבר לחומר" מציגה את סיפור מסען של 16 נשים, בשלבים שונים של מחלת הסרטן, באמצעות עבודות שהן עצמן יצרו תוך כדי תהליך של טיפול באמנות. כל העבודות המוצגות בתערוכה, נוצרו במסגרת פרויקט סטודיו פתוח שיזמה עמותת "שלובות – חיבור חדש לחיים" אשר התאפשר לקיים במבנה של מתנ"ס בנימינה – גבעת עדה בניהולה של הגב' לבנה קארו, ונפרס על פני 8 חודשים.

בסטודיו הפתוח אשר זכה לשם "ריפוי בביטוי", התקיים תהליך מובנה ומרתק שהונחה ע"י דוקטורנטית לטיפול באמנויות מטעם אוניברסיטת חיפה, נחשפו המשתתפות למגוון רחב של סגנונות, חומרי גלם ומקורות השראה אשר פתחו בפניהן עולם חדש ולא מוכר של אפשרויות לביטוי עצמי יצירתי.

בסופו של דבר, יצרה כל משתתפת את המיצג האישי שלה.

היצירות מספקות חשיפה בלתי אמצעית של המבקרים בתערוכה אל מסען האישי והמרתק של היוצרות, בהתמודדותן עם תקופת החולי או ההחלמה. זהו מסע שכולל עליות ומורדות, כאב ועוצמה, יופי וכיעור לצד תפיסות גוף משתנות והתבוננות פנימית וחיצונית על העולם שבתוך המחלה ומחוצה לה.

מרחב התערוכה מזמין את המבקר לא רק להשתתף בעדות פעילה, אלא גם להתרשם מהאופן שבו מהווה הטיפול באמנות כלי חשוב ומשמעותי בתהליכי העיבוד וההתמודדות.

את פרוייקט הסטודיו הפתוח יזמה הגב' שרון כהן, מנכ"לית העמותה. הגב' גיל ליבני שלומי הוציאה לפועל וניהלה את הפרוייקט. הנחתה את מפגשי הסטודיו הגב׳ רוני ישראלי, מטפלת באמנות ודוקטורנטית, תחת הדרכתה של ד״ר ג׳ואנה צ׳מנסקי – כהן, מרצה בכירה ממרכז המחקר ע״ש אמילי סגול, בבית הספר לטיפול באמנויות באוניברסיטת חיפה.

התערוכה תוצג במבואת מוזיאון ראלי קיסריה (האגף החדש), בין התאריכים 31/5-5/6/24

במהלך הפרוייקט, נפרדה הקבוצה בכאב גדול משתי חברות-יוצרות: רות גור וסאטורי דראי, זיכרונן לברכה. יצירותיהן יוצגו בתערוכה והן מעידות על הכישרון, הרגישות ויצר החיים שכל כך אפיינו אותן.

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.