שבת , מאי 18 2024
אנו, מוזיאון העם היהודי , צילום מייבן מדיה

אנו- יום הזיכרון לשואה ולגבורה

 

'אנו', מוזיאון העם היהודי, פותח את חודש התקומה

בציון אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה במוזיאון 

בין האירועים המתוכננים- 'זיכרון בסלון' במגוון שפות הכולל מעגלי שיח בנושא זיכרון השואה, מפגש קולנועי הכולל סרטים דוקומנטריים נדירים מאוסף המוזיאון על חיי היהודיים בימים שלפני מלחמת העולם השנייה, וכן, סיור ייעודי במוזיאון המתמקד בנושא זיכרון בעולם היהודי

אנו מוזיאון העם היהודי פותח השבוע את חודש התקומה, בציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה בסדרת אירועים שיעסקו בנושא זיכרון ועדות. בערב יום השואה יקיים המוזיאון כמדי שנה את אירוע 'זיכרון בסלון' , בשיתוף הלל תל אביב ואגודת הסטודנטים והסטודנטיות באוניברסיטת תל אביב. חלקו הראשון של הערב יתמקד בעדות , שורדי ושורדות שואה יחלקו זיכרונות ( בשפות -עברית, אנגלית, צרפתית ורוסית), בחלקו השני של הערב יתקיימו מעגלי שיח בנושא זיכרון השואה בחברה הישראלית ובעם היהודי.

בין השורדים שישתפו את סיפורם- רות מילדר – סיפורה של ניצולה מאוקראינה, אנג'לו רפאל, בנו של ניצול שואה מיואנינה, יוון, יספר את סיפורם המרתק של הוריו, אפי אלקבץ יספר את סיפורה של דודה רבתא, יהודיה טורקיה דוברת לדינו שעברה לפריז קודם למלחמה וניצלה שם. שריק קסלר, בנם של ניצולי שואה מפולין, ארני רבוצ'ין מדנמרק, יליד 1944, ניצל על ידי אזרחים דנים. עלה לישראל ושירת במלחמת לבנון, מרתה רביב מאוסטריה, ילידת 1936, על סיפור משפחתה, החוויות במחנות ולבסוף האיחוד עם אחותה לאחר המלחמה, ז'ורז' גסמן יספר על החיים תחת משטר וישי ועל התקופה בה לחם במלחמת העצמאות, בוריס פיסרבסקי, וטרן הצבא האדום, על תפקידו במאבק נגד הנאצים ועל ילדותו הסודית כיהודי ברוסיה הסובייטית.

ביום הזיכרון לשואה ולגבורה,  6.5.24 , המוזיאון יערוך מפגש 'מבט קולנועי על העולם שהיה' שיכלול סרטים דוקומנטריים נדירים המנציחים חיים יהודיים בזמנים ובמקומות שונים בימים שלפני מלחמת העולם השנייה. אוסף הסרטים במוזיאון 'אנו' עשיר ומגוון, ובו סרטים דוקומנטריים נדירים וסרטי חובבים משנות   ה-1920 ואילך, לצד סרטים המופקים כיום בארץ וברחבי העולם. הסרטים מתעדים ומנציחים חיים יהודיים בזמנים ובמקומות שונים. סרטים רבים מתעדים ומנציחים את חיי היהודים במזרח אירופה. ביניהם סרטים המתעדים את יהודי הערים הגדולות על רחובותיהן שוקקי החיים חודשים ספורים לפני פרוץ המלחמה, סרטים אשר צולמו בעיירות בידי יהודים אמריקאים אשר הגיעו בשנות ה-1920 וה-1930 לביקורים נוסטלגיים, וסרטים דוקומנטריים עכשוויים המתעדים ביצירתיות רבה מקומות בהם שקקו חיים יהודים. בהנחיית רבקה אדרת. 

לאחר מכן, בשעה 12:00 יתקיים סיור מודרך ליום השואה 'זיכרון בעולם היהודי'- סיור בעקבות שאלות על זיכרון יהודי- כיצד משמרים ומי יזכור.

פרטים מלאים והרשמה באתר המוזיאון :

 זיכרון בסלון 2024 | אנו – מוזיאון העם היהודי (anumuseum.org.il)

לוח אירועים | אנו – מוזיאון העם היהודי (anumuseum.org.il)

יש לבדוק גם

"ג-וף ציפור" |   מירב כהן

"ג-וף ציפור" |   מירב כהן 27.5, יום שני | 20:00 תיאטרון הדופנ רח' ארלוזורוב 30, פ"ת | …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.