שבת , יולי 27 2024
רואים ירוק רואים שקוף, תערוכה, ביתן איל עופר, מוזיאון תל אביב לאמנות

רואים ירוק רואים שקוף

תערוכה חדשה בביתן איל עופר

רואים ירוק רואים שקוף

אוצרת: איה מירון  עוזרת לאוצרת: ענת פלד

אמנים:

עמר אוחנה, יעל אפרתי, שרון ברויאר, דן גראהם, רותי דה פריס, רודריק היטברינק, שירה זלוור, רוני חג'ג' ואליסה ליודינשין, אירית חמו, עמית לוינגר, הילה טוני נבוק, דן סטוקהולם, אורס פישר, יוסף קריספל, ברק רביץ, משה רואס, תכלת רם

13.4.24 – 26.10.24

התערוכה רואים ירוק רואים שקוף המוצגת בביתן האמנות בתל אביב ממנו נשקף גן יעקב, מבקשת להציע נחמה וריפוי באמצעות שהות במרחב משתנה, מואר באור טבעי, המהדהד את יופיים של מראות מהגן הסמוך ומשמיע טון רגשי מורכב.

כל מי שמגדל צמחים, נפגש מדי יום עם צמיחה וקמילה. תשומת לב וקרבה אינטימית מחזקות את הצמחים המשיבים לנו מכחם המבריא ודואגים להוסיף יופי ולזרוע תקווה. בדומה להכנסת צמחים לגידול בבית, התערוכה שואבת אל תוך הביתן, יצירות של אמניות ואמנים ישראליים ובינלאומיים, שהווייתן כשל גינות, פארקים וגינון.

כמה מהעבודות הוכנו במיוחד לתערוכה, או מתכתבות עם מופעים ספציפיים בגן יעקב, כמו למשל ציור גדול ממדים של יוסף קריספל המתאר את מיני הצמחים שנשתלו בגן שנחנך לפני שישים שנה, עבודת קיר של יעל אפרתי המסמנת את תנועתם של עטלפים בזמן מעופם, יצירת סאונד של רוני חג'ג' ואליסה ליודינשין המורכבת מקולות וצלילים שהוקלטו בגן, חממת צמחים משעווה שיצרה שירה זלוור ,עבודה של תכלת רם, ספסל שהפך ליחידת מגורים לחסר־בית ויצירותיהם של האמנים אורס פישר ודן גראהם המשלבות מאות עציצים עם צמחייה חיה.

התערוכה רואים ירוק רואים שקוף אינה רק תלוית-מקום, היא גם תלוית-זמן. היא ניזונה מתנאי האקלים והאור המשתנים. במהלך ששת החודשים בהם תוצג התערוכה, חילופי העונות יקבלו ביטוי במצבי הצמחייה החייה בחוץ ובפנים בדיוק כמו שהאקלים הפרטי והקולקטיבי בחיינו מתחלף ומשתנה, לעתים אף באופן קיצוני. מחזור החיים של צמיחה וקמילה, של הופעה והסתלקות, הוא המקצב שהתערוכה מבקשת להציג.

התערוכה מלווה בדפדפת בשפות עברית, ערבית ואנגלית.

ביתן איל עופר, שדרות תרס"ט 6, תל אביב

www.tamuseum.org.il/he/exhibition/green-through-and-through

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.