שבת , יולי 27 2024
לוגו פופ טארטס

שש וחצי

"שש וחצי" בכאן 11

 

עדויות ניצולים מ-7 זירות שונות שהותקפו בשבעה באוקטובר מוצגות ע"י מודלים מיניאטוריים ואנימציות בסרט תיעודי שישודר בציון חצי שנה למלחמה

גם – עדותו של ליאם אור נסאר שחזר משבי החמאס

הסרט ישודר ב- 07 באפריל, ביום א' (לציון חצי שנה למלחמה), אחריי מהדורת החדשות ב- כאן 11 וב- כאן BOX

 

 

"שש וחצי" הוא סרט דוקומנטרי המביא עדויות שנלקחו שבוע בלבד אחרי המתקפה , מתוך 7 זירות שונות שהותקפו באירועי יום שבת, ה-7.10.23. הסרט מסופר מנקודת מבטם של הניצולים. העדויות מובאות בסרט בצורה יוצאת דופן בעזרת מודלים מיניאטוריים ואנימציות המחזקים את העדויות הקשות.

הניצולים משתפים את חווית ההישרדות שחוו במשך השעות הארוכות של מתקפת הטרור הרצחנית.

אלה שברחו מהמסיבה, הבתים שהתחבאו בהם, אלה שלחמו מול המחבלים, ואלה שהצילו חיים בשטח. כולם עם הבחירות שנאלצו לעשות בזמן אמת, והצילו את חייהם.

בין המרואיינים בסרט:

ליאם אור נסאר – מקיבוץ רעים. אבא שלו דרוזי, מעוספיא ואמא שלו בת קיבוץ רעים. ב- 7.10 נחטף ממיטתו, יחף ולאחר מכן ירוי בבטן אל עזה. שם עבר 54 ימי תופת. הוא חשב שהוא ועוד 5 אנשים הם החטופים היחידים.

דוד שרעבי  מכפר עזה. בעדותו מספר על רגעי הפחד, ההתבצרות בממ"ד ועל הדילמות שהעסיקו אותו בזמן שמחבלים פרצו לביתו.

חן מזרחי – בתושייה של רגע ייצר מסלול בריחה וסחף אחריו אנשים רבים ובכך הציל אותם. הוא נאלץ לחזור לתופת על מנת להציל חבר שנעלם בזמן הבריחה והסתתר עם עוד אנשים מתחת לטנק נטוש.

אלון חורב – סיפורו יוצא הדופן של אושייה מסצנת הטראנס המקומית, הגיע במיוחד לפסטיבל הנובה. התחבא בקראוון במשך שעות, בזמן שמחבלים מבחוץ ניסו לפרוץ, לשרוף ולגרור את הקרוואן ורק בדרך נס הוא ניצל.

עדי ואיציק נוה – אחרי הרבה זמן שלא יצאו למסיבה החליטו לנסוע לנובה כששלושת ילדיהם הקטנים נשארו בבית. הם ברחו עם הרכב עד שנפגעו. כשהבינו שאין מוצא הם עשו את עצמם מתים, והסתתרו תחת צמיג בוער וערמות זבל במשך שעות.

לינור אטיאס – מתנדבת איחוד הצלה, עברה בין זירות שונות והגיעה לבארי. פתחה בשטח בית חולים שדה עם ערכות חבישה ואלונקות והצילה רבים. היא עזרה לילד, שהסתתר בבוידעם וחשב שנשאר יתום , למצוא את הוריו.

ברוך כהן – רבש"צ קיבוץ מגן. באותו הבוקר הוא מקבל שיחה שיש מחבל על אופנוע בדרך לישוב, הוא נוסע ומחסל אותו, חוזר לתצפת מהגבעה ורואה 30-40 מחבלים נוהרים אליהם, הוא נוסע אליהם ויורה ללא הפסקה עד שהרכב נפגע מנ.ט. הוא מאבד את הרגל אבל מצליח להבריח את המחבלים מהקיבוץ.

נטע וסנטיאגו – בני זוג המתגוררים בכפר עזה. התחבאו בממ״ד, המחבלים נכנסו לביתם וניסו לתפוס אותם. הם מבינים שהם חייבים לברוח מהחלון למרות שיש עשרה מחבלים בחצר. הם נפגעים מכדורים ברגליים בגב עד שמצאו מסתור מתחת לאחד הבתים.

בימוי ותסריט: אלון דניאל I הפקה: תום רענן ויהונתן חבר I עיצוב אמנותי: איתמר תורן, אלמוג סלע, מאי סלע I חברת ההפקה : "סרטי אנקור"

יש לבדוק גם

בחירות 2024: האם קמאלה הבטיחה את המועמדות?

נאום קמפיין ראשון של קמאלה האריס , לאחר שהנשיא הפורש ביידן הביע את תמיכתו בה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.