שבת , אפריל 27 2024
לוגו פופ טארטס

"שלוש" בבית האופרה

 

להקת מחול בת־שבע 

ובימות גלובל מציגים:

 

 שלוש 

מאת אוהד נהרין 

על בימת בית האופרה בתל אביב 

שלוש הופעות מיוחדות 

9 עד 11 במאי

 

אוהד נהרין חוזר ל"שלוש" שיצר ללהקת בת־שבע ב-2005 – יצירה קנונית שתוארה על ידי הכוריאוגרף, בנז'מין מילפייה כאחת היצירות המסקרנות שהציג בשנותיו כמנהל האמנותי של בלט האופרה בפריז.

 

״שלוש״ היא טריפטיך שמורכב מהחלקים בלוס, הומוס וסקוס. המבנה המשולש, התאולוגי, מרמז על חזרה לבסיס צורני, חשוף ויומיומי של מחול. הווירטואוזיות מפנה מקום לתנועה הפשוטה, למקצב, ליוניסון, ושלושת החלקים נשזרים לכדי עבודת תחרה עדינה שהשלם שלה מורכב מאיזון בין "יש" ל"אין"; בין חלל ריק, שֶקט ועצירה שמשקלם זהה לגוף, למוזיקה ולתנועה. 

 

השפה של נהרין מדברת תדיר עם שני כוחות מרכזיים שפועלים במחול – כוח הכבידה וכוח הארעיות, מבררת מה ניתן לעשות בהם ובמסגרתם, וכיצד ניתן להתמיר אותם לכדי חוויה שאין בה מילים אלא רק תחושות. ב"שלוש" נהרין עוסק ב״חוברת ההפעלה״ הבסיסית של העבודה הכוריאוגרפית, ומפנה את תשומת הלב למסגרת הפשוטה לכאורה – מספר הרקדנים, הקומפוזיציה, פנסי התאורה, המוזיקה. הוא מזכיר לנו שההתלכדות של כל אלה בזמן ובמקום, כמו גם המינונים והווליום שלהם, הם שיוצרים את הקסם של היצירה החיה. 

 

"שלוש" מציגה מחול שלא מפחד להיחשף ולחשוף, שלא מתנצל על השבריריות, על האנושיות ועל ההגזמה, ומספק צוהר נדיר למחקר התנועה רב-השנים של נהרין.

 

*המופע כולל עירום

 

בביצוע רקדני הלהקה עונה 2024-2023:
אייר אלעזרא, בילי בארי, עדי בלומנרייך, יעל בן-עזר, ירדן ברקת, גיא דוידסון, שון האו, מתן כהן, אדריאן ליפסון, ג׳יאני נוטרניקולה, ארי נקמורה, יוני (יונתן) סימון, דנאי פורת, איגור פטשנצ'וק, נייתן צ'יפס, לונדיווה קוזה.

 

ציטוטים מהעיתונות:

 

"שכלתנית, סקסית, מדויקת ומורכבת להפליא." (שרון טמיר, מאקו)

 

"כשהלהקה של נהרין מגיעה לעיר יש לנו תמיד סיבות רבות להיות אסירי תודה; במקרה של "שלוש" זה קורה שלוש פעמים". (ג'יה קורלס, ניו יורק טיימס)

 

"'שלוש' מאפשרת מבט מיוחד אל הלשכה הסמויה, הפרטית, של נהרין, זו שבה נחשבים ונוצרים דימויים כמהות חיה" (ענת זכריה, ידיעות אחרונות)

 

יום חמישי 9 במאי בשעה 20:00 

יום שישי 10 במאי בשעה 13:00 

יום שבת 11 במאי בשעה17:00

בית האופרה, תל אביב

מחירי הכרטיסים 

ש"ח  185-199

 

רכישת כרטיסים בקופת בית האופרה 03692777

ובאתר האופרה israel-opera.co.il

 

הפקה בימות גלובל


 

 

יש לבדוק גם

יום השואה בסינמטק תל אביב

יום השואה בסינמטק תל אביב מכתב לחזיר, בגלל המלחמה ההיא, חיי ילד, עקבות: קולות של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.