שבת , יולי 27 2024
צבי יוכטמן, צילום אמילי אייבינדר

עם ישראל חי

        עם ישראל חי


מוסיקה יהודית- מהקלאסי ועד הכלייזמר

סדרה מוזיקלית בהפקת

"העולם המרהיב של המוסיקה היהודית"

 

יום א' 17.12- להקת מריאצ'י ירושלים- "ערב מקסיקני"

יום א' 24.12 – אנסמבל חיבה והסולן דניאל סעדון במופע "חיבת הפיוט"
יום ד' 27.12 – נגני תזמורת הרחוב הירושלמית – "קלאסית עם נשמה יהודית"
יום א' 31.12 אמיל אייבינדר ולהקתו – כליזמר חובק עולם

כל המופעים יתקיימו באודיטוריום מרכז מורשת יהדות בגין
רח' ש.א. נכון 6 ירושלים (חנייה בחניון גן הפעמון)
כרטיסים  95  בטיקצ'אק טל 6565*
25% מההכנסות ייתרמו לשיקום יישובי העוטף

 

כתשובה לפוגרום הנורא שנערך בתושבי עוטף עזה ולגל האנטישמיות בעולם
עמותת "העולם המרהיב של המוזיקה היהודית" בחרה להעלות סדרה של מופעי מוזיקה יהודית מגוונים – מהקלאסי ועל לכלייזמר בעיר הבירה ירושלים.

מהי מוזיקה יהודית? אנציקלופדיה יודאיקה בחרה את ההגדרה של הפילוסוף קורט סאקס איתה פתח את הקונגרס הבינלאומי הראשון למוזיקה יהודית, בפריז 1957.
"מוזיקה יהודית היא מוזיקה הנוצרת על ידי יהודים, עבור יהודים, כיהודים" ואכן יש יריעה רחבה של סגנונות מוזיקליים אותם הביאו לארץ היהודים מכל קצוות תבל אחרי אלפיים שנות גלות.
העמותה "העולם המרהיב של המוזיקה היהודית" שמה לה למטרה לפרוש בפני הקהל הרחב את מגוון הסגנונות של המוזיקה היהודית וכך להביאה לקדמת הבמה בישראל.
מאז החלה לקיים קונצרטים בבתי-כנסת, חשפה העמותה עשרות הרכבים שונים.
היזם ויו"ר העמותה יעקב פישר מחפש תמיד הרכבים חדשים, וטרם אירח את אותו ההרכב פעמיים.
הסדרה הקרובה תתקיים באודיטוריום מרכז מורשת יהדות בגין בירושלים ותציג מוזיקה קלאסית בהשפעות יהודיות, מוזיקת כלייזמר, פיוטים וגם מוזיקה יהודית מקסיקנית בסגנון "מריאצ'י" בביצוע תזמורות והרכבים ירושלמיים.

מריאצ'י הוא סגנון מוזיקלי שהתפתח בגואדלחרה, חאליסקו (מקסיקו) המשלב חצוצרות וכינורות עם כלי פריטה ייחודיים וגם תלבושת מסורתית וכובעי סומבררו.*
להקת מריאצ'י ירושלים בניהולו המוזיקלי של יוחנן פרץ מנגנים מוזיקה יהודית בסגנון מריאצ'י ומשיקים צליל חדש וטרי שמגביר את הקשר בין שתי התרבויות דרך הכלים האופיינים של המריאצ'י.

לרפרטואר המקסיקאי החי והשמח הם מוסיפים קלאסיקות כמו "אני אשתגע", "הללויה" (של ליאונרד כהן), "שלום עליכם" ועוד, כשהם מעניקים למוזיקה היהודית המסורתית טעם מקסיקני מעניין.

אנסמבל חיבה מביא לקדמת הבמה את היצירה היהודית-המזרחית המקורית, ואת המוזיקה השורשית ממגוון עדות ישראל מהמזרח. חברי האנסמבל מנגנים בכלי מוזיקה מודרניים ומסורתיים, מארחים מוזיקאים ישראלים מגוונים ומבצעת יחד איתם עיבודים מקוריים וייחודים לפיוטים ולשירים ישראלים אותנטיים. האנסמבל הוקם ומנוהל על ידי המוסיקאי, הפייטן ונגן הקאנון והעוד, אלעד גבאי: האנסמבל יארח את הפייטן דניאל סעדון, שהתחנך על שירת הפיוטים היהודית של אביו החזן בבית הכנסת, ובחר למזגה כפי שאף זמר טרם עשה, בתוך לחנים ערבים וטוניסאים.

תזמורת הרחוב הירושלמית היא תזמורת קאמרית מקצועית הפועלת לחשיפת המוסיקה הקלאסית לקהלים חדשים על ידי נגינה בחללים לא קונבנציונליים ובמקומות ציבוריים.
בסדרה, אנסמבל מנגני תזמורת הרחוב הירושלמית, ייכנס מהרחוב לאולם ויבצע קונצרט שכולו מוזיקה אמנותית קלאסיות מגוונות שבכולן ניכרת השפעה יהודית- החל מהכליזמר, דרך נעימות ישראליות ועד למוסיקה ארצישראלית קלאסית אמנותית. יצירות מאת: ארנסט בלוך, פאול בן חיים, יהויכין סטוצ'בסקי וסרגיי פרוקופייב, הנודע כאחד המלחינים החשובים של המאה ה-20 וגם היחידי בקונצרט זה שאינו יהודי מבין המלחינים.

אמיל אייבינדר הוא מנגני האקורדיון המובילים בארץ. יליד  קישינב מולדובה ומי שהקים את המחלקה לאקורדיון באקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים ומלמד את הדור הצעיר לנגן בכלי המיוחד הזה.
הרכב הכליזמר שלו בן 6 נגנים וזמרת מפגיש בין סגנונות מוזיקליים מרחבי הגלובוס (צרפת, דרום אמריקה, רומניה ובלקן) לנגינת הכליזמר. ההרכב זכה בפרס למבצעי מוזיקה ע"ש דניאל בנימיני, מטעם שר המדע התרבות והספורט (2002).

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.