שבת , מאי 18 2024
הילה, קרדיט צילום יואב קוש

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים בירושלים

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים בירושלים חוזר בשנתו ה-4:

  • סרט הפתיחה: 'אלף ואחד' הזוכה הגדול של פסטיבל סאנדאנס 
  • מחווה למיכל בת אדם-יקירת הפסטיבל והקרנת בכורה לסרטה החדש 'הילה' 
  • פוקוס קוסובו – אירוע חשיפה של הסכם קופרודוקציה בין ישראל לקוסבו 
  • קצרות- אירוע הפיצ'ינג עם מענק של 140,000₪ לתסריט הזוכה
  • א קיצער- חממת יוצרות חרדיות שמחברות בין שפה ועולם חרדי אל המסך הגדול

23-27 באוקטובר 2023| סינמטק ירושלים ולוקיישנים ברחבי העיר

 

 

הפסטיבל הבינ״ל לסרטי נשים, חרט על דגלו לתת במה ייחודית לנשים יוצרות קולנוע והבאת התכנים בפני כלל האוכלוסיות והמגזרים: שפת הקולנוע יודעת טוב מכולן לדבר את המשותף. 

כפסטיבל חברתי, גם השנה יתקיימו אירועים ללא תשלום במכון ון ליר, המזקקה, המפעל ובשכונות שונות בעיר , עבורן נבחרו בקפידה וברגישות תכנים מתאימים. 

הלב הפועם של הפסטיבל, הוא פרוייקט הקרנות במקלטים לנשים נפגעות אלימות. במסגרתו, לאורך כל השנה, כל מקלט זוכה להקרנות של מיטב סרטי הבמאיות בישראל. לצד ההקרנות מתקיימות  מפגשים עם היוצרות וסדנאות לטובת העיבוד הרגשי של חווית הצפייה (סדנת כתיבה, משחק מול מצלמה ווידאו תרפיה).

 

הסרט "אלף ואחד" (A Thousand and One) יפתח את הפסטיבל. סרט הביכורים של איי. וי. רוקוול (A.V Rockwell) זכה בפרס הגדול בפסטיבל סאנדנס האחרון. הסרט עוקב אחר אינס (טיאנה טיילור), שחוטפת את בנה בן ה-6 משירותי הרווחה ומתחילה לגדל אותו לבדה. הדרמה מלווה את האם והילד במשך שלושה עשורים. תצוגות המשחק המחשמלות, הפסקול הסוחף והשימוש בזירות הצילום הניו־יורקיות, מולידים סרט שהוא דיוקן אינטימי של משפחה אחת ובה בעת אפוס על עיר שלמה.

 

הבמאית, תסריטאית ושחקנית מיכל בת אדם היא יקירת הפסטיבל השנה. אירוע המחווה בנוכחותה ובנוכחות שחקני סרטה החדש, 'הילה', שיוקרן בבכורה, יחגוג את עשייתה הענפה ותרומתה לעיצוב הקולנוע הישראלי.
בסרט מובא סיפורה של הילה, אם חד-הורית לנעמי בת ה-7 שמגלה ששאול, אבי בתה, חזר לארץ. שאול לא יודע שהוא אבא של נעמי ולא מודע לקיומה. הילה שעדיין מאוהבת בשאול מנסה לדבר איתו אבל הוא מתחמק ממנה. כשליבה של הילה נפתח אל גבר אחר היא נתקפת חרדה שמא תאבד את שאול לתמיד (שחקנים: ג׳ייד דייכס ויקס, יעקב זדה דניאל, פיני טבגר). בפסטיבל יוקרן גם סרטה 'על חבל דק' (1980) בכיכובה של גילה אלמגור.

 

בת־אדם החלה את דרכה כשחקנית בתיאטרון ובקולנוע. היא הרבתה לשחק בסרטים שיצרה ובסרטים שיצר בעלה, הבמאי משה מזרחי, שהלך לעולמו ב-2018. ב-1979 ביימה את סרטה הראשון, "רגעים", שהשתתף במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן. הסרט השתתף בשורה של פסטיבלים בינלאומיים נוספים. בשנות ה-80 הפכה לקול הנשי הפורה והמייצג בקולנוע הישראלי. בין סרטיה כבמאית: "בן לוקח בת" (1982), "המאהב" (1986), "אלף נשותיו של נפתלי סימן־טוב" (1989), "איה – אוטוביוגרפיה דמיונית" (1994), "חיים זה חיים" (2002) ו"ריטה, שם זמני" (2007). 

 

עוד בפסטיבל השנה: 

 

פוקוס קוסובוהפסטיבל יקיים את אירוע החשיפה להסכם קו-פרודוקציה בין ישראל לקוסובו, שנחתם לאחרונה,  האירוע יתקיים בנוכחות אורחים רבים מתעשיית הקולנוע בקוסובו ושגרירת קוסובו בישראל גברת תמי זיו, בסמיכות לאירועים שהתקיימו לכבודו בפסטיבל הקולנוע פרישנטינה בקוסובו, אליו יצאה משלחת יוצרי קולנוע מישראל. 

 

חממת "א קיצער" – חממה לפיתוח והפקת סרטים עלילתיים קצרים של יוצרות קולנוע חרדיות, תציג את היבול של מחזור שני של יוצרות, שמחברות בין שפה ועולם חרדי אל המסך הגדול. בשנה החולפת עברה הקבוצה תהליך עמוק ומשמעותי בליווי מנטורים ואנשי מקצוע. התוצאה היא ארבעה סרטים קצרים, שיוקרנו לראשונה בפסטיבל ויעניקו הצצה אל עולמן של הנשים החרדיות. כל הסרטים צולמו ע"י בועז יהונתן יעקב ובין השחקניות : ג'וי ריגר, אגם רודברג, אביגיל קובארי . לאחר ההקרנה יתקיים מפגש עם היוצרות ( דסי קרויזר, חני אייזנשטיין, פייגי קוזלובסקי ואלקי הרשברג).

 

קצרות – אירוע הפיצ'ינג, בשיתוף קרן גשר לקולנוע רב תרבותי עם מענק הפקה בסך 140,000 ₪ לתסריט הזוכה. מתוך כמאה תסריטים שהוגשו, נבחרו חמש יוצרות שתסריטיהן בלטו: שירה גפן, זיו ממון, גן דה לנגה, אפרת כורם ומאי רש. צוות השיפוט: מיכל אביעד, עינת גלזר זרחין, מאיה קניג.

 

תחרות הסרט העצמאי הקצר, זאת שנה ראשונה שתתקיים תחרות נושאת פרס כספי. השנה יתחרו 17 יוצרות מתחילות עד וותיקות. כמו כן תתקיים תחרות סרטי סטודנטיות, זו השנה השניה ובה יציגו 11 יוצרות.

 

בין הסרטים הבולטים שיוקרנו בפסטיבל:

עד שתחזור (בימוי: שרי תורג׳מן) סרט ביכורים דרמטי, המתרחש בים, עוקב אחר מאיה (16), שבורחת מהבית על סירת המפרש המשפחתית במטרה להגיע מחיפה לקפריסין ולמצוא את אביה. 

| When It Melts (בימוי: Veerke Baetens, הוצג בפסטיבל סאנדנס האחרון. הסרט הפלמי מביא את סיפורה של אווה, שחוזרת לכפר שגדלה בו עם בלוק של קרח בתא המטען של הרכב שלה. בחורף הקשה הזה היא מתעמתת עם עברה ועם אלה ששינו את חייה.| |Blackbird Blackbery בימוי: Elene Naveriani),) הוצג בפסטיבל קאן האחרון. דרמה קטנה על רומן באמצע החיים שמוצגת בגישה קולנועית משוחררת. אטרו בת ה-48 התרגלה לחיות לבד, כשהיא מתחילה ברומן, היא צריכה להחליט אם לשמור על העצמאות שלה או ללכת על זה.| |The Permanent Picture (בימוי: Laura FERRÉS) ) הוצג בפסטיבל לוקרנו האחרון. בעיירה כפרית בדרום ספרד, אנטוניה, נערה מתבגרת, אמא טרייה, נעלמת באמצע הלילה ומשאירה את תינוקה מאחור. חמישים שנה מאוחר יותר , כרמן, מנהלת ליהוק מופנמת, בחיפושיה תפגוש כרמן את אנטוניה, אישה אימפולסיבית שתחדור לבדידותה.| ריאליטי (בימוי: טינה סאטר) ריאליטי וינר (השחקנית סידני סוויני ("הלוטוס הלבן") ) מגיעה הביתה ומגלה שני סוכני FBI עם צו חיפוש.. וכך מתפוצצת לה אחת הפרשות המטרידות והחידתיות ביותר באמריקה של עידן טראמפ. 

 

פסטיבל סרטי נשים הבינלאומי בירושלים נוסד ומנוהל אמנותית ע"י ליהי סבג ושירה מישר, תחת עמותת נשים בתמונה ונוסד ע"י איגוד יוצרי הקולנוע בירושלים (ע"ר) בשיתוף ובתמיכת עיריית ירושלים. 

 

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים: https://www.jwff.co.il/

אינסגרם: jwffestival#

פייסבוק: https://www.facebook.com/JerusalemWomensFilmFestival/

מחיר כרטיס: 25-40 ₪ 

 

יש לבדוק גם

"ג-וף ציפור" |   מירב כהן

"ג-וף ציפור" |   מירב כהן 27.5, יום שני | 20:00 תיאטרון הדופנ רח' ארלוזורוב 30, פ"ת | …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.