יום שישי , יולי 26 2024
לב רעב, אשכול נבו, זמורה

לב רעב

הוצאת זמורה גאה להוציא לאור את

לב רעב

ספרו החדש של

אשכול נבו

 

אשכול נבו הוא אחד הסופרים המוערכים והאהובים בישראל. ספריו תורגמו ל־14 שפות, נמכרו ביותר ממיליון עותקים ברחבי העולם וזכו בפרסים ספרותיים בארץ ובחו"ל. ב"ניו יורק טיימס" תיארו את כתיבתו כ"מהפנטת", ה"קוריירה דה לה סרה" קבע שהוא אחד הסופרים הבולטים בדורו. הסיפור "לימונדה", המופיע בלב רעב, זכה בפרס או הנרי בארצות הברית בשנת 2022.

גבר נכנס בפרדס, ספרו הקודם של נבו, היה רב המכר הגדול ביותר של שנת 2021. כל ספר חדש שלו זוכה לתשומת לב תקשורתית וספרותית יוצאת דופן. 

לב רעב:

גבר מתלווה לאביו לקונצרט אחרון ופרידה; אם מגלה שהבן שלה נחשף למשהו שלא היה אמור לראות; ביקור משפחתי בחדר בריחה מקבל תפנית מפתיעה; ילד מפר הבטחה והיא חוזרת לרדוף אותו כעבור שנים; אישה פוגשת במהלך הפגנה בירושלים את מי שהיא הכי חוששת ומשתוקקת לפגוש.

אלו ועוד הם גיבורי לב רעב. וליבם רעב תמיד פעמיים: לסיכון, להרפתקאות ולמסע – אבל גם למוכּר, לביתי ולבטוח.

הנושאים שריתקו את אשכול נבו מאז ומתמיד, נוכחים כאן: סודות ושקרים בתוך המשפחה, תהפוכות ומבחנים בחברוּת ארוכת שנים, וכמובן הישראליות על שלל פצעיה. אבל נדמה שהפורמט הקצר דוחף אותו להיות חריף, נועז, ובאורח פלא, גם עדין יותר.

לב רעב לוכד במילים את החלקיקים הבלתי נראים שמרחפים בינינו כשאנחנו מתקרבים זה לזה. ומזכיר לנו שבדיוק שם, ברגעים האינטימיים הקטנים, חבויה המשמעות הגדולה ביותר.

 

302 עמ' 98 ₪

 

אשכול נבו הקים ומנהל יחד עם שותפתו אורית גידלי את בית הספר לכתיבה המוביל בישראל, סדנאות הבית. בית הספר הינו מפעל חברתי, ללא מטרת רווח. כחלק מפעילותו השותפת בית הספר מקיים סדנאות מסובסדות מאילת ועד קריית שמונה וסדנאות ייחודיות לנוער בסיכון, עיוורים, בעלי מוגבלויות, משפחות שכולות ומשפחות של נפגעי טרור. 

נבו מספר: "עם השנים גילינו שכתיבה היא כלי יוצא מן הכלל לשינוי אישי וחברתי. שוב ושוב נוכחנו שהחממה שלנו מאפשרת למשתתפים מרחב של קשב, חוסר ציניות, וסקרנות. החלטנו להקים מיזם כתיבה ארצי לפני עשור גם כי הרגשנו שהחברה שבה אנחנו חיים הופכת להיות דורסנית יותר משנה לשנה. חסרת סובלנות וסבלנות. מעוטת קשב וחמלה.

ואכן, עשר שנים של פעילות ענפה הוכיחו לנו שצדקנו: אפשר להשפיע, אפשר לשנות, אפשר לחבר, אפשר לגשר. נדמה שהיום – כשהחברה הישראלית קרועה ושסועה מאי פעם – יש למסר הזה שיוצא מ"סדנאות הבית" חשיבות גדולה מתמיד."

 

אשכול נבו הוא "סופר מופיע" – אוהב לפגוש קהל ואוהב לחלוק את הבמה עם מוסיקאים. בין השאר הוא הופיע ומופיע באירועים ספרותיים-מוסיקליים באופן קבוע עם מירי מסיקה, דנה ברגר, גיל שוחט, נפתלי אלטר, ואורן ברזילי ("מופע הארנבות של דוקטור קספר")

אשכול מחפש כל הזמן דרכים חדשות לעשות את מה שהוא אוהב: לספר סיפורים. 

 

 

 

יש לבדוק גם

מסכת תהום

חדש בהוצאת זמורה   מסכת תהום איל חיות־מן   "חיים כה רבים חייתי: נישאתי בגיל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.