שבת , אפריל 27 2024
מסכת תהום, איל חיות־מן, זמורה

מסכת תהום

חדש בהוצאת זמורה

 

מסכת תהום

איל חיות־מן

 

"חיים כה רבים חייתי: נישאתי בגיל שלוש־עשרה ונעשיתי יורד מרכבה בגיל שש־עשרה, הייתי תלמיד חכם ומשכיל יווני, משיח וכופר. על חזי וגבי עדיין מתנוססות צלקות עמוקות, מזכרת מן היום שבו קמתי לתחייה. כיעקב אבינו לחמתי במלאכים ויכולתי להם, וכמוהו החלפתי את שמי במאבק. האם כל הדברים הללו היו מעשה ידי, או שמא נתיב זה הוכתב לי מלידה?" 

 

על אדמה המנסה לרפא את השסעים שהותירה בה המלחמה, עושה נער אחד את הצעדים הראשונים בדרך שתוליך אותו אל פלאים שלא שיער ואימה שלא חזה – ואל הכוח שלא ידע שטמון בתוכו. 

שׂבע ימים, קרבות ודעת, נזכר אלישע בן אבויה – גדול הכופרים – בימי נעוריו. באהובתו הסוערת, במורהו החידתי וביריבו הנקמני. קרוע בין נאמנויות סותרות, בין הטהור לטמא, הוא הופך לכלי משחק במאבק איתנים המתרחש בשמים ממעל ועל הארץ מתחת. הבחירות שייאלץ לקבל יכריעו לא רק את גורלו שלו, אלא גם את זה של עמו. 

 

מסכת תהום מגולל את סיפורו של מי ששמו הפך נודע לשמצה ולתהילה. ברומן היסטורי־פנטסטי זה פורש איל חיות־מן סיפור חניכה שהוא גם סיפורו של עם המנסה לברוא את עצמו מחדש לאחר החורבן. בפרוזה צלולה הוא מעצב את דמותה של יהודה של סוף המאה הראשונה לספירה, על ישיבותיה ושווקיה, שדותיה ועריה; ובלשון משכנעת וכובשת מקים לתחייה את ענקי העבר, מנער מהם את אבק הדורות ומציג אותם כבני אדם בשר ודם, על תככיהם ושאפתנותם, חמלתם וחלומותיהם. 

מסכת תהום הוא מסע רב־מעוף ותעוזה אל כבשוניה של תורת הסוד היהודית, אל פלאיה ואֵימוֹתיה, אך גם אל האנשים ששָׁנוּ בה ושינו בעזרתה את ההווה שלהם – והעבר שלנו. 

 

איל חיות־מן, יליד 1988, סיים לאחרונה דוקטורט בקבלה באוניברסיטת תל אביב, מבקר ספרים ואלוף אירופה בדיבייט אוניברסיטאות.

מסכת תהום הוא ספרו הראשון – וגם הפרק הראשון בעלילותיו של אלישע.

 

383 עמ' 98 ₪

 

 

יש לבדוק גם

יומולדת

חדש בהוצאת זמורה   יומולדת גבי ניצן מחבר רב המכר באדולינה איורים: שיה רייקמנס   …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.