יום רביעי , מאי 1 2024
קרדיט יעל שמידט.

אירועים בבית ליבלינג באוגוסט 2023

אירועים וסיורים בבית ליבלינג – אוגוסט 2023

https://www.lieblinghaus.org/

 

להשתמש במה שיש: רטרופיטינג בראייה גלובלית (וובינר)

01.8, יום שלישי | 11:30-12:45 | 30 ש"ח בהרשמה מראש באתר

(מפגש שני)

הפעם בוובינר יתארחו שני דוברים מהמועצה הגרמנית לבנייה ירוקה (DGNB) אשר ישדרו לנו הישר מגרמניה. סריפרנה מיתרה ודניאל נויהאוס הם מומחים בתחום הבניה הירוקה אשר ירחיבו על עקרונות עבודות "רטרופיט" דרך בחינה של מקרי בוחן ודוגמאות מהעולם.

בוובינר נכיר חומרי בנייה הקיימים כיום בשוק, נעבור על שיטות חדשניות לשדרוג אנרגטי של הבניין ונחשף למתודולוגיה הרווחת בגרמניה.

הנחייה: אדר' שרון גולן, מנהלת מעבדת המחקר בית ליבלינג

דוברים:

פתיח: פרופ' אמנדוס סמסה סטלר – נשיא המועצה הגרמנית לבניה ירוקה.

סריפרנה מיתרה – אדריכלית ומתכננת עירונית, אחראית על התעדה בינלאומית ותכנית ההכשרות במועצה לבניה ירוקה בגרמניה.

דניאל נויהאוס – מהנדס אזרחי, אחראי על התעדה בינלאומית במועצה הגרמנית לבניה ירוקה.

 

הוובינר הוא חלק מסדרה בת שלושה מפגשים, ובסופה יתקיים קורס ייעודי בנושא "רטרופיטינג" בשיתוף המועצה הישראלית לבנייה ירוקה. המפגש יתקיים בשפה האנגלית.

 

סיור אורבני בשקיעה בין גינות ומשעולים

04.8, יום שישי | 18:00 | 60 ש"ח בהרשמה מראש באתר

 

הצטרפו לסיור אורבני בשקיעה, בין גינות ומשעולים, מקצתם ידועים ואחרים נסתרים, והכירו את תל אביב-יפו כפי שדמיין אותה סר פטריק גדס בחזונו מלפני מאה שנה, כעיר גנים ים-תיכונית. הסיור בהובלת חברת צוות המדריכים של בית ליבלינג.

תוכנית גדס מ-1925 התוותה את התפשטותה של תל אביב צפונה עד לירקון. חלק בלתי נפרד ממנה היו גינות הבלוק הקטנות, המוצפנות בתוך הבלוקים העירוניים שיצרה התוכנית. במהלך הסיור נבקר בכמה מגינות הבלוק העירוניות, מקצתן ידועות ואחרות בגדר סודות הידועים רק לתושבי המקום. נשוחח על התפקיד המרכזי שייעד גדס לגינות הבלוק, נעמוד על תהליך הקמת הגינות ועל השינויים שהתחוללו בהן לאורך השנים. נשוטט ונגלה מעברים ומשעולים המחברים בין הגינות ונכיר חלק מהמערכת הסודית של סמטאות, מסלולים ו"חלונות" ירוקים, שיסודותיה הונחו בתוכנית גדס והיא מהווה תשתית לעיר עד היום.

 

הסיור מבוסס על ממצאי מחקרן של אדר' רות ליברטי שלו ואדר' עדי הר נוי, שהוכן עבור מחלקת השימור בעיריית תל אביב-יפו, ומוצג בתערוכה "גינות הבלוק העירוני" בבית ליבלינג, מרכז העיר הלבנה.

משך הסיור כשעה וחצי; אורך המסלול כ-3.5 ק"מ. נקודת התחלה וסיום: בית ליבלינג.

למידע נוסף על התערוכה 'גינות הבלוק העירוני' >>>>

 

ציאנוטייפ: סדרה בת ארבעה מפגשים להכרת הטכניקה ויישומה, בשיתוף איגוד האמנים

ימי שישי, החל מה- 11.8 11:00-14:00 | להרשמה 

4 מפגשים

ציאנוטייפ (על שם הגוון הכחול העמוק ציאן) היא טכניקה הממוקמת על התפר שבין צילום להדפס. בשונה משיטות הדפס אחרות, הציאנוטייפ מאפשרת עבודה מיידית, ספונטנית ומשחקית בתנאים ביתיים, ללא צורך בסביבה מקצועית.

הטכניקה עושה שימוש בתרכובת כימית רגישה לאור שאותה ניתן למרוח על כל מצע. התרכובת מקבלת את צבעה הכחול לאחר חשיפה לאור ומאפשרת הטבעה חופשית ושל דימויים. הציאנוטייפ עובדת במיטבה בחשיפה לאור חזק ולכן היא מושלמת לסביבה הישראלית השמשית.

בארבעה מפגשים שתנחה האמנית קטיה קרסנר נגלה את האפשרויות לשימוש בטכניקות שונות כמו עבודה עם צילומים, שקיפויות, רישום, הטבעות גוף, אובייקטים, טקסטורות ורמות חשיפה שונות. נכיר את שיטת העבודה ואת האיכות הויזואלית היחודית לה וכן את החומרים והכלים הנדרשים עבורה.

 

למי זה מתאים? הסדנה מתאימה לאמנים שעוסקים בצילום, הדפס, ולאמנים שמעוניינים לגלות שיטת עבודה חדשה, ספוטנית ונגישה מאוד. הסדנה מתאימה גם לאמנים שמעוניינים להעביר בהמשך בעצמם פעילויות באמצעות השימוש בציאנוטייפ.

 

סילבוס:

שיעור 1 –  מבוא

מבוא על הטכניקה, הסבר על החומרים הפעילים ועל ההיסטוריה. נכיר את התנאים הבסיסיים לעבודה עם החומר על ידי התנסות בעבודה מהירה עם אור מלאכותי ואור שמש, בעזרת חומרים ואובייקטים קיימים.

שיעור 2 – עבודה עם צילום

נעבוד עם צילומים קיימים כדי להכיר את האפשרויות הגלומות בעבודה עם צילום, נעבוד בשכבות ונשלב טכניקה של toning לאחר ההדפס.

שיעור 3 –  המשך עבודה על הדפסים צילומיים ותרגול הטכניקות שנלמדו

המשתתפים בסדנה יבחרו צילומים אישיים שאיתם הם מעוניינים לעבוד, שיודפסו מראש על שקפים.

שיעור 4 – התנסות בהדפס על בד

 

המחיר לסדרה כולה: 875 ש״ח, 575 ש"ח לחברי איגוד האמנים. 25% הנחה לתושבי תל אביב-יפו.

 

סטודיו פתוח

ימי שלישי | 10:00-12:00 | להרשמה

40 ש"ח / 20 ש"ח לבעלי דיגיתל. 25% הנחה כחלק מתכנית הוזלת יוקר המחיה של עיריית תל אביב-יפו.

 

הסטודיו הפתוח נועד לאפשר לך מקום וזמן קבוע לעבודה יצירתית, חופשית ומלאת המצאה בתוך שגרת החיים והעבודה בעיר.

העבודה בסטודיו הפתוח מתבצעת עם כלים וחומרים שאנחנו מעמידים לרשות היוצרים, ובהנחייה אישית של אמנים פעילים מצוות בית הספר של העיר.

באמצעות התנסות בטכניקות של בנייה, פיסול, אלתור, חיבור, תפירה, פירוק והרכבה, נערוך היכרות עם החומרים והכלים הקיימים בסטודיו, ונגלה איכויות ותובנות חדשות על החומרים המרכיבים את העולם שבו אנו חיים. החומרים שעמם נעבוד הם כאלה שניתן לאסוף וללקט בעיר בבתי מלאכה שונים, שאריות ייצור תעשייתי. המשתתפים מוזמנים להביא עמם חומרים נוספים שמסקרנים אותם.

 

סיור הבית של העיר הלבנה – אנגלית

ימי שבת | 11:00 | להרשמה 

 

סיור הבית של העיר הלבנה – עברית

ימי שבת | 12:00 | להרשמה

30 ש"ח/15 ש"ח לבעלי דיגיתל. 25% הנחה במסגרת התכנית להוזלת יוקר המחיה בתל אביב-יפו.

 

בית ליבלינג הוא דוגמה מובהקת של אדריכלות באוהאוס בתל אביב בשנות ה-30 של המאה העשרים והבניין הציבורי העירוני היחיד המאפשר למבקרים לחוות את הסגנון הבינלאומי מבפנים. חללי הבית מציגים את המורשת האדריכלית הייחודית של העיר הלבנה, שהוכרזה כאתר מורשת עולמי ע"י ארגון אונסקו ב-2003. סיור בבניין מציע מסע משולב בהווה ובעבר דרכו שומעים מבקרים את סיפוריהם של המהגרים האירופאים שבנו אותו, מסיירים בתערוכות המתחלפות ונחשפים לסוגיות העכשוויות אשר מעסיקות את העיר בתחום השימור והעיצוב של ימינו.

 

אירועי ילדים:

 

סטודיו לילדים / סטודיו עיצוב לילדים בהנחיית יולי מרוז

ימי שבת, חודש יולי | 10:00 – 12:00 |

ימי רביעי, חודש יולי  | 18:00 – 16:00 |

40 ש"ח / 20 ש"ח לבעלי דיגיתל, בהרשמה באתר

אנחנו מזמינים ילדות וילדים לשעתיים של יצירה בסטודיו של בית ליבלינג, מרחב פתוח לעשייה המציע את היצירה ככלי שבאמצעותו אפשר לחקור, ללמוד ולחוות את העולם. במהלך הפעילות בסטודיו אנו מיישמים את הפדגוגיה הנהוגה אצלנו, בבית הספר של העיר, המתרכזת בפיתוח תהליכי חשיבה על ידי עשייה ועניין עצמי: בזמן העשייה תהליכי חשיבה מתגבשים, יכולת ההבנה מעמיקה ואנו פתוחים לחשוב, ללמוד בעצמנו ולממש את הרעיונות שלנו תוך סקרנות למתרחש בסביבתנו. בסטודיו אנו מפתחים ומתרגלים מיומנויות ליצירה עצמאית באמצעות חומרים וכלים ייחודיים, ללא נוכחות הורים, ובליווי אנשי מקצוע מעולם האדריכלות, העיצוב והאמנות.

 

בסטודיו עיצוב לילדים, בהנחיית יולי מרוז, נלמד איך להתבונן בחפצים המקיפים אותנו מנקודת המבט של מעצבים. נבדוק אילו תחושות מייצרים אצלנו חפצים שונים ומדוע, ונכיר את תהליכי הייצור המרתקים והמפותלים שמביאים אותם אל חיינו. נגלה את מקור חומרי הגלם שמהם החפצים שסביבנו עשויים, ונעקוב אחר מסלול חייהם עד לרגע שבו הם נחשבים ל״פסולים״ והופכים לפסולת. בכל שבוע ניצור אובייקטים משלנו. נעבוד מתוך חיפוש אחר חומרים "פסולים" בסביבתנו ומתוך התבוננות חוקרת בהם. ניתן דגש על חומרים חיים שמגיבים ומשתנים ושניתן לקיים איתם דיאלוג – למשל, קליפת פרי. באמצעות חושינו (מגע, ריח, התבוננות) נגלה את הפוטנציאל האסתטי של חומרים כאלה ואת איכויותיהם. נתנסה בכלים מעשיים מעולם העיצוב כמו פירוק והרכבה, ובטכניקות מעולם הטקסטיל כמו אריגה, רקמה, תפירה וכבישה.

 

ממשיכה ההרשמה לקייטנת הקיץ – בית ספר של העיר – להרשמה 

מוזמנות ומוזמנים ללמוד לצייר, לפסל ולגלות כיצד בית ליבלינג הופך לבניין של ילדים. בקייטנה סדרה של סדנאות יומיות מגוונות בתחומי האמנות, האדריכלות, העיצוב, מלאכות יד מקצועיות ועוד, שיתקיימו ברחבי בית ליבלינג וגם מחוצה לו. את כל הפעילויות ידריכו אמניות, יוצרות ואדריכליות מצוות בית הספר של העיר.

 

יש לבדוק גם

נוי ותמיר: בפרקים הקודמים/ Previously

תערוכת יחיד חדשה בגלריה רוזנפלד נוי ותמיר: בפרקים הקודמים/ Previously אוצרת: מיה פרנקל טנא 2.5.24 – …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.