יום שישי , יולי 26 2024
ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש

מהיום בקולנוע: "ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש"

ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש
Spider-Man: Across the Spider-Verse
ארה"ב, 2023

הסרט מופץ על ידי פורום פילם ויגיע לבתי הקולנוע ב- 31.5
ויוקרן באנגלית ובדיבוב לעברית

בימוי: חואקים דוס סנטוס, קמפ פאוורס, ג'סטין קיי תומפסון
תסריט: פיל לורד, כריסטופר מילר
הפקה: פיל לורד, כריסטופר מילר, אבי ארד, איימי פסקל, קריסטינה סטיינברג
עריכה: מייק אנדרוז
מוזיקה: דניאל פמברטון

קולות:
אוסקר אייזק, שמיק מור, היילי סטיינפלד, בריאן טיירי הנרי, לונה לורן ולז, גרטה לי, איסה ריי, רייצ'ל דראטץ, יורמה טקון, שיי ויגהאם, ג'ייסון שוורצמן

אורך הסרט: 139 דקות
תקציר:
מיילס מורלס חוזר לפרק הבא בסאגת ממד העכביש זוכת האוסקר, הרפתקה אפית שתשגר את הספיידרמן השכונתי החביב של ברוקלין לרחבי המולטיוורס, שם יאחד כוחות עם גוון סטייסי וצוות חדש של אנשי-עכביש על מנת להילחם על קיומם. אולם כאשר הגיבורים מתחילים להיאבק בינם לבין עצמם בוויכוח על הדרך להתמודד מול איום חדש, מיילס מוצא עצמו מתגושש מול שאר הספיידרמנים בכוונה להגדיר מחדש את מקומו של הגיבור הבא להציל את האנשים אותם הוא הכי אוהב.
על ההפקה:

'ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש' ממשיך לתעד את ההרפתקה של מיילס מוראלס, הגיבור ממוצא אפריקאי-פוארטו ריקני, שהוצג לראשונה על ידי היוצרים בריאן מייקל בנדיס ושרה פיצ'לי בשנת 2011. הצמד המבריק זוכי פרס האוסקר, פיל לורד וכריס מילר, כתבו את החלק החדש בסיפור של מיילס.

"מה שבאמת מעורר השראה הוא שכל אחד מהבמאים החדשים שלנו הצליח להביא משהו ייחודי לחוויה, חוזק אישי או נקודת מבט שהיו שונים לחלוטין משלנו", אומר לורד. "בהחלט רצינו להכפיל את מה שהפך את הסרט הראשון למיוחד ולא לעצור את עצמנו. המטרה הייתה לעשות את זה סופר כיף אבל גם להיות מסוגלים להכיר לעומק את הדמות של מיילס, מה מוציא אותו מהכלים, מה מאתגר אותו בלגדול במשפחה שלו, איך הוא הופך לגרסה הטובה ביותר של עצמו, ואיך הוא מנסה לפתור את הקונפליקט בין הקרבה שהוא רוצה שתהיה לו עם משפחתו לבין העצמאות שהוא רוצה שתהיה לו כאדם צעיר".

עבור מילר, סרט ההמשך סיפק הזדמנות להתעמק בנושאים מורכבים יותר בחייו של מיילס ושל כל הדמויות הראשיות האחרות. "אחד הדברים שבאמת קסמו לי הוא הרעיון הזה שאתה יכול לכתוב את הסיפור שלך בעצמך", הוא מסביר. "למרות שלכולנו יש הרבה דברים משותפים ויש מסלולים מסוימים שחוקים יותר, אתה עדיין צריך למצוא את הדרך שלך ולהתקדם בדרכך שלך. אני חושב שזה מה שמגניב במיילס כדמות בסרט הראשון, ועכשיו אנחנו ממש נוטים לרעיון הזה בסרט ההמשך."

כמובן, הצוות היצירתי ידע שלמעריצי הסרט הראשון יש ציפיות גבוהות בכל מה שקשור לטכניקת CGI מנקרת עיניים ולחקירת האפשרויות של צורת האמנות. "לקחנו את כל מה שעשינו בסרט הראשון והעלינו אותו לרמה חדשה לגמרי", אומר מילר. "בסרט הזה אנחנו מבקרים יקומים שונים, ולכל יקום יש אסתטיקה וסגנון אמנותי משלו. כל עולם כל כך שונה מבחינה ויזואלית מהאחרים, והדברים שאנשי האנימציה עיצבו אינם מוגבלים בשום דבר. מכל דבר שניתן לדמיין, לצייר ולהגות, הם יכולים ליצור מחזה תלת מימדי סוחף ומעורר התפעלות".

פיטר רמזי, אחד מבמאי הסרט הראשון, חוזר גם הוא לסרט ההמשך, הפעם כמפיק בפועל. "ברגע שהתחלנו לעבור על כמה מהרעיונות החדשים לסרט, זה היה ממש בלתי אפשרי שלא לחזור לעולם הזה ולראות הלאה לאן מיילס ילך", נזכר רמזי. "יש לו קצת יותר ניסיון, אז אנחנו יכולים לראות עם איזה סוג של בעיות ואתגרים חדשים הוא צריך להתמודד עכשיו. אני מקווה שהקהל ירגיש כאילו התאחד עם חבר טוב. אנחנו רוצים שהם יחזיקו חזק כשהוא עובר תקופות מסובכות ובוגדניות. יותר מכל, אני מקווה שהמסע שלו יתגלה בצורה עוצמתית ורגשית לפחות כמו בסרט המקורי".

מפיקת הסרט איימי פסקל אומרת: "זהו סרט הרבה יותר גדול ויהיה בו את כל האקשן שכולם מצפים לו. אבל מה שאני מקווה שנצליח לעשות לחבר בין סצנות האקשן לסיפור ולהתפתחות של הדמות ובעצם לוודא שאנו תמיד מספרים סיפור טוב – היינו מאוד קפדניים לגבי זה. זה קנה מידה באמת גדול יותר מהסרט הקודם ואנו נראה גרסאות רבות של ספיידרמן והעיר ניו יורק."

"אני חושב שמה שמבינים מהסרט זה שגיבורים קיימים בכל תרבות," אומר המפיק הותיק אבי ארד. "יש להם את הבעיות האישיות שלהם והאתגרים איתם הם מתעמתים. מיילס מורלס מתמודד עם חלק מאותם דברים שפיטר פארקר מתמודד איתם. הם מבולבלים לגבי התפקיד שלהם ומה עליהם לעשות על מנת להשיב את הסדר בעולמם. הסרט נוגע בכל הנושאים הגדולים הללו משפחה, חברות, אהבה, אמביציה…הכל מתנקז לסרט."

על הבמאים:

חואקים דוס סנטוס – במאי
דוס סנטוס החל את הקריירה שלו לפני כ-20 שנים בחברת סוני במחלקת הטלוויזיה שהביאה לעולם סדרות כמו " Roughnecks: Starship Troopers Chronicles", "Men in Black: The Series". בהמשך הפיק, ביים ועיצב מגוון תוכניות אנימציה טלוויזיוניות כמו "האגדה של קורה", "אווטאר", "ליגת הצדק ללא גבולות" ו- "הטיטאנים".

קמפ פאוורס – במאי
פאוורס הוא תסריטאי, מחזאי, מפיק ובמאי זוכה גלובוס הזהב ומועמד לפרס האוסקר, שנבחר לאחד מעשרת התסריטאים המבטיחים לשנת 2020 של מגזין "Variety". פאוורס גם היה שותף לכתיבה ולבימוי של הסרט "נשמה" זוכה האוסקר מאת אולפני האנימציה פיקסאר. הסרט זכה בשני פרסי גלובוס הזהב לסרט הקולנוע הטוב ביותר בקטגורית אנימציה והפסקול המקורי הטוב ביותר. בנוסף, הסרט זכה בשני פרסי אוסקר עבור הסרט המונפש הטוב ביותר ועבור הפסקול המקורי הטוב ביותר.

ג'סטין קיי תומפסון – במאי
עם למעלה מ-20 שנות ניסיון בתעשיית האנימציה, תומפסון תרם את עבודתו לכמה מתוכניות הטלוויזיה פורצות דרך. במהלך עשר השנים האחרונות, הוא השלים את המעבר לפיתוח חזותי ועיצוב הפקה בסרטי אנימציה דיגיטליים.
תומפסון עבד חמש שנים ב-Cartoon Network, וקיבל קרדיטים שונים בתוכניות טלוויזיה כגון "בנות הפאוור פאף" (אמן עיצוב רקע/סטוריבורד מפתח) ו-"סמוראי ג'ק" (מעצב רקע מפתח).
תומפסון קיבל פרס אנני עבור הישג יוצא מן הכלל עבור עיצוב הפקה בהפקת סרטים אנימציה לסרט 'ספיידרמן: ברחבי ממדי העכביש', ומועמדות מאגודת המנהלים האמנותיים עבור מצוינות בעיצוב הפקה לסרט אנימציה.

ספיידרמן ברחבי ממדי העכביש – דיבוב לעברית:
צוות קריאייטיב:
בימוי גרסה עברית והקלטות: לני כהן, שרון כהן
נוסח עברי וסינקים: לני כהן
תרגום בסיס: יערית טאובר
הפקה: לני כהן, שרון כהן
הוקלט באולפני שרון כהן הפקות

שחקנים ראשיים:
מיילס מוראלס – גל שמי
גוון סטייסי – ספיר דרמון
ספוט, ג'ונתן און – עידו רוזנברג
מיגל או'הרה – מתי אטלס
ג'ף – יורם יוספסברג
ריו – לימור שפירא
פיטר בי. פארקר – אורי זלצמן
ג'ורג' סטייסי – אלון נוימן
ג'ס – אודליה אוקנין
הובי בראון – תמיר גינזבורג
פאביטר פראבקר – אהוביה אידלסון

שחקנים נוספים:
לילה/בטי – נעמה שיטרית
דוד אהרון/פראולר – אלדד פריבס
מרי ג'יין/גברת צ'ן – ליאת אזר
נשר/המפקח סינג'/לגו ג'יי ג'ונה ג'יימסון – שרון כהן
גברת וובר – אדוה עדני
אמ. ג'יי/ספיידר UK – לני כהן
גלורי/גאיטרי/שרלוט – עלמה עופר
לני – סאני קילונקה טאטה
מרגו – מאיה לוז
פיטר פארקר 65/גנקה – עמית יוסוביץ'
ארמדילו/שוטר – אליעזר וייס
מריה /לורי – טלי ביק
גלובר – אייל שקל דוידי
וובסלינגר – מתנאל בראשי
סופי כרמון
סיון עזרא
נופר יעקב
יאור יעקב
אלון גצוביץ'
עלמה כהן

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: PETRIFIED

בשנה האחרונה שחרר דיוויד את סינגל הבכורה Caught, שהוביל להיכללותו ברשימת המוזיקאים המבטיחים של עיתון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.