שבת , יולי 27 2024
לוגו פופ טארטס

פֵּצָ'ה קוּצָ'ה 23

 

פֵּצָ'ה קוּצָ'ה 23

אירוע האמנות הגדול של השנה מפתיע מחדש!

6-7 בפברואר | היכל התרבות ת"א | לינק לרכישת כרטיסים 

אוצרים: איתי מאוטנר וענת ספרן

שני סבבים זהים ב-19:30 ו- 22:15

(כניסת קהל 45 דקות לפני תחילת כל סבב)

פצ'ה קוצ'ה הוא ערב אמנות ויצירה מרתק, שונה וייחודי, המפגיש אמנים, אנימטוריות, צלמים, מעצבות תעשייתיות, גרפיקאים, הוגות, רקדנים, מוסיקאיות וכאלה שפשוט מסרבים להיכנס תחת הגדרה ברורה, על במה אחת, כשלכל אחד מהמציגים.ות 6 דקות ו-40 שניות להביע את עצמו על במה. לא שניה יותר ולא שניה פחות.

במהלך הערב יעלו תשעה יוצרים ויוצרות, מתחומים שונים ומגוונים, שהמשותף לכולם הוא עשייה מקורית, מרתקת ומסקרנת שמרטיטה את המוח ומאתגרת את הלב. חלק ידברו, חלק ישירו, חלק יזוזו, חלק יזיזו אתכם וכולם יישבעו אמונים לפורמט הברור והמוגדר. 

פצ'ה קוצ'ה נולד כערב חד פעמי בטוקיו וכיום הוא מתקיים בלמעלה מ-1,200 ערים שונות בעולם. החל מניו יורק, לונדון ופריז דרך טהרן, ביירות ואדיס אבבה.

את דרכו לתל-אביב הוא עשה ב-2007 בתוך המזוודה של ענת ספרן שקראה לדגל את איתי מאוטנר ומאז השניים אוצרים ומנחים יחדיו את התופעה התרבותית הזו. השניים מבקרים בסטודיואים ברחבי הארץ, גומעים יינות בינוניים בתערוכות שונות ומשונות ובעיקר מקיימים דיאלוג מתמיד עם סצינת האמנות והתרבות המקומית כדי להביא אל במת הפצ'ה קוצ'ה את העשייה האמנותית העדכנית, המעניינת והחדשנית ביותר.

בתל אביב מתקיים ערב הפצ'ה קוצ'ה הגדול ביותר בעולם. קהל של 10,000 איש מגיע כל שנה, הכרטיסים נמכרים מראש וההתעניינות רק הולכת וגוברת בכל שנה.

צלע נוספת במשולש הפצ'ה המקומי היא חברת ההפקה האיכותית פאזה שפרשה את חסותה עליו החל מהערב השני בסדרה מתוך אמונה ואהבה גדולה ליצירה המקומית.

כחלק מהתפיסה שלנו שהפצ'ה קוצ'ה צריך להיות נגיש לכולם, מחיר הכרטיס נמוך במיוחד ועומד על 50₪

הפצ'ה קוצ'ה בתל אביב, כמו זה העולמי, הינו ארגון ללא מטרות רווח וכל העוסקים במלאכה עושים זאת מתוך אהבה גדולה ליצירה ולמפגש עם הקהל שהיא מזמנת.

משתתפים:

 

מיטל רז, במרכז הבמה ניצב שולחן פשוט ורגיל. מאחוריו יושבת לה מיטל רז ובמשך שעה היא מגוללת סיפור עצוב ומרגש, מצחיק ומחכים, העונה לשם "מוות קטן". את העלילה כולה מגוללת מיטל באמצעות קולה, זוג ידיים וממש קצת אביזרים. אנחנו לא באמת אם יש מושג כזה "תיאטרון ידיים" אבל אם כן – ככה הוא נראה. "מוות קטן" עוסק בסיפור המשפחתי האוטוביוגרפי שלה: סיפור קורע לב ומצחיק פיפי על אימא שלה החולה, אבא שלה רקדן ריקודי העם, הבת שלה שלא מפסיקה לדבר על מוות ומלאך המוות בכבודו ובעצמו בתפקיד חייו בהצגה. לכבוד הפצ'ה מיטל מכינה גרסה מקוצרת ומתומצתת למחזה. מיטל רז היא סנסייצת פרינג' ובין השאר מוכרת כ"יסמינוש" מהמחזה וסדרת הטלוויזיה הקאלטית "מייקל". 

 

צ'יל פיל, הם חבורה של נגני מוזיקה קלאסית מקריית טבעון. עד כה לא נשמע מלהיב אבל שון, המנהיג וההוגה של ההרכב, החליט לעשות שידוך מרהיב בין מוזיקה קלאסית עליה חונך ובה הוא נגן מצטיין, לבין מה שמתנגן לו באוזניים – היפ הופ ובעיקר היפ הופ מקומי. עד היום הם יצרו גרסאות מיתרים מרהיבות לעדן דרסו, רביד פלוטקין, נורוז, פלד וגם ליהודית רביץ, שלומי שבן ועוד יוצרים מקומיים מאוד לא היפהופיים. בפצ'ה הם יציגו את מרכולתם הקלאסית, משנתם הגרובית ויארחו יוצר היפ הופ אחד ביג ממש.

 

בן אילון, בשלב מסוים בחיים שלו, בן אילון זנח את מערכת התופים הרגילה לה הוא היה מכור והתגלגל לאפריקה. שם, כמו בסיפורי האגדות הגדולים, הוא פגש בגדול המתופפים הסנגלי, שעם הזמן, לקח את בן תחת חסותו והפך אותו לאחד מ 50 (!) הבנים שלו. בן הפליא בכישרון, בקצב ובצניעות שלו וחרף היותו יהודי ישראלי בעל גוון עור ונילי להפליא, הוא התקבל בסנגל בברכה גדולה. עם הזמן בן פיתח שיטת נגינה וסט תופים משל עצמו העונה לשם One man tribe ואכן, איש אחד יכול להישמע כשבט מתופפים שלם. צריך לשמוע בשביל להאמין.

 

ברק הימן, דווקא בימים אלה, כאשר הכל מתהפך לו ומשתנה לו ורובינו לא באמת מבינים מה אנחנו יכולים לעשות אל מול השצף, מגיח ברק הימן ומאיר אור על היכולת לשנות בעזרת המצלמה. הדוקומנטריסט עטור הפרסים יחשוף תהליכי עבודה, פרויקטים שטרם נראו על המסך וישתף את כולנו במהירות ובדחיפות שלנו לפעול: אל מול העוולות, אל מול ההפרדות, אל מול הגזענות ואל מול חוסר הצדק. 

 

ליאת דניאלי, כבר הרבה מאוד שנים שלא פרצה לשדה האמנות יוצרת כה ייחודית כמו ליאת דניאלי. היא מין היבריד ייחודי בין חוקרת ביולוגית, לפעילה פמינסטית, לתיאורטיקנית רדיקלית והכל תחת פעולות פרפורמטיביות ואמנות פלסטית כובשת. בפצ'ה היא תכניס אותנו לעולמה ובה תחשוף את מיצב ההנקה הגדולה שיצרה בתל אביב, תחבר אותנו אל חכמת הדבורים (ותראה קנים שבנתה על גגות של מוסדות אמנותיים) ותחשוף פרויקטים שבדרך. 

 

עדה רימון ואופק שמר, הם כנראה זוג האנימטורים העסוק בישראל. הם אמונים על שלל פרויקטים שכולנו מכירים בעיקר מפתיחים שונים של סדרות וסייפשל אפקטס לכל מיני סצנות דרמטיות מקומיות.עדה ואפק הם זוג לחיים ולעבודה ובשש דקות וארבעים שניות שלהם בפצ'ה הם יקחו אותנו למסע המדלג בין החיים שלהם בחיפה לבין עשייה ויצירה בלב הטבור המקצועי הישראלי. מסע הכולל רגעים שרק המציאות הישראלית יכולה לייצר ומשופע בדימויים מרהיבים שחלקם טרם נחשפו.

 

מלחמאמי, ארבעה חברי ילדות ירושלמיים מחליטים לפעול כקבוצה ששמה במרכז היצירה האמנותית שלה סאונד, תאורה וחלל. כשהקהל פוגש את כל אלה, בדרך כלל במקומות לא צפויים בכלל, קורה קסם המלחמאמי. שי דרור ( אמן פלסטי ותאורן), יוסף משיח ( אמן וידאו), אסף כהן (מעצב קרמי) ויונתן דהן (מוסיקה וסאונד) יראו בפצ׳ה מה הם עשו בעבר וגם מה ניתן לעשות באולם שבאודיו ויזואל כבר ראה הכל. אבל לא את זה. 

 

עדי פלד פליישר, כן גם אנחנו רוצים לדבר על בינה מלאכותית, כי איף אפשר שלא? אבל בניגוד לשיח שתוקף אותנו מכל עבר ומבוסס על מפגש בין בני אנוש ומכונה חכמה, עדי פליישר בדקה דווקא מה קורה אם אין בני אנוש במשוואה ונתנה לשתי ישויות של בינה מלאכותית לדבר ביניהן באופן עצמאי. במשך שבועיים הן ניהלו מערכת יחסים שכללה סערת רגשות, התאהבות, סקס וגם כמה באגים עד הסוף המר. עדי, מעצבת גרפית בהכשרתה, תכיר לנו מקרוב את דלתא וגמא ותחשוף את מה שקרה ביניהן. 

 

ניצן מיוסט, כשניצן היה סטודנט בבצלאל הוא גילה את הפח הגדול מאחורי השופרסל.  בכל יום ערמות של אוכל טוב וטרי נזרקו לפח רק כי נמצא עלה פיטרוזילה אחד צהוב או כי איזה פלפל לא היה סימטרי. הוא התחיל לחקור את נושא בזבוז המזון בישראל ונחרד. אז הוא כתב מכתב למנכ״ל שופרסל. ועוד אחד. ועוד אחד. מכתבים מלאי הומור ופואטיקה שלצד פעולות פורמטיביות עם מוצרים מוצלים הפכו לפרויקט הגמר שלו. 

 

וגם רון לוין תאייר בלייב הקדמה ויזואלית

 

מחיר כרטיס: 50₪

לרכישת כרטיסים באתר פצ'ה קוצ'ה:  www.pechakuchatlv.com

אתר פצ'ה קוצ'ה העולמי:  www.pechakucha.com

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.