יום שישי , יולי 26 2024
עטיפת אלבום שיושק באירוע אורי קצנשטיין, צילום המרכז לאמנות דיגיטלית

אלבום חדש


המדיטק והמרכז לאמנות דיגיטלית חולון מציגים:

 

אלבום חדש מעבודות הסאונד של אורי קצנשטיין

על גבי תקליט כפול ובכל השירותים הדיגיטליים

 

Uri Katzenstein

Audio Works

 

האלבום החדש Uri Katzenstein – Audio Works מעבודות הסאונד של קצנשטיין לאורך כל שנות עבודתו כולל קטעים ניסיוניים שלא נשמעו עד כה. האלבום הושק בגרסה דיגיטלית וכעת יוצא לאור במהדורת ויניל כפולה – במסגרת הלייבל החדש של המדיטק והמרכז לאמנות דיגיטלית ובשיתוף הלייבל הבינלאומי Black Truffle, מהלייבלים המשפיעים והמרתקים בתחום המוזיקה הניסיונית והמודרנית 

השקת האלבום הכפול במהדורת הויניל תתקיים ביום שישי 3 בפברואר בשעה 12:00 בחנות התקליטים חולית בכתובת יונה הנביא 42 תל אביב  

בהשתתפות: אהד פישוף וישי אדר

הפצה: קמע – קבוצת מוזיקה עצמאית

 

האלבום בשירותים הדיגיטליים המרכזיים: https://bfan.link/audio-works-1


אלבום חדש מעבודות הסאונד של קצנשטיין לאורך כל שנות עבודתו, הכולל קטעים ניסיוניים שלא נשמעו עד כה ומגלה את אורי קצנשטיין כמוזיקאי ייחודי עם גוף עבודה מרשים לאורך ארבעה עשורים של הקלטות. 


האלבום Uri Katzenstein – Audio Works הושק בגרסה דיגיטלית וכעת יוצא לאור במהדורת ויניל כפולה – במסגרת הלייבל החדש של המרכז לאמנות דיגיטלית ובשיתוף הלייבל הבינלאומי Black Truffle, מהלייבלים המשפיעים והמרתקים בתחום המוזיקה הניסיונית והמודרנית.

את הגרסה הדיגיטלית והאנלוגית אצרו אהד פישוף, ישי אדר ובניה רכס, שבחרו למעלה מארבעים רצועות שנעות בין עולמות מוזיקה וסאונד שונים.

אורי קצנשטיין היה אמן רדיקלי שעבודתו התאפיינה בחיבורים ייחודיים וחסרי פשרות בין פרפורמנס, סאונד, וידאו ופיסול. בעבודתו התייחס פעמים רבות למהות האנושית בעולם, לחריגות המתקיימת בתוכה ולנוכחות הגוף על פצעיו ושיבושיו. קצנשטיין דחק שוב ושוב את גבולות המדיום והדימוי ופרץ דרכים חדשות לאמנים רבים שהגיעו אחריו. 

 


השקת האלבום הכפול במהדורת הויניל תתקיים ביום שישי ה-3/2 החל בשעה 12:00

בחנות התקליטים חולית (יונה הנביא 42 ת"א),

בהשתתפות: אהד פישוף וישי אדר

 

מתוך הטקסט המלווה את האלבום – האמן רועי רוזן :

Uri Katzenstein was a unique and idiosyncratic artist; sound and music were always an integral part of his performative and sculptural practice. It is precisely because of this ubiquity that this posthumous compilation of the artist's music, while surely revelatory to the uninitiated, is all the more stunning to people familiar with the artist's work. Such listeners-viewers, like myself, were well-aware of Katzenstein's musical talent, but accustomed to experience his music as always-already an element, invariably subjugated to its role in artistic wholes. This album, the bulk of which has never been published before, unravels a thrilling, unique musical epoch that beautifully stands on its own as a listening experience. Moreover, while we almost always easily recognize music's age through production values, stylistic trends and other temporal markers, Katzenstein's tracks, including those recorded in the early 1980s, sound unfathomably fresh

 

אודות האמן אורי קצנשטיין:

אורי קצנשטיין נולד ב–1951 בתל אביב ונפטר באוגוסט 2018. קצנשטיין למד אמנות בבית הספר אבני בתל אביב, תואר ראשון באמנות באוניברסיטת אינדיאנה ותואר שני בסן פרנסיסקו. אחרי הלימודים השתלב בסצינת הפרפורמנס שהלכה ותפסה מקום משמעותי בעולם האמנות בניו יורק. הוא הציג בכמה מהחללים החשובים ביותר בתחום זה בשנות ה–80, כמו The Kitchen ו־No–Se–No. במקביל ללימודי האמנות בארה"ב, החל לעסוק גם במוזיקה. עם שובו לארץ, החל להתמקד גם בפיסול ועבודות וידיאו ומיצב, והציג במסגרת תערוכות רבות בארץ ובעולם: בביאנלות בברזיל, פולין, טורקיה וארגנטינה, שם זכה ב–2002 במקום הראשון. שנה קודם לכן, ייצג את ישראל בביאנלה בוונציה. בעקבות זכייתו בפרס סנדל, ב–2015 הוצגה במוזיאון תל אביב התערוכה Backyard, תערוכה סמי-רטרוספקטיבית, מיצירותיו אשר זכתה לביקורות טובות והצלחה רבה. השתתף באופרת הרוק "סמארה", שכתבו הלל מיטלפונקט ולהקת "נקמת הטרקטור", והחל לשתף פעולה עם המוזיקאי אוהד פישוף. בהמשך היה קצנשטיין חבר בהרכב המוזיקלי "הוא־קויידם", עם אופיר אילזצקי ודני מאיר. בשנת 2008 ייסד קצנשטיין את רדיו חלאס במרכז לאמנות דיגיטלית, כפלטפורמה למוזיקה אקספרימנטלית ולתכנים שאינם זוכים לייצוג בערוצי הרדיו הציבורי והמסחרי. עבודותיו של קצנטשיין מתייחסות לטבעו הנזיל והגמיש של האדם ועל המפגש המטלטל בין האדם לחברה. רעיונות הגמישות והתנועתיות מתבטאים בעבודותיו בסאונד ובמוזיקה.

 

אודות המרכז לאמנות דיגיטלית חולון:

המרכז לאמנות דיגיטלית נוסד בשנת 2001 בחולון. המרכז הינו אחד מגופי המדיטק ופועל בשכונת ג'סי כהן. הוא יוצר נקודות מגע והשקה בין אמנות, חברה, מחקר וטכנולוגיה ומפתח סביבות רב תחומיות, מציג תערוכות נושא של אמנות ישראלית ובינלאומית עכשווית, יוצר פרויקטים ממושכים עם קהילות מקומיות ויוצרים, וכולל פלטפורמות שונות דוגמת ארכיון וידאו ארט ואמנות ציבורית, רדיו חלאס לסאונד ומוסיקה ניסיונית, מעבדת מקס לייצור באמצעים דיגיטליים ואנלוגיים, כתב העת מארב, חללי תצוגה ועוד.

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.