שבת , יולי 27 2024
ספטמבר 2022 ב- yes דוקו

ספטמבר 2022 ב- yes דוקו

 

בת האמן | The Artist's Daughter, Oil on Canvas

בכורה: יום רביעי, 21.9, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

מועמד לפרס אופיר 2022, זוכה פרס סרט הביכורים הטוב ביותר – פסטיבל דוקאביב 2022 

הבחירה הרשמית – פסטיבל HotDocs 2022

היא רק רצתה לחדש את הקשר עם אביה הצייר המוערך. היא מצאה דרך מקורית במיוחד.

היא מצטרפת לסיור מודרך בתערוכת פורטרטים עצמיים של צייר ידוע. האיש בציורים הוא אבא שלה, אבל רק היא ועוד קומץ אנשים יודעים את זה. היא יוצרת קשר עם אביה לראשונה מזה עשור, ומספרת על רעיון שיש לה לסרט עליו, ועל הקשר שלהם שנרקם מחדש דרך עבודותיו. 

האמן מתלהב ושולח אותה לצלם את התערוכה שלו, אך ככל שהיא מעמיקה בעשיית הסרט היא מגלה שהמפגש עם האיש מאחורי הפורטרטים הוא האתגר האמיתי.

בימוי: מרגריטה לינטון, יניב לינטון | תסריט: מרגריטה לינטון | עריכה: נטע דבורקיס, מרגריטה לינטון | צילום: יניב לינטון

עיצוב פסקול: מיכאל אמת | מוזיקה: נדב הולנדר | הפקה: חיים מקלברג, אסתי יעקב-מקלברג, תומר מקלברג – "תותים הפקות". הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת קרן גשר לקולנוע רב תרבותי ומועצת הפיס לתרבות ואמנות.

(60 דק', ישראל, 2022)

 

מנימוקי השופטים על הזכייה בפרס סרט הביכורים הטוב ביותר בפסטיבל דוקאביב 2022:

"היחסים הקרובים של הבמאית והאמן מייצרים דיוקן כפול ומרתק שהוא מאבק לבעלות על יצירה. ביצירת ביכורים זו, מרגריטה ויניב לינטון מסמנים עצמם כצמד במאים שעבודתם המשותפת עוד תעורר עניין רב בשנים הבאות."

 

פעמונים סגולים | Purple Bells

בכורה: יום רביעי, 14.9, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

זוכה פרס העריכה – תחרות הסטודנטים פסטיבל דוקאביב 2022

דני, בן לעולים ממוסקבה, התבייש במשך כל ילדותו במשפחתו. כעת, במלאת 30 שנים לעלייתם ארצה, הוא מחליט לשמוע את סיפורם של בני משפחתו וללמוד על חוויית העלייה שלהם ועל מוצאו. דרך ראיונות איתם וקטעי אנימציה הוא מתחבר לסיפורם ומשחזר אותו, דרך נקודת מבטם של שלושה דורות שונים לחוויית העלייה. 

 

הפקה, עריכה, צילום ותחקיר: דניאל רומאנייב | תסריט: דניאל רומאנייב, ספיר קרופניק מילר | עיצוב פסקול: אורי בן דור | מוזיקה: אריאל תדמור, אורי בן דור, בוריס בורוכוב | הופק ע"י בית הספר לקולנוע ע"ש סטיב טיש – אוניברסיטת ת"א בתמיכת קרן גשר לקולנוע רב תרבותי, מר פיטר קראוס, קרן אדם מירלס, משרד התרבות והספורט – מועצת הקולנוע עבור yes דוקו. (50 דק', ישראל, 2022)

 

מנימוקי השופטים על הזכייה בפרס העריכה – תחרות סרטי הסטודנטים פסטיבל דוקאביב 2022:

"על פרישת סיפור משפחתי בדרך יוצאת דופן ונוגעת ללב, מלאת חן והומור ומבלי לוותר על אף זווית של הסיפור. על שילוב יפהפה של ארכיונים, אנימציה ייחודית וסטילס. על נקודת מבט אישית ואוניברסלית שבוימה ונערכה בחוכמה ובכישרון רב ועל אנימציה מרטיטת לב".

 

שני ילדים ביום | Two Kids a Day

בכורה: יום רביעי, 28.9, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

זוכה פרס התחקיר – פסטיבל ירושלים 2022

כיצד מתמודדים חיילי צה"ל ומערכת המשפט הצבאית עם קטינים פלסטינים?

ארבעה נערים פלסטינים ממחנה פליטים ליד בית לחם משחזרים את המחיר שהם משלמים מאז הלילה שבו נכנסו כוחות הצבא לביתם כדי לעצור אותם. הם היו אז ילדים צעירים, ובבת אחת איבדו את ילדותם. 

בכל לילה, נעצרים בגדה המערבית באשמת זריקת אבנים שני ילדים בממוצע. הם נחקרים, נשפטים ונשלחים לכלא למאסר, לעתים ממושך. הסרט מגולל את הסיפור של ארבעה מהם, שבעקבות מעצרם הלילי נכנסו לדרך ללא מוצא שאין ממנה חזרה.

 

בימוי: דוד וקסמן | תסריט: דוד וקסמן | תחקיר: שקד אורבך | צילום: עדי מוזס | עריכה: דוד ריינליב | עיצוב פסקול: יוסי אפלבאום | מוסיקה: סאנה סלמנקליו | הפקה:יואב רועה, אורית זמיר | מפיק/ה-שותף/ה:ונלה הלשטדט, מוחמד באבאי.

הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה, מפעל הפיס, SES, SVT, YLE, AVEK.

 

מנימוקי השופטים על הזכייה בפרס התחקיר בפסטיבל ירושלים 2022:

״על מתן ההזדמנות לאחדים מן הילדים הפלסטינים הרבים, שנעצרים ונכלאים בגין זריקת אבנים, להרהר במעשיהם בעבר ובתוכניותיהם לעתיד".

 

* * *

 

המלצות העורכים מהיבול הבינלאומי:

 

לציון 50 שנה לטבח הספורטאים באולימפיאדת מינכן, נשדר בבכורה את הסרט – 

 

מינכן 72': דם באולימפיאדה

Munich 1972: Of Games and Blood  

בכורה: יום שני, 5.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

סרט חדש, שנכתב ע"י הסופרים והעיתונאים עטורי הפרסים, מארק דוגין ויוסי מלמן, מביא אל המסך את אירועי ה-5 בספטמבר 1972, כש-11 ספורטאים, מאמנים ושופטים, חברי המשלחת הישראלית, נלקחו כבני ערובה על ידי מחבלים פלסטינים מארגון "ספטמבר השחור" במהלך המשחקים האולימפיים במינכן עד שהוצאו להורג. 

הסרט שהוא מותחן פוליטי מצמרר, מביא בעזרת קולותיהם של שלושה שחקנים, את סיפוריהם של שלושת הדמויות המרכזיות שנכחו באירוע המקורי: אבו דאוד, מראשי הארגון הפלסטיני "ספטמבר השחור" שהיה המוח מאחורי ההתקפות במינכן, מנפרד שרייבר, קצין המשטרה הגרמני שהוביל את המשא ומתן וצבי זמיר, ראש המוסד שנכח במקום בעת הטבח, לאחר שיצא לשם בניסיון לסייע לגרמנים בהתמודדות עם המחבלים.  הסרט מוצג בטכנולגיית צילום של 16 מ"מ, בהם צולמו גם משחקי מינכן. בעזרת עדויות ממקור ראשון וגילויים בלעדיים ממסמכים, שהוסרו מהן מגבלות הצנזורה רק לאחרונה, נחשפים אירועי הטבח שזעזע את העולם באור חדש.

(90 דק', ארה"ב, 2022)

 

מגורש: סיפורו של הנסיך אנדרו

Banished: The Prince Andrew Story

בכורה: יום חמישי, 29.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

איך הפך הנסיך אנדרו לאיום מספר אחד על גורל המשך שושלת המלוכה הבריטית?

בינואר 2022 רעשה התקשורת הבריטית כשהנסיך אנדרו, בנה השני של המלכה אליזבת, הצהיר כי אינו מתכוון להסדיר את תיק התקיפה המינית האזרחית שהגישה נגדו וירג'יניה ג'ופרה ובמקום זה הוא דורש משפט עם מושבעים בניו יורק, כדי שיוכל להגן על שמו בפומבי.

רק 3 חודשים לפני כן חשפה ג'ופרה בראיון לרשת NBC כיצד "נסחרה" עבור הנסיך אנדרו ע"י עבריין המין ג'פרי אפשטיין והמאדאם שלו, גיליין מקסוול, ומאז גיל 17 נאלצה לקיים איתו יחסי מין. בתגובה הכחיש דוכס יורק שקיים אתה כל סוג של קשר וטען שטענותיה שקריות וללא כל בסיס. ולמרות כל זאת, חודש לאחר הצהרתו, נחתם בין השניים הסכם עקרוני מחוץ לכותלי בית המשפט במסגרתו הביע חרטה על קשריו עם אפשטיין, הכיר בסבל הנשים שנפגעו ותרם תרומה לקרן למען נפגעות עבירות מין.

הסרט החדש "מגורש: סיפורו של הנסיך אנדרו" מציג ראיונות שטרם נשמעו עם האנשים שהיו המקורבים אליו ביותר, ביניהם – מייג'ור אלסטייר ווטסון, המזכיר הפרטי לשעבר של הנסיך,  ג'ון בריאן, איש העסקים שצולם ב-92' בתמונות אינטימיות עם שרה פרגוסון, קאפריס בורט, חברתו לשעבר של הנסיך אנדרו, ואסי צ'מברליין, ידידתה לשעבר של גיליין מקסוול, אנה פסטרנק, מכרה של הנסיך אנדרו, סיימון אסטר, איש יחס"צ לשעבר של משפחת המלוכה ורבים אחרים. הסרט משרטט את סיפור חייו של דוכס יורק, מביא את מאחורי הקלעים של הריאיון הקטסטרופלי והבלתי נשכח שלו ל-BBC ומתאר את חלקו במכונה המשומנת של אפשטיין ומקסוול. 

(90 דק', ארה"ב , 2022)

 

רצח מתוך שינה | Dead Asleep     

בכורה: יום שלישי, 13.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

האם רנדי הרמן ג'וניור באמת רצח את חברתו הטובה בעודו סהרורי?

סרט חדש, בן שני חלקים, קורא תיגר על ז'אנר הפשע האמיתי והופך במהרה למותחן קלאסי שחוקר את התעלומה המטרידה – האם רנדי הרמן ג'וניור אכן ביצע רצח אכזרי בשנתו, או שזה היה רק סיפור כיסוי נוח? 

הבמאי זוכה האוסקר, סקיי בורגמן ("נחטפה לנגד עיניהם") יוצא לחקור את הפרשה מלאת הרבדים, תוך שהוא מביא לצופים גישה בלעדית להרמן ולמשפחתו, לעורכי הדין מצד ההגנה והתביעה, לעיתונאים שסיקרו את הפרשה, למומחים פורנזיים ולמומחים בתחום ה"פאראסומניה" (התנהגויות לא רצוניות מתוך שינה). התוצאה היא מותחן, מלא בטוויסטים מזעזעים בעלילה, של פשע שנוי במחלוקת.

בימוי: סקיי בורגמן (2X45 דק', ארה"ב, 2022).

לצפייה בטריילר

 

נהר | River

בכורה: יום שלישי, 20.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

מסע קולנועי-מוזיקלי בעקבות היחסים המדהימים שבין בני האדם והנהרות.

לאורך ההיסטוריה, הנהרות עיצבו את הנופים והמסעות שלנו, זרמו דרך התרבויות השונות והחלומות. סרט הטבע המרהיב ביופיו, "נהר", לוקח את הצופים למסע בחלל ובזמן; הוא משתרע על שש יבשות, מביא צילומים יוצאי דופן, ביניהם צילומי לווין, ומציג נהרות מכל העולם בקנה מידה ומנקודות מבט שלא נראו קודם לכן. החיבור בין האימג' למוזיקה  ולתסריט הפיוטי, המסופר בקולו של השחקן וילם דפו, יוצר סרט עוצמתי שמכבד את הפראיות של הנהרות אך גם מכיר בפגיעותם. 

בימוי: ג'ניפר פידום, ג'וזף ניזטי (75 דק', ארה"ב, 2022). 

מוזיקה: רדיוהד, ג'וני גרינווד, ריצ'רד טוגנטי וויליאם ברטון – בביצוע התזמורת הקאמרית האוסטרלית.

לצפייה בטריילר

 

* * *

 

לכבוד שידור הבכורה של הסרט "ג'וליה", המביא את סיפורה של השף-סלבריטי הראשונה – ג׳וליה צ'יילד,

נשדר מה-4.9 ועד ה-10.9 את –

2022

 

השבוע הקולינארי של השנה עם שפע סרטים מעוררי השראה ותיאבון

 

ג'וליה | Julia

בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV: מיום שבת, 3.9. שידור ביום ראשון, 4.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו.

פסטיבל Tiff 2021, פסטיבל דוקאביב 2022 

היא פרצה לחייהם של האמריקאים כשאלה מילאו את המקררים שלהם באוכל מוכן וישבו מול הטלוויזיה עם מגשיות מחוממות במיקרו. ג׳וליה צ'יילד הציעה להם להחליף את אלה בביף בורגיניון, קיש לורן ובויאבז, ולמרות פקפוקי המו"לים והמפיקים היא הפכה (בגיל 51!) לכוכבת. צ'יילד, חלוצת תוכניות הבישול הטלוויזיוניות והסלבריטי-שף הראשונה, חייתה חיים יוצאי דופן עוד לפני שהתפרסמה. כבת למשפחה עשירה היא זכתה להשכלה משובחת אך סירבה להינשא בגיל צעיר, טיילה בעולם ואפילו התגייסה לצבא. מתוך סיפור אהבתה העמוקה לבישול, ראיונות עם שפים-עמיתים גדולים וחומר מצולם מרהיב מתוכניותיה, עולה דמותה המורכבת של צ'יילד – על חולשותיה, אופייה הכובש ותשוקתה הבלתי ניתנת לכיבוש לחמאה. 

לצפייה בטריילר

 

שף: סרט על אנתוני בורדיין 

Roadrunner: A Film about Anthony Bourdain

בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV: מיום ראשון, 4.9. שידור ביום שישי, 10.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו.

פסטיבל טרייבקה 2021, פסטיבל חיפה 2021

הבמאי זוכה האוסקר®, מורגן נוויל ("20 צעדים מתהילה"), משרטט דיוקן אינטימי ומרתק של השף האמריקאי-יהודי הנודע אנתוני בורדיין. בורדיין פרץ לזירת התרבות האמריקאית כשף במסעדה בניו יורק והפך כוכב עם פרסום ספרו "סודות מחיי המטבח". אחרי הקרדיטים של שף נודע וסופר רב מכר, באה ההצלחה ככוכב טלוויזיה בינלאומי עם סדרת מסעות ששודרה ברחבי העולם. 

הסרט, שהוקרן בפסטיבלים המובילים בעולם, משלב קטעים מהסדרות של בורדיין, סצנות שלא שודרו, סרטונים אישיים ותובנות של מי שהכירו אותו מקרוב, וחוגג את האישיות הגדולה, הלב הרחב והסקרנות הבלתי נלאית של סלבריטאי מורכב בעל תשוקה אמיתית לבישול, טיולים ותרבות.

בימוי: מורגן נוויל (118 דק', ארה"ב, 2021)

לצפייה בטריילר 

 

משתגעים על צ'ילי | Chiliheads

בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV: מיום ראשון, 4.9. שידור ביום חמישי, 8.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו.

על היחסים הלוהטים בין בני האדם לצ'ילי.

אז מה יש בתבלין הזה שמסעיר כל כך את בני האדם? הדוקו-food החדש יוצא למסע מעורר חושים בעקבות הפלפל החריף ב-5 מדינות: קנדה, ארצות הברית, מקסיקו, טרינידד והודו ובדרך פוגש את ה"צ'יליהדים": מעריצי הפלפלים החריפים, דרכם הוא מביא את התרבות של צריכת הירק החריף הייחודי הזה. בעזרת חקלאים, שפים, מדענים, היסטוריונים ואפילו פסיכואנליטיקאים, הסרט מפרק את ההיסטוריה של הפלפלים החריפים ואת היחס המטורף שלנו אליהם. במקביל, מוצגת מלחמתם של המגדלים הקטנים שמנסים כל הזמן בדיסקרטיות לפרוץ את הגבולות ולזכות בתואר "הפלפל החזק בעולם". 

(72 דק', קנדה, 2022).  לצפייה בטריילר

 

סודות השפים: מדע הבישול

Chef Secrets: The Science of Cooking

בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV: מיום ראשון, 4.9. שידור ביום שלישי, 6.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו.

המרכיב הסודי בכל מתכון: המדע!

אנתוני מורגן לא יודע לבשל אבל הוא מדען לחקר המולקולות ובשבילו הבישול הוא בעצם סוג של ניסוי מדעי מתמשך. בסרטו החדש "סודות השפים: מדע הבישול" הוא יוצא למסע מסקרן בעזרת מומחי קולינריה, ביניהם – מדענית גלידה וד"ר לפירה,  כדי לברר אם הבנת המדע היא המתכון הסודי שיהפוך אותנו לבשלנים טובים יותר. 

תוך כדי הכנת מתאבנים, מנות עיקריות, תוספות וקינוחים, בעזרת כימיה תוססת, מיקרובים נמסים, טכניקות חימום, הקפאה, צריבה ועישון, המאסטר שפים חולקים אתנו טיפים איך לדייק את כישורי הבישול שלנו. 

(52 דק', ארה"ב, 2022).  לצפייה בטריילר

 

כמו כן נשדר את – 

 

המסעדה הטובה ביותר בישראל

יום רביעי, 7.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

השף יובל בן-נריה הוא שם דבר. לפני 8 שנים פתח את המסעדה הראשונה שלו, ועד מהרה הפך לאחד השפים הנחשבים ופורצי הדרך בישראל. אבל השאיפות שלו מגיעות הרבה יותר רחוק: ב-2019 גייס יותר מ-3 מיליון דולר כדי להשקיע במסעדה חדשה, שאמורה היתה להיות משהו שטרם נראה כאן. אלא שאז העולם התהפך על פיו, והקורונה שינתה הכל – גם בחייו המקצועיים, וגם באישיים. במשך שנתיים תיעדה אותו הבמאית טליה ענבר ("יס מן"), כאשר הכל מונח על הכף – כסף גדול, המשפחה, המוניטין שלו: האם זו אכן תהיה המסעדה הטובה ביותר בארץ? אבל מעבר לכל הלחצים, מתברר במהרה שמה שהכי חשוב לו בעולם זה – בישול.  בימוי: טליה ענבר.

אלוף הראמן: תבואו כל יום | Come Back Anytime     

יום שני, 5.9, בשעה 20:35 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

Hotdocs 2021

מסמאטו אואדה הוא מאסטר אוטודידקט שמפעיל עם אשתו את חנות הראמן המיתולוגית של טוקיו – ביזנטאי. 

ללא יורש או שוליה – המתכונים שלו ימותו איתו, וזו אולי הסיבה לחיוניות המופלאה שלו ולרעב הבלתי-נגמר לטכניקות ולאלמנטים חדשים בבישול שלו, אפילו אחרי 40 שנה. הסרט המקסים ומעורר התיאבון עוקב במשך שנה שלמה אחר המאסטר – במסעדה, בביתו עם אשתו ובמסעותיו מחוץ לעיר בחיפוש אחר המצרכים המושלמים.

בימוי: ג'ון דאשבאך (81 דק', יפן, 2021)

 

ציידי הכמהין | The Truffle Hunters

יום ראשון, 4.9, בשעה 23:35 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

פסטיבל Sundance 2020, פסטיבל Tiff 2020, פסטיבל DOC NYC 2020

ביערות האלון והאגוז של חבל פיימונטה שבאיטליה צדה קבוצה קטנה של גברים בשנות השבעים לחייהם אחר פטריית הכמהין הלבנה של אלבה, פטריית הכמהין היקרה והיוקרתית מכולן. סודות הציד עוברים מאב לבן כבר דורות רבים והגברים נעזרים בכלבים שאומנו במיוחד. בימינו, שינויי האקלים, ביעור היערות וחוסר העניין של הדור הצעיר, הופכים את סודותיהם של ציידי הכמהין ליקרים מפז. 

בימוי: מייקל דווק, גרגורי קרשאו (84 דק', איטליה/ארה"ב/יוון, 2020). לצפייה בטריילר

 

אוטולנגי והעוגות של ורסאי | Ottolenghi and the Cakes of Versailles

יום רביעי, 7.9, בשעה 23:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

פסטיבל HotDocs 2020, פסטיבל טרייבקה 2020

בקיץ 2018, מוזיאון המטרופוליטן לאמנות בניו יורק מגייס את השף הישראלי, יותם אוטולנגי, כדי להפיק ערב גאלה קולינרי בהשראת התערוכה המוצגת במט – "מבקרים בורסאי". נושא הערב – ארוחת קינוחים בסגנון המפואר של הארוחות שהוגשו בארמון ורסאי. לשם כך יוצא אוטולנגי למסע תחקירי מקיף בארמון ורסאי ומביא הצצה חד פעמית אל הדקדנטיות של בית המלוכה הצרפתי. 

בימוי: לורה גאברט (75 דק', ארה"ב, 2020)

 

פנקי | Funke

יום שלישי, 6.9, בשעה 22:55 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

סיפורו של שף שנלחם למען האמנות הנכחדת של פסטה בעבודת יד.

כשהשף המפורסם אוון פנקי החליט לפני שנים לסגור את המסעדה האיטלקית שלו, שדווקא זכתה לביקורות מהללות, החיים האישיים והקריירה שלו נסחפו לתוך מערבולת חשוכה. כעת, בעודו סובל עדיין מההרס הרגשי והכלכלי שעבר, הוא מנסה לטפס בחזרה אל הפסגה. אך הקאמבק לתוך השוק התחרותי של המסעדות האיטלקיות בלוס אנג'לס לא קל, במיוחד למי שלא מוותר על האמנות הגוססת של הכנת פסטות בעבודת יד. 

בימוי: גאב טרבולסי (90 דק', ארה"ב, 2018). לצפייה בטריילר 

 

פשוט טעים: דיאנה קנדי | Nothing Fancy: Diana Kennedy

יום שני, 5.9, בשעה 23:35 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

פסטיבל hotDocs 2019, פסטיבל SXSW 2019, פסטיבל דוקאביב 2019

סיפורה של מלכת המטבח המקסיקני.

דיאנה קנדי, גורו-בישול, מחברת תשעה ספרי בישול שהכירו לשאר העולם את נפלאות המטבח המקסיקני, קבעה את מושבה במיצ'ואקאן שבמקסיקו לפני כחמישים שנה. היא הגיעה לכל פינה שבה יכלה לגלות מתכון, ירק, תבלין או צורת בישול שלא הכירה. גם היום היא דוהרת במכוניתה, מטיילת בשווקים, מבשלת, חוקרת, לומדת ומלמדת באותה התלהבות ממש.

בימוי: אליזבת קרול (82 דק', ארה"ב/מקסיקו, 2019)

לצפייה בטריילר

 

וסרטים רבים נוספים.  

 

* * *

1 בספטמבר – 10 בספטמבר

 

מינכן 72': דם באולימפיאדה

Munich 1972: Of Games and Blood  

בכורה: יום שני, 5.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

ראה עמ' 6

 

שבוע דוקושף 2022

מיום ראשון, 4.9 עד שבת, 10.9, ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

ראה עמ' 9-13

 

11 בספטמבר – 17 בספטמבר

 

רצח מתוך שינה | Dead Asleep    

בכורה: יום שלישי, 13.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

ראה עמ' 7

 

פעמונים סגולים | Purple Bells

בכורה: יום רביעי, 14.9, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

ראה עמ' 4

 

18 בספטמבר – 29 בספטמבר

 

בלתי נתפס | Untouchable  

בכורה: יום ראשון, 18.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

פסטיבל טרייבקה 2019

הסיפור מאחורי הצלחתו המטאורית ונפילתו החדה של המפיק הארווי ווינשטין, אחת הדמויות הבולטות של הקולנוע האמריקאי בעשורים האחרונים. באמצעות חשיפת דרכי הפעולה של ויינשטיין לשימור כוחו (אלו שהפכו למיתולוגיות כמו גם אלו שהפכו לידועות לשמצה), הסרט מאגד בתוכו עדויות של קולגות, עיתונאים וחברי ילדות בניסיון לדון מחדש בהגדרתו הציבורית של ווינשטין כ"איש בעל חזון ששינה את פניה של הוליווד".

הסקנדל האדיר שהפך את ווינשטין בין לילה למוקצה בתוך התעשייה שפיתח וניהל בעצמו במשך עשרות שנים, נחשף בסרט באמצעות עדויות מצולמות בלעדיות של חלק מהקורבנות הרבים שלו, ביניהן השחקניות – אריקה רוזנבאום, קייטלין דולני, מאנט קלאט, לואיז גודבולד ופאז דה לה הוארטה. 

הסרט דן בשאלות – האם תעשיית הבידור האמריקאית יכולה להתאושש מסקנדל חסר תקדים שכזה? האם מערכת החוק והמשפט יכולה לתת מענה לקורבנות של ווינשטין? והאם נלמד הלקח מאחורי הסיפור הקשה הזה?

בימוי: אורסולה מקפארליין (98 דק', ארה"ב, 2019)

נהר | River

בכורה: יום שלישי, 20.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

ראה עמ' 8

 

בת האמן | The Artist's Daughter, Oil on Canvas

בכורה: יום רביעי, 21.9, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

ראה עמ' 3

 

שערורייה: סיפורו של עיתון   

Scandalous: The Untold Story of the National Enquirer

בכורה: יום חמישי, 22.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

סקס, סמים ועב"מים!

הצהובון "נשיונל אינקוויירר" נוסד כבר ב-1926 אך בשנות ה-50 עבר שינוי קיצוני כשהפך לטבלואיד עם כותרות מזעזעות ותוכן שערורייתי, אלים ומיני, בעיקר על סלבס. ב-1966 כבר הגיעה התפוצה שלו למיליון גיליונות ובשנים האחרונות אף נקשר הצהובון בתמיכה בלתי מסויגת בדונלד טראמפ ובהסתרת הרומנים שניהל ודמי השתיקה ששילם לנפגעות. 

הבמאי מארק לנדסמן חושף בסרט "שערוריה: סיפורו של עיתון" את האמת שמאחורי הצהובון האמריקאי הפופולארי והוותיק 'נשיונל אינקוויירר'. באמצעות צילומי ארכיון נדירים וגילויים מרעישים, בוחן הסרט את הסיפורים הפרועים ביותר שפרסם העיתון לאורך השנים.

בימוי: מארק לנדסמן (93 דק', ארה"ב, 2019).

לצפייה בטריילר

 

שני ילדים ביום | Two Kids a Day

בכורה: יום רביעי, 28.9, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

ראה עמ' 5

 

מגורש: סיפורו של הנסיך אנדרו

Banished: The Prince Andrew Story

בכורה: יום חמישי, 29.9, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

ראה עמ' 7

 

בני ערובה | Hostages

בכורה ב-yesVOD וב-STINGTV: פרקים 1+2 – החל מה-29.9, פרקי 3+4 – החל מה-30.9.

מה-4 בנובמבר 1979 ועד ל-20 בינואר 1981, למשך 444 ימים, התרחש משבר בני הערובה באיראן. 52 דיפלומטים ואזרחים אמריקאים הוחזקו כבני ערובה בטהראן על ידי השלטון האסלאמי המהפכני החדש שעלה לאחר המהפכה האסלאמית. 

מאות סטודנטים איראנים צרו על שגרירות ארה"ב בטהראן, בעקבות קריאה של המנהיג החדש של איראן, האייתוללה רוחאללה ח'ומייני, לפגוע באינטרסים אמריקניים וישראליים כנקמה על תמיכתם בשלטון העריץ של השאה וסיפקו לו מקלט מדיני. ב-24 באפריל החליט הנשיא ג'ימי קרטר על המבצע הצבאי "טופר העיט" לשחרור בני הערובה אך הוא ספג כישלון חרוץ.

לבסוף, שוחררו בני הערובה ב-20 בינואר 1981, יום השבעתו של רונלד רייגן לנשיאות, 20 דקות בדיוק לאחר כניסתו לתפקיד. התנאים לשחרורם כללו הפשרה של כ-7.9 מיליארד דולר של נכסים איראניים בבנקים בארצות הברית והסכמתה לערוב לכך שלא תתערב מדינית או צבאית בענייניה הפנימיים של איראן.

הסדרה החדשה בת 4 פרקים מביאה את סיפור השתלשלות האירועים בפרשה העגומה שהביאה להתערערות יחסי ארה"ב-איראן עד היום.

(ארה"ב, 2022)

יש לבדוק גם

עכשיו בדיסקברי פלוס: בלונדינית קטלנית

בלונדינית קטלנית, סדרת דוקו בת שישה פרקים, בהפקת הולי מדיסון (מנחת "רציחות הפלייבוי") מגיעה לישראל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.