שבת , יולי 27 2024
AMiNORMAL#, כאן דיגיטל

AMiNORMAL#

סדרת הרשת AMiNORMAL# שתעלה בקרוב ב-כאן דיגיטל תוצג בבכורה בפסטיבל אידפ"א היוקרתי בחודש הקרוב

הסדרה, שיצרה מיקה אור, תעסוק בשאלה – האם קיים אדם ״נורמלי״ והיכן עובר הגבול בין התנהגות ייחודית והתמודדות עם ״החיים עצמם״, ובין הפרעת נפש. הסדרה, קופרודוקציה של כאן וערוץ ארטה הצרפתי-גרמני, הופקה בשלוש ערים שונות בעולם, כוללת 70 מרואיינים, ו-50 אנימטורים מכל רחבי העולם שלקחו חלק ביצירה.

 

החברה המערבית עוברת תהפוכות ושינויים שבאים לידי ביטוי גם באופן שבו הפסיכיאטריה מתייחסת להפרעות נפשיות, וחדשות לבקרים מתגלות הפרעות המתווספות לרשימה הארוכה שכבר קיימת. גם אנחנו, בעידן האינטרנט והמודעות ההולכת וגדלה למבנה האישיות שלנו, נכנסים לאינטרנט כדי לבדוק ולגלות האם הדבר הזה שמציף אותנו וגורם לנו להתנהג בצורה משונה- הוא נורמאלי או שמא מדובר בהפרעה נפשית.

היוצרת מיקה אור יצאה לבדוק מיהו 'נורמלי'  בימינו (ואם יש בכלל אחד כזה), בסדרת רשת קלילה, כיפית והומוריסטית – AMiNORMAL# שתעלה בקרוב ב-כאן דיגיטל.

הסדרה, בת שמונה פרקים בני 12 דקות כל אחד, מתמקד בפרקיה בכל פעם בהפרעה אחרת מתוך המהדורה האחרונה של ה-DSM. רוב ההפרעות שנבחרו לסדרה הן חדשות יחסית במדריך לאבחון הפסיכיאטרי.

כל פרק בנוי מראיונות דוקומנטריים עם 'פציינטים פוטנציאליים' – אנשים שהם לרוב לא מאובחנים, אבל יש להם את הסימפטומים כפי שהם מופיעים בספר, וראיונות עם מומחים (פסיכיאטרים, סקסולוגים). בסוף כל פרק מגלה מיקה למרואיינים, אם לפי ה-DSM, הם עונים על הגדרות ההפרעה הנפשית בה מתמקד אותו פרק. מנעד התגובות שלהם מרתק, מצחיק ומעורר למחשבה. בין הנושאים בהם תעסוק הסדרה: הפרעת חוסר עוררות מינית בקרב נשים, ביישנות קיצונית, סיוטים של ילדים, אגרנות, התמכרות לאינטרנט ועוד.

הסדרה הבינלאומית היא קופרודוקציה של תאגיד כאן הישראלי בשיתוף ערוץ ארטה הצרפתי, פרויקט שאפתני אשר הופק בין תל אביב, ניו יורק ופריז, צולם ביותר משש שפות, עם יותר מ-70 מרואיינים ובהשתתפותם של כ- 50 מאיירים ואנימטורים מרחבי העולם, שיצירותיהם מלוות את הפרקים.

הסדרה תוצג בבכורה בפסטיבל אידפ"א 2021 IDFA) – International Documentary Film Festival), שיתקיים באמסטרדם ב- 17-28 בנובמבר 2021. הסדרה התקבלה לתחרות הרשמית במסגרת Doco-Lab.

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: עונה חדשה ל"שיר אחד"

מאיה בלזיצמן בביצועים מפתיעים לשירי "שיר אחד" העונה הקרובה של "שיר אחד" תיפתח בשבוע הבא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.