שבת , יולי 27 2024
מאורת הזאבים , דוקוסטרים

דוקוסטרים מאי-יוני 2021

דוקוסטרים מאי-יוני

  סוגרים שנה של הקרנות מקוונות עם תכנית כפולה ומחווה לעשייה אנלוגית

https://www.docaviv.co.il/

 

 

אירוע האונליין האוצרותי מבית דוקאביב מציין שנה של הקרנות מקוונות ומציג תכנית כפולה, רגע לפני פסטיבל דוקאביב ה-23 שיתקיים בתאריכים 1-10 ביולי . התכנית תכלול הקרנת בכורה לסרט "לשחק עם כרישים" של נשיונל ג'יאוגרפיק, מלהיטי פסטיבל סאנדנס האחרון; את ANALOG VS. DIGITAL, מחווה קולנועית לעולם האנלוגי, עם מקבץ סרטים המתעדים או עוסקים בכל מה שאנלוגי ו/או נעשה בעבודת יד, ביניהם ״הצלמניה״ שחוגג עשור ו״פרויקט בלתי אפשרי״, על הקאמבק של מצלמות הפולארויד ; מי קובע את הקנון? אסופת סרטים על אמנות ומעבר לה, כמו ״המחיר של הכל״, על אחורי הקלעים של עולם האספנות והסחר באמנות, ו"ההתגלות של הילמה אף קלינט", על חלוצת הציור המופשט; וכן סדרה של אירועים מיוחדים הכוללים בין היתר הקרנה של ״החיים כשמועה״ לרגל יום השנה למותו של אסי דיין, הקרנה של "המשוררת", ואירוע בשיתוף הספרייה הלאומית כחלק מאירועי לילות רמדאן מירושלים.

 

בין הסרטים שיוקרנו במסגרת תכנית המחווה ANALOG VS. DIGITAL

להוציא ספר עם שטיידל – דיוקנו של גרהארד שטיידל, המוציא לאור המבוקש ביותר בעולם האמנות, פרפקציוניסט וחסר פשרות.

פרויקט בלתי אפשרי – הקאמבק של מצלמות הפולארויד, שכבשו קהל מעריצים צעירים, שייך כולו ל"דוק" קאפס, מומחה לעכבישים ובחור אנלוגי מאוד, הנחוש לגאול את העולם מהמהפכה הדיגיטלית. דרכו הפתלתלה והמשעשעת עוברת בין השאר גם אצל מארק צוקרברג וביל גייטס.

אקזיט דרך החנות – סרטו המתעתע והמסחרר של אמן הגרפיטי הנודע והמסתורי בנקסי, המפנה את המצלמה לעבר טיירי גואטה, המתעד הבלעדי של עולם אמנות הרחוב אפוף החשאיות ורווי האדרנלין.

מרטין מרג'יאלה: במילותיו שלו – הוא מכונה "בנקסי של עולם העיצוב", וזהותו מעולם לא נחשפה. זהו פורטרט ייחודי של אחד המיתוסים הגדולים ביותר בעולם האופנה, המעצב מרטין מרג׳יאלה, שנתן השראה לאינספור מעצבים, אך איש מעולם לא ראה אותו, והוא נחשף לראשונה בסרט זה. ההקרנה באדיבות HOT8.

מעגל פרוץ – סרט מתעתע ומקסים המציג את אמנות השתלת האפקטים הקוליים בסרט וחושף (לכאורה) את הנעשה מאחורי הקלעים. עבודה מרשימה (שצולמה בשוט אחד) של הבמאית והיוצרת דבורה סטרטמן, המרבה לעסוק בהשפעת הקול על התפישה והרגש.

לא ממהר לשום מקום: 13 שיעורים עם סול לייטר – סול לייטר נחשב לאחד הצלמים החשובים ופורצי הדרך ביותר של ניו יורק בשנות החמישים, ולמרות זאת היה מוכר למעטים. בשלהי שנות ה-80 שלו, כשהוא מתמודד עם הפרסום העולמי, הוא נחשף לעיני המצלמה בפורטרט אינטימי ומשעשע. הקרנה באדיבות פסטיבל אפוס.

הָיֹה הָיָה מלך – נסים אלוני בשלוש מערכות, שתי תמונות ביניים ואפילוג – הבמאי והמחזאי נסים אלוני, מלך בתיאטרון העברי, הביא לבמה קסם, בלונים, זיקוקים ודמיון, אך בעולם פופוליסטי ואפור אלוני מצא את עצמו כמלך גולה – ללא מלכות, ללא קהל,  מבקרים, או מנהלי תיאטרון שיחלקו את חלומותיו. ההקרנה באדיבות HOT8.

פוטו פרג' – סרטו של קובי פרג' מגולל סאגה משפחתית על עלייתה ונפילתה של משפחה שעלתה מעירק והביאה לישראל את מהפכת הצילום. ההקרנה באדיבות yesדוקו.

הצלמניה – חוגגים עשור! סרטה של תמר טל מתעד את המסע המשותף של מרים וַיסנשטַין בת ה-96 ונכדה בן, המנסים להציל מהריסה את חנות הצילום "הצלמניה" התל אביבית הוותיקה, אותה הקים בעלה המנוח של מרים, רודי ויסנשטין. ההקרנה באדיבות yesדוקו.

 לציון עשור לסרט ייערך מפגש מיוחד עם גיבור הסרט בן פטר, הבמאית תמר טל והמפיק ברק הימן, שישוחחו עם ד"ר אוהד לנדסמן.

 שלישי, 11.5 בשעה 20:30 

 

בין הסרטים שיוקרנו במסגרת התכנית מי קובע את הקנון? אמנות ומעבר לה

המחיר של הכל – האם יש קשר בין מחירה של יצירת אמנות ובין איכותה? הבמאי נתניאל קאהן מבקר בסלוני אספנים, מלווה סוחרים במרדף אחרי הדבר הגדול הבא ומשוחח עם יוצרים. המסע הצבעוני, המרהיב והמשעשע שלו מעלה לא מעט שאלות מטרידות.

ההתגלות של הילמה אף קלינט – הילמה אף קלינט הייתה חלוצת הציור המופשט. ב-1901 העולם לא היה בשל להכיר באישה, שוודית, שקיבלה את השראתה מקולות מממד אחר. יצירותיה המהפנטות שהוצגו לאחרונה בגוגנהיים בניו יורק חוללו מהפכה בתפישת ההיסטוריה של האמנות.

מוכרחה להמשיך לצייר – בגיל 100, כרמן הררה ממשיכה לצייר. היא "התגלתה" רק אחרי 70 שנות יצירה, ומוזיאונים בכל העולם רוכשים כעת את יצירותיה. האמנית הקשישה מחייכת: "ההצלחה משמחת ומאפשרת לי לשכור מטפלים במקום ללכת לבית אבות".

אנג'ליקה – יצירות אמנות מתפוררות שהתגלו במקרה בבוידעם חושפות מערכת יחסים טרגית בין אבי האמנות הישראלית, בוריס שץ, לבתו הסודית אנג'ליקה. סרטו של דן פאר.

 

הקרנות מיוחדות ואירועים נוספים:

לשחק עם כרישים 

 קרנת בכורה ישראלית לסרטה של סאלי אייטקן, העוקב אחר סיפורה יוצא הדופן של חלוצת הצלילה ואלרי טיילור, אגדה בחייה ואייקון צלילה, ציידת כרישים מהוללת שבעקבות התגלות אישית הפכה למובילת התנועה לשימור ימי ולחלוצה בתחום חקר הכרישים, הרבה לפני שמישהו בכלל העז.

המשוררת

במסגרת אירועי לילות רמדאן מירושלים ובשיתוף הספרייה הלאומית יוקרן הסרט "המשוררת": גופה ופניה של חיסה הלאל אמנם מוסתרים תחת הבורקה, אבל המשוררת הסעודית הנועזת חושפת את הכל – בשיריה. האישה הראשונה בגמר תכנית הכשרונות הפופולרית ביותר בעולם הערבי, עומדת מול 75 מיליון צופים ומציבה מולם מראה אמיצה.

בתאריך ה-2.5 בשעה 18:00 – תתקיים הרצאה בעקבות הסרט עם המשוררת פרופ' נידאא חורי.

החיים כשמועה

הקרנה לרגל יום השנה למותו של אסי דיין: "החיים כשמועה", אוטוביוגרפיה תיעודית של אסי דיין. הוא מתוודה בקולו החם והמוכר על תולדות חייו, ומביט לאחור בזעם, בחמלה ובהומור מושחז. לאלו מתלווים חומרי ארכיון עשירים ונדירים שרבים מהם טרם נראו. ההקרנה באדיבות HOT8.


 

מחירון:

20 ש"ח לכרטיס בודד

12 ש"ח לכרטיס בודד לסרט קצר

60 ש"ח – מנוי ל- 4 סרטים

95 ש"ח – מנוי חופשי 

פרטים נוספים באתר דוקאביב

 

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.