שבת , יולי 27 2024
הלן מירן, אנה פרנק - סיפורים מקבילים, סינמטק תל אביב

אירועי אפריל בסינמטק תל-אביב

סינמטק תל אביב מציג:

אירועים מיוחדים לחודש אפריל!

באולמות הסינמטק ובסינמטק VOD

https://www.cinema.co.il/

 

 

מחווה למיכל בת אדם- לרגל זכייתה בפרס ישראל – 4-12.4.21

 

מיכל בת-אדם היא במאית קולנוע, תסריטאית, שחקנית ומשוררת ישראלית. בשנת 2019 קיבלה פרס אופיר על מפעל חיים. השנה נבחרה להיות כלת פרס ישראל לקולנוע. לכבודה נקרין באולמות הסינמטק את סרטיה.

״איה – אוטוביוגרפיה דמיונית – 4.4.21 – איה, במאית סרטים באמצע שנות ה-30' שלה, נשואה ואם לילד, נמצאת במהלכם של צילומי סרט על חייה. בתוך סיפור הסרט המצולם שזורים גם קטעי חלומות והזיות מחייה.

לאחר הסרט תתקיים שיחה עם במאית הסרט מיכל בת אדם.

״אהבה ממבט שני״ – 10.4.21 – נינה, צלמת עיתונות בת עשרים וחמש, מגלה יום אחד באחת התמונות שצילמה באיזה אירוע ברוב, בחור עם פנים מעוררי עניין, שלא הבחינה בו בשעת הצילום. הבחור מעורר את סקרנותה, והיא מתחילה לחפש אותו.

״על חבל דק – 12.4.21 – סרט על התבגרות קשה מנקודת מבטה של ילדה שאיבדה את הקשר עם אימה. מאיה ונילי הן בנותיה של פולה, אישה יפה וחיונית באמצע שנות ה- 30 לחייה.

 

לזכרו של מייקל אפטד – 1941-2021

 

״נל״ – 3.4.21 –  ד"ר ג'רום לוול יוצא לטיול ביער ומגלה בדרך מקרה את נל מתנדנדת על עץ. נל היא אישה צעירה החיה לבדה, שפיתחה דיאלקט פרטי משלה ומעולם לא נתקלה בבני אדם אחרים.

״סטינג : הביאו את הלילה״ – 3.4.21 – סרט דוקומנטרי על הפקתו של האלבום הראשון של סטינג (שחלקו הוקלט בסטודיו וחלק אחר בכל מיני אחוזות מעניינות). מעבר להקלטות עצמן עוקב הסרט אחר חייהם הפרטיים של חברי הלהקה, ומתעד למשל את הולדת בנו הראשון של סטינג.

 

 

סרטים ליום השואה – באולמות וב VOD- 5-8.4 – תכנית מיוחדת לרגל יום השואה, באולמות יוקרנו  הסרטים:

אלו שנשארו – 2.4.21 + 6.4.21 – לאחר ששרד את המחנות, אלדו בן ה-42, רופא במקצועו, חי חיי בדידות בבודפשט. קלרה בת ה-16 גרה, בניגוד לרצונה, עם דודתה הגדולה, נאחזת בתקווה שאביה ואמה ישובו. היא פוגשת את אלדו, ועד מהרה הם מוצאים זה בזה.

פלנטה אחרת – 8.4.21 –  – סיפורו של צוות דוקומנטארי המחפש לאורכו של מסלול הרכבת הטראנס – סיבירית אחרי מישקה זילברשטיין. אדם שברח מן הגטו כשהיה ילד בן 12 וחי שלוש שנים עם להקת זאבים ביערות, נרדף על ידי פושעים, קלגסים גרמנים וכל השאר. אחד הסרטים המפתיעים שנעשו בארץ בשנים האחרונות.

נאצי רע. נאצי טוב – 8.4.21 –  הוא מוכר כקצין הנאצי שהציל את הפסנתרן היהודי ולדיסלב שפילמן, ושנחשף בסרטו הבלתי נשכח של רומן פולנסקי, אבל בכפר הגרמני ממנו יצא למלחמה לאחר שנים בהם ניהל את בית הספר המקומי, עד היום לא רואים בו גיבור.

מורנוב – 5.4.21+8.4.21 –  – שכונת מורנוב בוורשה היתה בעבר מרכז יהודי שוקק חיים. במלחמת העולם השנייה היא הפכה ל"גטו ורשה". בתום המלחמה נבנתה מחדש על הריסות בתי היהודים, ואלפי פולנים שוכנו בה. כיום זוהי שכונה מרווחת וירוקה, אך העבר ממשיך לרדוף אותה.

תיק קוליני – 5.4.21 –  למרות גילו המופלג פבריציו קוליני נכנס למלון בברלין וללא כל סיבה נראית לעין רוצח את האורח המתאכסן בסוויטת ברנדנבורג. קספר ליינן, עורך דין צעיר, ממונה לייצג את קוליני

אנה פרנק: סיפורים מקבילים – 6.4.21 –  – זוכת האוסקר הלן מירן יושבת לשולחנה של אנה פרנק במקלט הסודי באמסטרדם, ששוחזר פרט לפרט, ומספרת את סיפור חייה דרך דפי יומנה. הסרט התיעודי לוקח אותנו למסע מרגש.

״להיות כאן להיות שם״ – 8.4.21 – גרסת עריכה חדשה לסרט זכה בפרס ציון לשבח בפסטיבל הבינלאומי לקולנוע בשיקאגו. היחסים המורכבים של בני הדור הראשון ובני הדור השני לשואה, משורטטים ביד מעודנת בידי של הבמאי יצחק רובין, שגדל בבית של ניצולי שואה והלך עם המצלמה לתעד את ההתמודדות עם ההווה בצל העבר שרדף אותם לכל חייהם, הלילות המסויטים בצל הזיכרונות כאשר ביומיום הם תפקדו באופן מעורר הערצה, אבדן הילדות, המשברים הנפשיים, החרדות, השתיקה, הבדידות uההתמודדות עם החברה הישראלית שסירבה להקשיב לניצולי השואה שאיימו אל האתוס הישראלי.

 

בסינמטק VOD  יוקרנו הסרטים:  

״הקוד האלבני״, ״אור בקצה המגף״,״הבית של הילדים״, ״ אדום הגון״, ״אקסודוס – הסיפור האמיתי״,  ״הבלתי נראים״, ״המפתח של שרה״, ״העדות״, ״התליין״, ״מבוך השקרים״, ״מחנה משותף״.

 

 

 

מחווה לזכרו של כריסטופר פלאמר – 1.4-5.4

 

כריסטופר פלאמר היה שחקן קולנוע, תיאטרון וטלוויזיה קנדי. פלאמר זכה בפרס אוסקר בקטגוריית שחקן המשנה הטוב ביותר לשנת 2011 על תפקידו בסרט "בגינרס", והיה מועמד לפרס זה ב-2009 על תפקידו בסרט "התחנה האחרונה". פלאמר, שהיה בן 82 בעת הזכייה, היה הזוכה המבוגר ביותר שזכה באוסקר אי פעם. נוסף על כך, הוא זכה בשני פרסי אמי, בפרס גלובוס הזהב, בפרס גילדת שחקני המסך ובשני פרסי טוני, והיה מועמד לשני פרסי גלובוס הזהב נוספים. לזכרו נקרין 4 מהסרטים שבהם כיכב.

״האיש בפנים״ – 1.4.21 – העלילה עוסקת בשוד בנק במנהטן: מן הצד האחד – חבורת פורצים אינטליגנטים, שעושים את כל הצעדים הכתובים בספר ועוד כמה. מן הצד השני: השוטרים, בראשותו של בלש לא תמים כלל, שיודע שמאחורי ההתבצרות ותפיסת בני הערובה, מסתתרת אג'נדה נסתרת.

״הנשיקה האחרונה של הקיסר ״ – 3.4.21 –  מלחמת העולם השנייה. חייל גרמני נשלח לחקור האם הסתנן מרגל מטעם תנועות ההתנגדות לאחוזתו בהולנד של הקיסר וילם. במהלך החקירה מתאהב החייל ביהודייה צעירה, ומהרהר מחדש בעקרונות שאותם התחייב לשרת בצבא הנאצי.

״בגינרס״ – 4.4.21 –  בגיל 75, אחרי מות אשתו, ממציא אבא של אוליבר את עצמו מחדש, יוצא מהארון, עובר לחיים הומוסקסואליים פעילים ומוצא בן זוג בגיל של בנו. לא עובר הרבה זמן והוא מאובחן כחולה סרטן. אוליבר, גבר מסוגר בשיא שנותיו, לא לוקח קשה מדי את הנטיות של אביו. עד היום הוא לא היה מסוגל לקיים חיי זוגיות קבועים עם אף אישה ופתאום חודרת לחייו שחקנית צרפתייה צעירה שמצליחה למוטט כמה מהחומות הגבוהות שבנה סביב עצמו.

אני זוכר –5.4.21 –  זאב המגלה כי השומר הנאצי שרצח את משפחתו לפני כ-70 שנה חי באמריקה בזהות בדויה. למרות האתגרים הברורים, זאב יוצא במטרה למצוא צדק אחרי שנים רבות כ"כ, גם אם זה בידיים רועדות. מה שמוביל אותו לטיול חוצה יבשת מדהים שיוביל לתוצאות מפתיעות.

 

 

מחווה לזוכי האוסקר:

 

לרגל טקס פרסי האוסקר הממשמש ובא נקרין על המסך הגדול מבחר סרטים מעולים זוכי הפרס לאורך השנים וגם 3 מועמדים טריים לאוסקר הסרט הזר מהשנה!

 

״לה סטרדה״ – 10.4.21 – לה סטרדה,  זוכה פרס האוסקר לסרט הזר 1956. זמפאנו, אדם גס רוח ומחוספס, מנהל קרקס נודד קטן הכולל קרוון רעוע הנמשך על ידי אופנוע. זמפאנו מחפש אסיסטנטית למופע שלו ורוכש מאלמנה ענייה את בתה פשוטת ההליכות גלסומינה.

״קולקטיב | קולנוע דוקאביב״ – 10.4.21 – סיפורה של חקירה עיתונאית יוצאת דופן, שהפכה במהירות לסיפור מתח רב משתתפים ורב תככים, שחיתות, טיוח ואולי אפילו רצח. צוות עיתונאים בבוקרשט קיבל מידע חסוי: השריפה במועדון "קולקטיב", שגבתה עשרות קורבנות.

״מי מפחד מוירג'יניה וולף? | לזכרו של ג'ורג' סיגל – 15.4.21 – סיפור יחסי האהבה-שנאה של בני זוג בגיל העמידה עומד במרכז מחזהו של אדוארד אלבי. מייק ניקולס, עד הסרט הזה במאי תיאטרון מצליח, מעלה ביצירתו הפילמאית הראשונה דרמה אפקטיבית ורבת עוצמה הנוגעת במרכזי העצבים של הצופה וגם אם כיום אין היא נראית סנסציונית כמו לפני שלושה עשורים, צצות בה איכויות שלא ניתן היה לראות בה בזמנו.

״שמונה וחצי״ – 15.4.21 – שמונה וחצי | ½8 זוכה פרס האוסקר לסרט הזר 1963. גווידו גיבור הסרט הוא במאי סרטים העומד על סף יצירת סרטו הבא. פליני פורס לפנינו את קשייו ביצירת הסרט, חלומותיו וזיכרונותיו. "שמונה וחצי" נחשב ליצירת המופת הגדולה ביותר של פליני, בה הוא הגיע לחשיפה אישית נדירה.

״רק בימי ראשון״ – 16.4.21 – זוכה פרס האוסקר לסרט הזר 1962. לאחר שהרג ילדה בשגגה כאשר התרסק עם מטוסו במסגרת הקרבות של מלחמת וייטנאם, פייר שב לביתו בפרברי פריז. שם הוא פוגש את סיביל, ילדה יתומה עם לב רחב, וידידות מתפתחת בין השניים.

״גונבי האופניים״ – 17.4.21 – ברומא מוכת האבטלה, גבר שמצא סוף סוף עבודה כמדביק מודעות, יוצא עם בנו בן העשר לאודיסאה מיוסרת בעקבות זוג האופניים (האמצעי המרכזי של פרנסתו) שנגנב ממנו.

״מועדון הסרט המופרע + הדירה״ – 17.4.21 – לצחוק בדרך לאוסקר. למה הטקס הכי קולנועי משודר בטלוויזיה? מדוע קומדיות בקושי זוכות באוסקר? ומי המציא את השם המוזר לפסלון העוד יותר מוזר הזה? במפגש יוצא דופן ומצחיק במיוחד נכין אתכם לאירוע שכל העולם מצפה לו.

״Z״ – 17.4.21 – זוכה פרס האוסקר לסרט הזר 1969. מותחן פוליטי של קוסטה גבראס ("אמן"), שהכה גלים, ובו איב מונטאן הוא Z, מנהיג מפלגת אופוזיציה פציפיסטית במדינה ים-תיכונית טוטליטרית. במהלך פגישה חשאית הוא נדרס על ידי משאית ומת.

״ראשומון״ – 19.4.21 –  זוכה פרס האוסקר לסרט הזר 1951. יצירת המופת של אקירה קורוסאווה. על רקע מלחמות האזרחים שקרעו את יפן בימי הביניים, מתחולל עימות אלים בין שודד לבין סמוראי ואשתו.

״זה הדוד שלי״ 22.4.21 – זוכה פרס האוסקר לסרט הזר 1958. זירת ההתרחשות העיקרית היא בית אחותו של מר הולו, הנשואה לתעשיין אמיד. השניים עיצבו לעצמם חווילה בהשראת הארכיטקטורה והציור המודרניים, עם חזיתות מתכת, מינימום ריהוט וגינה מצויצת.

״גבר ואישה״ – 25.4.21 – אחד הסרטים האהובים של שנות ה-60, זכה להצלחה ברחבי העולם ושלל פרסים יוקרתיים, כולל פרס דקל הזהב בפסטיבל קאן ושני פרסי אוסקר 1966, לסרט הזר ולתסריט. גבר ואישה נפגשים במקרה בפנימייה בה לומדים ילדיהם. 

 

יוקרנו גם הסרטים בטרום בכורה :

״לאן את הולכת אאידה״ ו״עוד סיבוב״.

 

סרטים בטרום בכורה:

 

״המתרגמים״ – 3.4.21 – תשעה מתרגמים, שנשכרו לתרגם את הספר האחרון המיוחל של טרילוגיה רבת מכר, כלואים בבונקר מפואר. כאשר עשרת העמודים הראשונים של כתב היד הסודי מופיעים ברשת, משימת החלומות הופכת לסיוט – הגנב הוא אחד מהם והמו"ל מוכן לעשות כל מה שצריך כדי לחשוף אותו או אותה. סיפור בלשי מותח המותיר את הצופים בקצה המושב מרותקים עד הסוף.
באדיבות קולנוע חדש

 

״תיק קוליני״ – 5.4.2021 – למרות גילו המופלג פבריציו קוליני נכנס למלון בברלין וללא כל סיבה נראית לעין רוצח את האורח המתאכסן בסוויטת ברנדנבורג. קספר ליינן, עורך דין צעיר, ממונה לייצג את קוליני. מה שנראה תחילה כהזדמנות מקצועית מבטיחה הופך לסיוט: הנרצח, תעשיין גרמני מכובד, היה למי שגידל אותו ואילו כעת עליו להגן על רוצחו.

 

״אנה פרנק סיפורים מקבילים״ – 6.4.2021 – זוכת האוסקר הלן מירן יושבת לשולחנה של אנה פרנק במקלט הסודי באמסטרדם, ששוחזר פרט לפרט, ומספרת את סיפור חייה דרך דפי יומנה.

 

״חולמת רק עליו״ – 12.4 – הסרט "חולמת רק עליו" נוצר בהשראת ליאון בלום, הפוליטיקאי הסוציאליסט הצרפתי היהודי וראש ממשלת צרפת שלוש פעמים, והרומן שניהל עם ז'אנו רייכנבך, שפגשה את בלום כשהייתה בת 16 בלבד והתאהבה בו. כעבור שנים, כשסוף סוף התאפשר להם להיות יחד, הגיעו הנאצים לצרפת וז'אנו ויתרה על חייה הנוחים כדי לקשור את גורלה בזה של בלום. הבמאי לורן היינמן מציג דרמה תקופתית מלוטשת בהשראת מחקרה של ההיסטוריונית דומיניק מיסיקה. "ליאון בלום הועבר מכלא לכלא, וז'אנו מעולם לא נטשה אותו; זהו סיפור על אהבה אינסופית," אמר היינמן.

 

השנים הכי טובות – 17.4 – ברומא, בראשית שנות השמונים, היו ג'וליו ופאולו בני 16 וכל חייהם לפניהם. לאחר הפגנת סטודנטים מסעירה, ריקרדו, "השורד", מצטרף אליהם, וג'מה, הילדה בה פאולו מאוהב בטירוף, מצטרפת במהרה לשלישייה. הרביעייה תצטרך לשרוד כמה אירועים, אישיים והיסטוריים כאחד, באיטליה ובעולם, כמו נפילת חומת ברלין, מבצע "ידיים נקיות", העליה לשלטון של ברלוסקוני והתמוטטותם של מגדלי התאומים בניו יורק. הם יצטרכו ללמוד שמה שחשוב באמת הם הדברים שגורמים לנו להרגיש טוב ושכמה אהבות – כמו גם כמה חברויות – משתנות ומתרחקות ואז חוזרות.

 

״בשם האדמה״ + הרצאה של רון פוגל – 20.4 –

פייר שב מארה"ב לרשת את חוות משפחתו בצרפת. הימים המאושרים הופכים בהדרגה למציאות קשת- יום החובות מצטברים ולמרות אהבתם של אשתו וילדיו, פייר נשאב לתוך מערבולת של ייאוש ותקווה.

הרצאת המבוא של רון פוגל  – הפעם המועדון הקולינרי חוזר למקור. לאנשים שמגדלים את האוכל שמגיע אלינו לצלחת. סרט המבוסס על סיפור אמיתי על חקלאי בצרפת שנאבק במציאות קשה ובשינויים טכנולוגיים ומנסה לקיים בכבוד את משפחתו.

 

״לאן את הולכת אאידה״ –  22.4 – יצירה עוצמתית ומבריקה הזוכה לתגובות נלהבות, ביקורות מהללות ופרסים רבים ונבחרה לרשימת המקוצרת של המועמדים הסופיים לאוסקר. אאידה עובדת כמתורגמנית בשירות האו״ם בעיירה הקטנה סרברניצה. בשיאה של המלחמה בבוסניה, כשהצבא הסרבי כובש את המקום, משפחתה נמהלת בין אלפי התושבים הצובאים על שערי מחנה האו"ם ומבקשים מקלט. אאידה תנסה לעשות הכל כדי להציל את בעלה וילדיה. כשמהלכי הכוחות הצבאיים הולכים ומסתבכים, הופכת משימתה לאתגר בלתי פוסק.

 

״עוד סיבוב״ – 25.4 – במהלך ארוחה משותפת מבינים ארבעה חברים בני 40 ומשהו, שהחיים שלהם תקועים. כדי לצאת מן האין-מוצא הם מחליטים על ניסוי חברתי משותף: להמשיך את חייהם עם הרבה יותר אלכוהול. בהתחלה הכל הולך להם נהדר – בקריירה, בזוגיות, במשפחה אבל בסופו של דבר לערפול החושים ולהתמכרות יש מחיר.

 

מועדון TLVFEST –  סרט מיוחד לכבוד יום הנראות הטרנסי

 

״אליס ג׳וניור״ – 4.4.21 – אליס ג’וניור בת ה-17 היא יוטיוברית מצליחה. במהלך צילום סרטון לערוץ היוטיוב שלה, שבו היא מספרת על הנשיקה הראשונה לה היא כל כך מחכה, אביה נכנס לחדר ומודיע מול המצלמה שהם עומדים לעזוב את העיר רסיפה הברזילאית התוססת ולעבור לעיירה קטנה ושמרנית בדרום. אליס צריכה להכין את עצמה לחיים אחרים לחלוטין.

 

 

יש לבדוק גם

סינמטק תל אביב מסכם 50 שנות פעילות

סינמטק תל אביב מסכם 50 שנות פעילות תוכנית מיוחדת בת 8 סרטים שנוצרו בדיוק לפני …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.