שבת , יולי 27 2024
ערוץ ההיסטוריה, לוגו, 2019

ינואר 2021 בערוץ ההיסטוריה

image

שמיר: מלחמה שלום וחלום – מיני סדרה תיעודית חדשה

 

image

 

יצחק שמיר היה ראש ממשלתה השביעי של ישראל, שלישי בשנות משילותו אחרי בן גוריון ונתניהו, ואולי המסתורי והחידתי מכל האישים שהנהיגו את המדינה לפניו ואחריו. 

 

"שמיר: מלחמה שלום וחלום" היא מיני-סדרה תיעודית, בת שלושה פרקים, החוזרת אל ראש הממשלה הנשכח יצחק שמיר ומגלה מנהיג מסתורי, איש של קצוות והפכים: קנאי ופרגמאטי, סגפן ורומנטיקן, מרוחק וחשדן, אך נערץ ע"י אנשיו, מתוחכם ונאמן. איש צללים רב מעללים, ששמר בקנאות את סודות חייו שחרצו גורלות של רבים והשפיעו על המדינה לעשרות שנים. כמה מהסודות האלה נחשפים עתה לראשונה. 

 

לרגל 30 שנה למלחמת המפרץ, המיני סדרה מתרכזת ב-1991, שנת משילותו האחרונה של שמיר והדרמטית מכולן – על הציר שמתחיל במלחמת המפרץ ומגיע עד ועידת השלום במדריד, שחרצה את גורלו הפוליטי. דמותו של שמיר מתגלית לצופה מחדש מתוך עדותם של נושאי התפקידים באותה תקופה: ראשי הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט ואהוד ברק, ראשי שירותי הביטחון לשעבר, יעקב פרי, שבתאי שביט ואפרים הלוי, שרי ממשלה, אלופים בצה"ל, בני משפחתו ושותפי סוד ששרתו תחתיו.

 

נאמן לאמת של עצמו, ידע לקבל החלטות קשות ולא פופולאריות ולשלם עליהן מחיר אישי. המיני סדרה "שמיר: מלחמה שלום וחלום" ממחישה לצופים של היום את רוח התקופה ודעת הקהל דאז, בה פעל יצחק שמיר באומץ ונחישות ומציגה איש מרתק ומנהיג ייחודי, שסערת חייו שזורה בסיפורה של ישראל למעלה מחמישים שנה.

 

יוצרי הסדרה: יגאל לרנר וארז פרידמן

 

שמיר: מלחמה שלום וחלום

מיני סדרה תיעודית ב-3 חלקים

17-19 בינואר, ראשון-שלישי ב-22:00

 

  לצפייה בפרומו

 

 

 

 

 

 

לצוד את היטלר – הפרק הסופי

 

image

 

במשך שלוש העונות בהן שודרה הסדרה "לצוד את היטלר", הצליחו קצין ה-CIA בוב באר (Bob Baer) וצוותו להוכיח מעבר לכל צל של ספק, כי מנהיג הרייך השלישי, אדולף היטלר, יכול היה בקלות להימלט מגרמניה לאחר תום מלחמת העולם השנייה, ולהיעלם ביבשת דרום אמריקה. בנוסף, הולידה החקירה גילוי בלתי-צפוי לחלוטין: מציאת ראיות משמעותיות לכך שהרייך הרביעי נערך והתכונן באופן מוחשי בדרום אמריקה לצורך מטרה אחת עיקרית – מתקפה כוללת על ארה"ב.

 

בספיישל המרתק "לצוד את היטלר: הפרק הסופי", בוב באר חוזר לחדר המצב המיוחד שהקים, במטרה לחקור את ההיקף האמיתי של תכניות היטלר בנוגע להקמת רייך רביעי, ולבחון כיצד הנאצים הסתננו, חדרו והציבו את ארה"ב על הכוונת שלהם לאחר מלחמת העולם השנייה.

 

לצוד את היטלר: הפרק הסופי / Hunting Hitler: The Final Chapter

14 בינואר, יום חמישי, ב-22:30

 

 

 

התעלומות הגדולות בהיסטוריה – סדרה חדשה

 

image

 

השחקן הוותיק ועטור הפרסים לורנס פישבורן ("מטריקס" וסרטי "ג'ון וויק"), מגיש ומקריין את ההפקה היוקרתית החדשה של ערוץ ההיסטוריה – "התעלומות הגדולות בהיסטוריה" – סדרת תחקירים תיעודית, שבוחנת בכל פרק תעלומה היסטורית ידועה ומאתגרת מחדש את כל מה שאנחנו יודעים על אותה פרשיה.

 

בין התעלומות המפורסמות עליהן שופכת אור הסדרה החדשה:

  • מה הייתה הסיבה האמיתית לשקיעת אניית הפאר "טיטאניק" ב-15 באפריל 1912? האם חקירת האסון טוייחה במכוון?
  • האם ייתכן שג'ון ווילקס בות', שהתנקש בחייו של נשיא ארה"ב, אברהם לינקולן, זייף את מותו? 
  • איזה מידע מסתיר הממשל האמריקאי מהציבור אודות ההתרסקות המסתורית בעיירה רוזוול, ניו-מקסיקו ב-1947? 
  • לאן נעלם השודד האווירי המפורסם די.בי. קופר, שצנח ב-1971 ממטוס נוסעים בצפון-מערב ארה"ב עם שק עמוס בעשרות אלפי דולרים, ומעולם לא נלכד?
  • האם ניתן יהיה אי פעם לאתר את האניה של מגלה הארצות הבריטי, ארנסט שאקלטון, שנכלאה בקרח ושקעה מתחת למים?

 

באמצעות שימוש בעדויות, טכנולוגיות מתקדמות ונקודות מבט חדשות, חשיפה של יומנים אישיים שטרם ראו אור עד עתה, ובדיקות DNA מתקדמות, "התעלומות הגדולות בהיסטוריה" תחשוף מידע חדש לגמרי על כמה מהפרקים האניגמטיים ביותר בהיסטוריה. 

 

התעלומות הגדולות בהיסטוריה / History's Greatest Mysteries

החל מ-21 בינואר, ימי חמישי ב-22:00

 

 

 

 

חיים על החרב – עונה חדשה

 

image

 

עונה חדשה בסדרה המצליחה והאהובה, המפגישה בכל פרק ארבעה מומחים ליצירת כלי נשק, המעמידים את כישוריהם והמוניטין שלהם למבחן, בעודם מתחרים זה נגד זה ונגד השעון, ביצירת כלי הנשק המשוננים, הבולטים והמיוחדים בהיסטוריה האנושית. הזוכה מבין המתחרים, יקבל פרס של 10,000 דולרים ויוכתר כאלוף "חיים על החרב".

 

לעונה השמינית של "חיים על החרב" מצטרף המנחה החדש גריידי פאוול.

פאוול שירת בעברו ביחידת "הכומתות הירוקות" של צבא ארה"ב עם מומחיות בכלי נשק קטנים, ניידות והישרדות בשטח. הוא שירת בין השאר בעיראק ובצפון אמריקה.

כנער צעיר החליט ללכת בעקבות חברי משפחתו כמו סבו, ששירת בצבא בזמן מלחמת העולם השנייה, ואביו, שהיה לוחם ב"כומתות הירוקות" במלחמת וייטנאם. לאחר שירותו של פאוול בכוחות המיוחדים של צבא ארה"ב, החל ללמד מיומנויות הישרדות, רפואת טראומה ויישום והכנת נשק הגנתי.  שירותו של פאוול באחת היחידות הצבאיות המובחרות בעולם, לצד תשוקתו הבלתי-נלאית ללמידת כישורים חדשים, הופכים אותו למנחה המושלם של סדרת התחרויות המצליחה של ערוץ ההיסטוריה, "חיים על החרב".

המוטו של פאוול בחיים: "אתה מקבל רק הזדמנות אחת לכתוב את הסיפור שלך; כדאי שהוא יהיה שווה קריאה."

 

חיים על החרב – עונה 8 / Forged In Fire

החל מ-13 בינואר, ימי רביעי ב-23:15

יש לבדוק גם

בית ליבלינג – אירועים ותערוכות

אירועים ותערוכות בבית ליבלינג-ינואר 2024 https://www.lieblinghaus.org/   פתיחת תערוכות שהות: הבלוק – חיים סוקול ״ציפור …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.