יום שישי , יולי 26 2024
לוגו פופ טארטס

ספטמבר 2018 בסינמטק תל אביב

היילייטס ספטמבר 2018 בסינמטק תל אביב

שבוע הבמאיות והיוצרות חוזר עם שלל הקרנות ואירועים | 25 שנה לאוסלו הקרנת "יומני אוסלו" ומפגש עם היוצרים | סוכות לילדים בסינמטק קורסים מיוחדים ביצירת קולנוע | שבוע קולנוע ארגנטיני ובו סרטים על מעמדם של נשים וגברים בחברה הארגנטינאית מהחזית של התנופה הדרום אמריקאית בקולנוע | סופרים קולנוע  סדרת מפגשים חדשה עם מיטב הסופרים בספרייה לקולנוע | לבקשת הקהל – הקרנות נוספות של ברלין אלכנסדרפלאץ וסרטיו של אלחנדרו חודורובסקי, ועוד

 

שבוע הבמאיות והיוצרות

פסטיבל קולנוע וטלוויזיה ישראלי

1-8/9

בדידות בפריפריה, התבגרות, הטרדות מיניות, גיור, זנות, מתנחלים, הורות, דימוי גוף ועוד נושאים רבים נוספים יעמדו במרכז הסרטים שיוקרנו בשבוע הבמאיות והיוצרות אשר יתקיים זו השנה השלישית בין התאריכים 1-8.9.18 בסינמטק תל אביב. שבוע הבמאיות והיוצרות נועד להפנות זרקור אל העשייה הענפה של נשים בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה, לעודד ולקדם את מעמדן של היצירה והיוצרות והמודעות לעשייתן בקרב קהל הצופים.

בין האירועים המיוחדים שיתקיימו בפסטיבל: בינג' של סדרת רשת חדשה, "הלסביון העליון", יערך עם מסיבה עליזה במיוחד; פאנלים מקצועיים, בהם פאנל מבקרות קולנוע ישראליות וכנס 2#MeToo בהשתתפות במאיות ויוצרות מובילות; שיחה על דמות האישה בקולנוע של יוצרות בהשתתפות חוקרת הקולנוע יעל מונק והבמאית חנה אזולאי הספרי לקראת סרטה החדש של הבמאית ישראלה שעאר מעודד, "אישה", המורכב מדמויות נשיות מסרטיהן של במאיות מקומיות; הקרנת "מעל החורבות", עיבוד דיגיטלי חדש לסרט הקולנוע העלילתי הראשון באורך מלא שכולו תוצרת הארץ במלאת 80 שנה לסרט, ועוד.

 

אירוע הפתיחה של הפסטיבל: קוקטייל והקרנת הסרט "אין בתולות בקריות", מוצ"ש, 1.9, 20:00

 

25 שנה להסכמי אוסלו – הקרנת "יומני אוסלו" ומפגש עם היוצרים

13/9, יום ה', 20:30

יומני אוסלו (ישראל/קנדה 2018)

בימוי: מור לושי, דניאל סיון

השנה היא 1992, הממשלה מנהלת משא ומתן מדיני בוושינגטון כבר תשעה חודשים, אך ללא פריצת דרך. ההבטחה של רבין לשלום מתרחקת. הייאוש בצד הפלסטיני עמוק, וגל אלימות שוטף את הארץ. כל מפגש בין ישראלים לארגון לאש“ף אסור על פי חוק. בניסיון אחרון להציל את התהליך נשלחים שני פרופסורים ישראלים ושלושה נציגים של אש"ף למפגש סודי באוסלו המושלגת. כנגד כל הסיכויים הם חייבים להצליח היכן שהמנהיגים שלהם כשלו.

(110 דקות, אנגלית, ערבית, עברית, תרגום לעברית)

בתום ההקרנה תתקיים שיחה עם היוצרים.

 

שבוע קולנוע ארגנטינאי

חזית התנופה של הקולנוע הדרום אמריקאי

16-24/9

בשנים האחרונות הקולנוע הארגנטינאי הוא אחד השמות החמים בקולנוע העולמי. סרטים ארגנטינאים זוכים בפרסים מרשימים בזירת הפסטיבלים. התוכנית השנה מציגה מבחר מצומצם מיבול זה, תוך דגש על הכוחות השונים הפועלים בקולנוע הארגנטינאי העכשווי.

"בלתי נראית" ו"כלת המדבר" הם שניים מבין שורה ארוכה של סרטים מצוינים העוסקים במעמדן של נשים בחברה הארגנטינאית ובמאבקן להתמודד עם המגבלות החברתיות, מעמדיות וחוקיות שמציבות אותן בדרגה אחת לפחות מתחת לגברים. בעוד "בלתי נראית" עוסק זאת דרך דרמת התבגרות ישירה וריאליסטית, "כלת המדבר" מציע סרט מסע עדין על רומן מהוסס בין שני אנשים בסתיו חייהם.


 

שלושת הסרטים האחרים בסדרה, "החורף", "זאמה" ו"הפסגה" עוסקים באמצעות נרטיבים ודרכי מבע שונים במצבו של הגבר הארגנטינאי, הנמצא תמיד במאבק הישרדות חיצוני ופנימי – בין השאיפה למשמעות וכבוד עצמי ולבין תהליך של השמדה ומחיקה. שלושת הסרטים פועלים בכיוונים קולנועיים שונים: בעוד "הפסגה" הוא מותחן פוליטי בכיכובו של ריקרדו דארין הגדול, "החורף" ו"זאמה" מציגים את הכוחות היצירתיים המשמעותיים של הקולנוע הארגנטינאי ואת כוחם לברוא אווירה הפונה אל החושים באמצעות מצלמה, עריכה ופסקול. הקולנוע הדרום אמריקאי כולו חווה תנופה מרשימה בעשור האחרון והקולנוע הארגנטינאי נמצא בחזית הדרך הזו. התוכנית היא הזדמנות להתוודע לכמה מהכיוונים המסקרנים שאליהם הוא מתפתח.

 

שבוע הקולנוע הארגנטינאי יתקיים בסינמטק תל אביב, ירושלים וחולון. פירוט הסרטים שיוקרנו במסגרת שבוע הקולנוע הארגנטינאי בסוף המסמך.


 

סוכות לילדים בסינמטק

סוכות מהאגדות – קורס מעשי ליצירת סרטוני סטופ-מושן בנושא מדע בדיוני ופנטזיה

25-27/9

סינמטק תל אביב, הבית של הקולנוע בישראל, מציע לילדים ונוער ליהנות מסוכות מהאגדות.

במהלך חול המועד סוכות יתקיים קורס מעשי ליצירת סרטונים בטכניקת סטופ-מושן. משתתפי הקורס ילמדו מהי אנימציה ואיזה סוגי אנימציה קיימים, איך יוצרים סרטים בטכניקת סטופ-מושן, וכן יתרגלו בעצמם ויצרו סרטים קצרים בסגנון סרטי מדע בדיוני ופנטזיה.

שיאפשר ללמוד את מקצועות הקולנוע בצורה מרתקת עם צוות הדרכה מקצועי, ציוד מקצועי של צילום ותאורה, אמצעי עריכה והקלטה, מפגשים עם יוצרים וצפייה מודרכת בסרטים נבחרים. במסגרת הקורסים המשתתפים ירכשו בין היתר כישורי משחק מול מצלמה, כתיבה, צילום, עריכה, אפקטים, איפור, סטיילינג ועיצוב תפאורה.

הקורס יתקיים בקבוצות גיל שונות עבור משתתפים החל מגיל 8 (כיתה ג) ועד גיל 14 (כיתה ט). הקורס יימשך שלושה ימים, בחול המועד סוכות, ימים ג'-ה', בין השעות 9:00-14:00. הרשמה דרך אתר הסינמטק ובלחיצה כאן.

בנוסף – במהלך ספטמבר יוקרנו שלל סרטים לילדים, בהם: אבא אווזה, הנסיכה הגנובה, מילה של כלב, הרפתקאות טינטין והעי"ג.


 

סופרים קולנוע – מפגשים עם מיטב הסופרים

הספרייה לקולנוע מציגה סדרת מפגשי תרבות עם מיטב הסופרים ואנשי הרוח על נקודות המפגש שבין הדף למסך. הבדיון הקולנועי והספרותי יוצרים לא פעם ממשקים שונים ומשוחחים ביניהם. ננסה להבין את המשמעויות שעולות מהיצירות המדוברות והחשובות שנוצרו כאן ואת הרלוונטיות שלהן בעולם משתנה. האירועים יתקיימו בספריה.

5.9 – מפגש עם יעל נאמן על ספרה "היה היתה" (אחוזת בית), מהספרים המדוברים של השנה האחרונה, והיכולת והרשות לברוא דמות מחדש. 19:00

12.9 – מפגש עם יותם ראובני וגיל זוהר על היצירות המכוננות של הקהילה הלהט"בית. 20:00

הכניסה חינם. מוגבל ל-20 משתתפים, ההשתתפות מותנית בהזמנה מראש באתר.


 

לבקשת הקהל:

ברלין אלכסנדרפלאץ (מערב גרמניה 1980)

בימוי: ריינר וורנר פאסבינדר

משחק: גונתר למפרכט, גוטפריד ג'ון, חנה שיגולה, ברברה סוקובה, קריל באל, אנמרי דורינגר

סדרת הטלוויזיה המונומנטלית של פאסבינדר שהוקרנה בסינמטקים בעולם גם כסרט הקולנוע הארוך בתולדות האמנות השביעית לראשונה בתרגום לעברית ובעותק דיגיטלי משוחזר! זוהי פסגת יצירתו של פאסבינדר שמת אחרי השלמתה, עיבוד לרומן מכונן מאת אלפרד דובלין, הנחשב משיאי הפרוזה הגרמנית של המאה ה-20. "קללתו של אדם הנותן אמון בבני אדם אחרים" הוא המוטו של הספר והסדרה. אחרי ששהה מספר שנים בכלא על הריגת חברתו, יוצא פרנץ ביברקופף לחופשי, כשהוא

 

נחוש להפוך ל"אדם הגון". פרנץ מוצא את עצמו בסבך העיר הגדולה, במבוך של מקומות מפגש של גנגסטרים וזונות, ברובעי השעשועים ובבתי המטבחיים. פרנץ פוגש סרסור בשם ריינולד, אליו הוא נצמד בנאמנות עיוורת, מבלי להיות מודע שהוא נופל בידיו של פושע חסר מוסר. כך ביברקוף נגרר שוב אל עולם הפשע, למרות ההחלטות הקודמות.

כ-15 וחצי שעות, גרמנית, תרגום לעברית | 13 פרקים ואפילוג

פרקים 1-3 יום ו' 28/9 בשעה 11:00 עם הפסקה אחרי פרק 1 | פרקים 4-7 שבת 29/9 בשעה 11:00 עם הפסקה אחרי פרקים 4+5 | פרקים 8-11 יום א' 30/9 בשעה 11:00 עם הפסקה אחרי פרקים 8+9 | פרקים 12-14 יום ב' 1/10 בשעה 11:00 עם הפסקה אחרי פרקים 12+13

 

מחול המציאות (צ'ילה/ צרפת 2013)

בימוי: אלחנדרו חודורובסקי

משחק: ברונטיס חודורובסקי, אלחנדרו חודורובסקי, פמלה פלורס

חודורובסקי הענק שב אל כיסא הבמאי לאחר 23 שנים ומגיש יצירה אוטוביוגרפית על מחוזות ילדותו. הוא משלב את ההיסטוריה האישית שלו עם אלמנטים תיאטרליים ומיתיים, ומגיש סרט המשקף את המוטו האולטימטיבי שלו: המציאות היא לא יותר ממחול, מחול שנוצר בדמיוננו.
(130 דקות, ספרדית, תרגום לעברית)

יום ב' 10/9 בשעה 18:30, יום ג' 11/9 בשעה 20:30

 

שירה אינסופית (צרפת/ צ'ילה 2016)

בימוי: אלחנדרו חודורובסקי

משחק: אדאן חודורובסקי, פמלה פלורס, ברונטיס חודורובסקי

ENDLESS POETRY

Dir: Alejandro Jodorowsky

סנטיאגו דה-צ'ילה, שנות ה-40 העליזות. אלחנדרו הצעיר מחליט להפוך למשורר נגד רצון הוריו. הוא מתוודע למעגלים האמנותיים ופוגש את שלל הכותבים הצעירים שיהפכו לשמות הבולטים בספרות המודרנית של אמריקה הלטינית. יחד הם שוקעים בעולם הפיוטי שיצרו וחיים חיים עתירי חופש, מיניות וטירוף. רוחו של פליני שורה על סרטו האחרון של חודורובסקי.

(128 דקות, ספרדית, תרגום לעברית)

יום ב' 10/9 בשעה 21:15, יום ד' 12/9 בשעה 20:30


 

***

 

שבוע קולנוע ארגנטינאי – הסרטים שיוקרנו:

החורף (ארגנטינה/ צרפת 2016)

בימוי: אמיליאנו טורס

משחק: אלחנדרו סיווקינג, כריסטיאן סלגוארו

אוונס הוא האחראי הוותיק על חוות כבשים בקצה פטגוניה. בעונה הבוערת הוא מגייס כמה עובדים שיעזרו לו עם העדר. אחד מאלו מתגלה כטיפוס רציני ומוכשר, ובעונה הבאה כבר יתפוס את מקומו של אוונס. אוונס ומחליפו הצעיר הם שני פניו של אותו מטבע הנשחק תחת מציאות חברתית משתנה. התוצאה היא סרט יפה ועדין על גבריות ונאמנות.

(93 דקות, ספרדית, תרגום לעברית)

יום א' 16/9 בשעה 21:00

 

בלתי נראית (ארגנטינה 2017)

בימוי: פבלו גיורגלי

משחק: מורה ארניאלס, דייגו קרמונזי

אלי בת ה-17 עושה כל מה שצריך: הולכת לבית הספר, מטפלת באמה שמתקשה לצאת מן הבית ולמצוא עבודה, ועובדת אחר הצהריים אצל הוטרינר. כאשר היא מגלה שנכנסה להריון, היא צריכה לקבל החלטות קשות, במדינה שבה הפלות אסורות על פי חוק. דיוקן אינטימי ועדין של נשיות במשבר.

(87 דקות, ספרדית, תרגום לעברית)

יום ב' 17/9 בשעה 21:15

 

כלת המדבר (ארגנטינה/ צ'ילה 2017)

בימוי: ססיליה אטאן, ולריה פיבאטו

משחק: פאולינה גרסיה, קלאודיו ריסי

כשתרזה מאבדת את המזוודה בדרך לעבודתה החדשה, רק טיפוס אחד יכול לעזור לה. המסע המשותף עם גרינגו, מוכר הבגדים הנודד, מתגלה כדבר הכי טוב שקרה לה מזה שנים. סרט הביכורים של ססיליה אטאן וולריה פיבאטו מצליח ללכוד בצורה עדינה את המשמעות של היות אשה רווקה, לא צעירה, בתחילת הפרק הבא בחיים.

(78 דקות, ספרדית, תרגום לעברית)

יום ה' 20/9 בשעה 18:30

 

זאמה (ארגנטינה/ ברזיל/ ספרד/ צרפת/מקסיקו/ ארה"ב/ הולנד/ פורטוגל 2017)

בימוי: לוקרסיה מרטל

משחק: דניאל חמנס קאצ'ו, לולה דואנס

סוף המאה ה-18. דון דייגו דה זאמה הוא קצין באימפריה הספרדית, המשרת באיזה חור באמריקה ומחכה לשיבוץ מחדש. כל כמה שהוא משפיל עצמו בנסיונותיו להבין איך ומתי יגיע האישור המיוחל, דבר לא משתנה. סרט מהפנט, ייחודי ויוצא דופן שכבש את המבקרים בפסטיבל ונציה.

(115 דקות, ספרדית, תרגום לעברית)

יום ו' 21/9 בשעה 22:00

 

הפסגה (ארגנטינה 2017)

בימוי: סנטיאגו מיטרה

משחק: ריקרדו דרין, וולטר אנדרדה

במלון מבודד בצ'ילה נפגשים ראשי מדינות דרום אמריקה כדי לדון בפוליטיקה האזורית וביחסם לארצות הברית. נשיא ארגנטינה מגיע לפסגה ומתמודד עם שלוש חזיתות מקבילות: הפוליטיקה הפנימית בארצו, מאבקי הכוח בין המנהיגים השונים ומשבר שפוקד את בתו ועשוי להטיל צל כבד עליו באופן אישי. אנחנו הצופים נאלצים להחליט אם מדובר במנהיג אמיץ או בנוכל מושחת.

(114 דקות, ספרדית, אנגלית, פורטוגזית, תרגום לעברית)

יום ב' 24/9 בשעה 21:00

יש לבדוק גם

סינמטק תל אביב מסכם 50 שנות פעילות

סינמטק תל אביב מסכם 50 שנות פעילות תוכנית מיוחדת בת 8 סרטים שנוצרו בדיוק לפני …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.