יום שישי , יולי 26 2024
Spiderman homecoming ספיידרמן: השיבה הביתה

ספיידרמן ניצח את וונדר-וומן

גל גדות "וונדר וומן" הפסידה בקרב על הרשתות החברתיות מול ספיידרמן 

 

 

 

ספיידרמן השתלט על השיח ברשתות החברתיות עם צאת הסרט החדש ועבר את היקף השיח שיצרה גל גדות כשחשפה את דמות וונדר וומן לראשונה, כך עולה מבדיקה של חברת ההייטק Taykey המודדת טרנדים ברחבי האינטרנט. מבדיקת שיח הרשת הנוצר לאחר חשיפת גיבורי העל בסרטיהם החדשים עולה כי 74% מחובבי ז'אנר גיבורי הקומיקס מנהלים שיחות סביב ספיידרמן החדש, בעוד שאשת חיל יצרה שיח אצל 65% מהקהל. מדובר בהישגים נאים בהשוואה לחשיפת ד"ר סטריינג' שעוררה שיח אצל 41% מהקהל ודדפול שהגיע להיקף של 17%.

 

בדומה לגל גדות שהגבירה את הסקרנות סביבה כשצצה בתפקיד מרכזי שהיא אינה מוכרת יחסית לאמריקאים, כך גם טום הולנד המגלם את ספיידרמן החדש יוצר ענין רב אצל האמריקאים. מדובר בשחקן אנגלי בן 21 שרק מתחיל את הקריירה שלו, מניתוח השיחות ברשתות החברתיות העוסקות בסרט ספיידרמן כ-64% משיחות כוללות את שמו של הולנד. מדובר בהיקף גדול, לצורך השוואה רוברט דאוני המשחק את איירון מן שכיכב בראש טבלאות הרייטינג כלל רק 43% מנפח השיח.

 

לדברי עמית אבנר, מנכ"ל Taykey, חלק גדול מהאהדה כלפי גל גדות לא זכתה לביטוי ברשת מאחר ובניתוח הפופולאריות שלה מול ספיידרמן אנו רואים שוונדר וומן פופולארית בגילאים 25-44. לעומת זאת ספיידרמן אהוד יותר ממנה בגילאים צעירים 13-34 המשתפים יותר תוכן ברשתות החברתיות. נתונים נוספים שעלו בהשוואה מגדלים ש-46% מהשיח על אשת חיל נוצר על ידי נשים לעומת 38% אצל ספיידרמן.

 

בדרוג השיח השלילי על כוכבי ספיידרמן צלחו את לשון הטוקבקיסטים העוקצנית זנדאיה המשתתפת בסרט והוכתרה כדבר החם הבא בעולם הבידור וטום הולנד, שרק כ-5.5% מהשיח סביב כל אחד מהם היה בהקשר שלילי. הראפר והשחקן דונלד גלובר הפתיע את מעריציו כשהופיע בדמות נבל וייצר 43% שיח שלילי בהקשר שלו לסרט. לצערה של גווינת' פאלטרו 56% מהשיח המקשר אותה לסרט היה שלילי למרות שהיא משחקת דמות חיובית.

 

הסטארטאפ Taykey בודק טרנדים ופופולאריות ברחבי האינטרנט על בסיס תגובות גולשים ושיתופי תוכן ברשתות חברתיות, וסריקת אתרי חדשות. מחקרי החברה נעשים באמצעות שימוש בטכנולוגיות מתחום הבינה מלאכותית המסוגלת למדוד את רגשות הגולשים ביחס לתכנים שהם מעלים לרשת.

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.