שבת , יולי 27 2024
שבע דרכים לאיבוד מאת סמדר שטינברג

שבע דרכים לאיבוד

 

שבע דרכים לאיבוד

מאת סמדר שטינברג

 

שרשרת של דרמות קטנות, יומיומיות לכאורה, נכרכת סביב גיבורי הספר הזה, ומאלצת אותם להישיר מבט אל השיבושים הגדולים של חייהם.

 

בני, פרופסור שהופרש לגמלאות אחרי אירוע מוחי, ואשתו, אריקה, מוצאים עצמם נוסעים לטקס שהתקיים עשור קודם לכן ונאלצים להסתפק בארוחת ערב עם שפיצר – קולגה לשעבר שלו ומאהב לשעבר שלה. שפיצר להוט כל־כך לעשות חסד אחרון עם אמו הגוססת, עד שהוא מאבד פרופורציות וגם את הסיכוי הנוסף שאולי היה לו עם אריקה. אמו בכלל שקועה בסגירת חשבונות עם המאהבת של בעלה המת, שלא מתכוונת להקל על שארית חייה הקצובים. דור, נכדתה החיילת, עסוקה בהיריון ספק־מדומה, שנראה כמו המפלט היחיד שלה מחדר המבצעים שבו היא כלואה. יאיר, בנם של בני ואריקה, מאבד את הרכב וכמעט גם את שפיותו, בעוד זכרונו של אביו מתעתע בו והוא הולך ואובד בביתו שלו.   

 

כך נמתחים קורים דקים בין תל אביב לירושלים, בין באר שבע לקיבוץ בצפון. גיבוריו של פרק אחד שבים ומופיעים בתפקידי משנה בפרקים אחרים, משפיעים מבלי להתכוון אחד על גורלו של השני.

ספרה הראשון של סמדר שטינברג הוא מארג עדין של ראליזם מעשה מחשבת, בנוי נדבך על גבי נדבך, ששזורים בו רגעים של כאב נוקב וחסד פתאומי.

 

סמדר שטינברג, ילידת 1983. ביבליותרפיסטית. למדה פסיכולוגיה ולימודים ספרדיים באוניברסיטה העברית, תסריטאות בסם שפיגל ותואר שני בביבליותרפיה באוניברסיטת חיפה. פירסמה סיפורים קצרים בכתב העת "עמדה". מטפלת ומנחה סדנאות ב"המרכז הישראלי לביבליותרפיה" ובמסגרות טיפוליות נוספות. שבע דרכים לאיבוד הוא ספרה הראשון.

 

מחיר:92  ₪,  256 עמ'.

 

יש לבדוק גם

מסכת תהום

חדש בהוצאת זמורה   מסכת תהום איל חיות־מן   "חיים כה רבים חייתי: נישאתי בגיל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.