שבת , יולי 27 2024
לוגו חדשות 10

"מסביב לעולם ב-80$"

"מסביב לעולם ב-80$"

סדרת כתבות חדש­­­­­ה של נגה ניר-נאמן

האם בקרוב נוכל כולנו לטוס כמעט בחינם?

 

החל מהערב, יום ראשון, 25 בדצמבר 2016, נשדר במסגרת המהדורה המרכזית בחדשות 10, סדרת כתבות חדשה של נגה ניר-נאמן – "מסביב לעולם ב-80$", שבמסגרה יצאה ניר-נאמן למסע חובק עולם דרך בייג'ין, מוסקבה, איסטנבול, אתונה ואיטליה, כדי לבחון את השינוי שעברה תעשיית התעופה, שהביא למחיר מצחיק את עלויות כרטיסי הטיסה. הסדרה תספק הצצה יוצאת דופן אל אחוריי הקלעים של חברות התעופה מהגדולות בעולם, תביא תיעוד מיוחד של פתיחת נמל תעופה חדש, וחנוכה של קווי תעופה במטרה להבין האם חזון הטיסות בחינם, או כמעט בחינם, הולך ומתממש?

בפרק הראשון תצא ניר-נאמן לבייג'ין, עיר התעופה הצומחת, שמערערת את שוק התיירות, עם מחירי טיסות זולים ושליטה בנתיבי תעופה מרכזיים. במסגרת הפרק נביא ראיון מיוחד עם בכיר בחברת התעופה הסינית הפרטית הגדולה בעולם, שמציעה טיסות מישראל ואליה ב-400 דולר.

בפרק השני תצא ניר-נאמן לרימני, עיר חוף השוכנת ברצועת אמיליה-רומניה  שבאיטליה, משם תביא תיעוד מיוחד של פתיחת נמל תעופה חדש ותפגוש איש עסקים שהשקיע את הונו במטרה להפוך עיר-תעשייה לעיר-תיירות.

בפרק השלישי תברר ניר-נאמן כיצד כניסתן של חברות "הלו-קוסט" ערערו את שוק התעופה, והציבו בפני החברות המסורתיות אתגר עסקי. ניר-נאמן תביא הצצה אל קרבות האוויר בין החברות "יוקריין" ו"אירפלוט", שהתברגו לעשירייה הפותחת בנתב"ג, ובין יוון ותורכיה, קרב שמאפשר לכולנו לטוס בזול כמעט לכל יעד בעולם.

בפרק הרביעי תציג ניר-נאמן את השאלה האם ישראל משתרכת אחרי חברות התעופה הבינלאומיות. כיצד החרם הערבי, משפיע על חברות הישראליות? ותביא ראיון ראשון אחרי משבר הטייסים עם דוד מימון, מנכ"ל אל-על, על האתגרים החדשים שעומדים בפני החברה.

 

***

"מסביב לעולם ב-80$" – סדרת הכתבות של נגה ניר-נאמן

עורכי פרק המגזין במהדורה המרכזית: דניאל בשך וליאור לנדנברג

רכזת מערכת: ליאור ורוצלבסקי, מפיקה: איריס בסוק-ארליך

תחקיר: ענבר אחינועם-פולק, צילום: איוון אלכסייביץ', עריכת וידאו: אמיר נוי וחן לוטקין

יש לבדוק גם

פייק דיאט

החל מהשבוע בחדשות עשר סדרת כתבות חדשה של נגה ניר-נאמן  "פייק דיאט" הצד האפל של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.