יום שלישי , אפריל 30 2024

אוקטובר בערוץ ההיסטוריה

אוקטובר 2016 בערוץ ההיסטוריה

 

אוזי וג'ק מסביב לעולם /  Ozzy & Jack's World Detour

החל מ-25 באוקטובר, ימי שלישי, בשעה 22:30  סדרה חדשה בבכורה!

(שידורים נוספים: ימי שישי בשעה 18:00; ימי שבת בשעה 20:15; וימי שני בשעה 23:15)

 

\\filesrv\Users\Neshemm\My Documents\HISTORY\2016\OZZY AND JACK'S WORLD DETOUR\HE\Ozzy FB Oct.jpg

 

מתי בפעם האחרונה ראיתם אליל רוק נוהג על טנק? https://youtu.be/hFyUTSTh46k

 

אוזי אוסבורן, האיש, האגדה והמנהיג המיתולוגי של להקת "בלאק סאבאת'" (שהצעירים יותר מבינינו, מכירים אותו גם ככוכב סדרת הריאליטי שלMTV  "משפחת אוסבורן"), יוצא למסע עולמי מרתק, פרוע ולא שגרתי עם בנו ג'ק אוסבורן, בעקבות אתרים ומקומות בעלי משמעות היסטורית, כמובן בסגנונו הישיר וחסר העכבות.  זהו מסע שהשניים תיכננו לערוך כבר שנים, וכעת סוף סוף מתאפשר להם לראות עולם – אך הפעם, בניגוד לתנאים אליהם הורגל כוכב הרוק שנשך פעם עטלף בהופעה, אוזי וג'ק לא יעשו זאת בתוך אוטובוס הופעות מפואר ובליווי פועלי במה ושפע עוזרים ומטפלים. הפעם, רק אב ובנו חוצים גבולות, ללא גבולות.  

 

רבים לא יודעים זאת, אך אוזי אוסבורן הוא חובב היסטוריה מושבע ואף צופה אדוק בשידורי ערוץ ההיסטוריה. בנו ג'ק, שמעיד על עצמו כחובב היסטוריה אף הוא, הרכיב לקראת צילומי הסדרה רשימה של אתרים וסמלים בעלי חשיבות היסטורית רבה, שיש סיכוי גדול שירשימו את אביו.

 

בין המקומות והאתרים שהשניים יפקדו במסעותיהם במסגרת הסדרה החדשה והמבדרת, ניתן למנות את הר ראשמור, בו חצובים דיוקנאותיהם של הנשיאים האמריקניים וושינגטון, ג'פרסון, לינקולן וטדי רוזוולט, אתר אבני סטונהנג' המסתוריים באנגליה, מבצר אלמו בסן אנטוניו, ג'יימסטאון – המושבה האנגלית הראשונה שהוקמה בצפון אמריקה ב-1607 (במדינת וירג'יניה), רוזוול – אתר נחיתת העב"מים המפורסם שבניו-מקסיקו, ואולפני "סאן" האגדיים בממפיס, שם הקליט מלך הרוק'נ'רול, אלביס פרסלי.

כמו כן, אוזי וג'ק יבקרו במתקן לשילוח טילים גרעיניים מימי המלחמה הקרה, במעבדה של סוכנות החלל נאס"א, באחוזת בלצ'לי פארק באנגליה, ששימשה בסיס למפענחי הצפנים של המודיעין הבריטי בזמן מלחמת העולם השניה, יפגשו כורה זהב מודרני בקליפורניה ויסיירו במוזיאון פרטי של אדם בעל אוסף טנקים(!) נדיר.

 

סוכות בחלל – שבוע שידורים מיוחד

ראשון עד שבת, 22-16 באוקטובר, כל ערב החל מהשעה 19:30

C:\Users\neshemm\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\Aliens_Week_Horizontal-Hebrew.jpg

עדויות חדשות מעלות שאלות חדשות. אין לנו את כל התשובות… אבל אנחנו יודעים איפה לבדוק

 

במהלך חג סוכות, נחצה את האטמוספירה וניגע בשביל החלב, במסגרת שבוע שידורים מיוחד, שנערך במקביל בכל ערוצי ההיסטוריה ברחבי העולם!

את שבוע השידורים נפתח ביום ראשון, בשעה 22:30, עם ספיישל דוקו חדש וחגיגי לציון 50 שנה לסדרה האלמותית "מסע בין כוכבים" (ראו מטה פרטים נוספים). במהלך הימים שני עד שבת, ישודרו בכל ערב, בשעה 22:30, פרקים חדשים בסדרה האהובה "חייזרים מן העבר" (פרטים נוספים מטה). עוד ישודרו במסגרת "סוכות בחלל" פרקים נבחרים מתוך הסדרות "האנגר 1: תיקי העב"מים, "היקום: סודות העבר נפתרים", ו-"בעקבות החייזרים".

 

50 שנות "מסע בין כוכבים" / 50 Years of Star Trek

16.10 ראשון 22:30  דוקו בבכורה!

(שידורים נוספים: שישי, 21/10 בשעה 16:30 ושבת, 22/10, בשעה 13:30)

"אלו הם מסעותיה של החללית אנטרפרייז.."

לפני 50 שנה, ב-8 בספטמבר 1966 ליתר דיוק, עלתה לאוויר סדרת המדע הבדיוני "מסע בין כוכבים", בכיכובם של קפטן קירק, מיסטר ספוק ושאר עמיתיהם לספינת החלל "אנטרפרייז". יובל שנים, שש סדרות טלוויזיה ו-13 סרטי קולנוע לאחר מכן, ניתן לקבוע ללא צל של ספק כי "מסע בין כוכבים" הפכה לתופעה בינלאומית חסרת תקדים.

 

ערוץ ההיסטוריה מציין 50 שנה לאפוס ושמו "מסע בין כוכבים" בדוקו סוחף ומרתק, הכולל ראיונות נרחבים עם יוצרי ושחקני הסדרות והסרטים, החל מהסדרה המקורית, ועד לסרט הנוכחי שיצא ב-2016, "סטארטרק: אל האינסוף", לרבות הראיון המלא האחרון שנערך עם לנארד נימוי (שהלך לעולמו בפברואר 2015) – הלא הוא "מיסטר ספוק" המקורי, שגילם את התפקיד בגלגולים כאלו ואחרים לאורך חמישה עשורים.

 

מרואיינים נוספים המשתפים בספיישל את הצופים בחויותיהם ממסעותיהם בספינת החלל "אנטרפרייז", ואף מגלים מה הפרקים האהובים עליהם בסדרה: הבמאי הנודע ג'יי.ג'יי אברהמס, השחקן והתסריטאי סיימון פג, והשחקניות וופי גולדברג ונישל ניקולס (שגילמה את "ליוטננט או'הרה" בסדרה המקורית).

 

בין אם אתם מעריצים שרופים, או שחייתם מתחת לסלע ורק עתה התוודעתם לתופעה, הספיישל "50 שנות מסע בין כוכבים" מעניק מבט נדיר מבפנים על כל מה שכרוך בהשתתפות בסדרות ובסרטים השונים, כולל הסברים מחלק מהשחקנים על הרגשתם, בעת שהם נאלצים לעטות על עצמם שכבות איפור אינסופית כדי לגלם יצורים מעולמות אחרים. חברי צוות, שחקנים ומעריצים ותיקים וידועים של "מסע בין כוכבים" (דוגמת השחקנים ברוס קמפבל, אוליביה מאן ומייקל מק'קין) חולקים את תובנותיהם אודות מורשתו של יוצר הסדרה ג'ין רודנברי, והשפעתו המתמשכת על ההיסטוריה והתרבות האמריקנית העכשווית, לרבות נקודת המבט הייחודית והנועזת של הסדרה על המין האנושי ביובל השנים בהן היא קיימת.

 

למעריצי "סטארטרק" מקום ייחודי בתרבות ההערצה המודרנית, שכן הם היו הראשונים שזכו בכינוי משלהם-  "טרקיז", אשר הפכו למעין כת ייחודית שמשגשגת כבר שני דורות, וסוגדת לכל מה שקשור ליקום שבו מתרחש "מסע בין כוכבים".


 

חייזרים מן העבר – עונה 9  /  Ancient Aliens

החל מ-26 באוקטובר, ימי רביעי, בשעה 22:30  בכורה!

(שידורים נוספים: ימי חמישי בשעה 7:40; ימי שישי בשעה 18:45; וימי שבת 11:45)

פרומו העונה החדשה: https://youtu.be/F-cIVQlGm7I

 

האם חייזרים עתיקים ביקרו אותנו? מי הם היו? מהיכן הגיעו?  מה הייתה משימתם? האם הותירו רמזים על נוכחותם? מה הייתה המורשת שהותירו אחריהם? האם הם יחזרו?  ב-"חייזרים מן העבר", נגיע לכל פינה בכדור הארץ כדי למצוא תשובות לשאלות הללו. מעידן הדינוזאורים, דרך מצרים העתיקה, בני המאיה בדרום אמריקה ועד ימינו, הסדרה בוחנת קשרים אפשריים בין עדויות עדכניות על הימצאות עב"מים, למידע שנאסף ופוענח מחפצים וטקסטים עתיקים.  

 

בין הסוגיות הנידונות בפרקים החדשים של "חייזרים מן העבר":

 

  • צילומי לויין עדכניים של אנטרקטיקה חושפים לכאורה פסגות של פירמידות מעשה ידי-אדם, מפוזרות לאורך מרחביה הקפואים של היבשת. חסידי תיאוריית "האסטרונאוטים העתיקים" מאמינים כי מבנים נוצרו על-ידי יצורים מעולם אחר, שאיישו את אנטרקטיקה עד שנתרחש אסון הגלובלי שהמיט את עידן הקרח על-פני כדור הארץ. הייתכן שמתחת לשכבות הקרח באנטרקטיקה חבויה האמת הפנטסטית אודות המקורות החוצניים שלנו?

 

  • בעתיד הקרוב ישוגרו המתיישבים הראשונים לכוכב הלכת מאדים. מה מקור המשיכה יוצאת הדופן של המין האנושי למאדים? מחקרים עדכניים של נאס"א מציגים לא רק עדויות לקיומם של מים על כוכב הלכת האדום, אלא כי מאד ייתכן כי זרעי החיים על כדור הארץ מקורם במאדים. הייתכן כי חייזרים ממאדים הקימו כאן מושבות כאן בעת העתיקה? האם המסע העתידי למאדים טומן בחובו את מציאת המפתח להישרדות ארוכת הטווח של המין האנושי?

 

  • ננו-רובוטים, איברים שמיוצרים במדפסות תלת-מימד: התפתחות טכנולוגית מואצת במאה ה-21 מקרבת אותנו בצעדי ענק ליצור חדש: המיזוג המושלם בין אדם למכונה – הקיבורג, יצור בעל תבונה עילאית, שיכול אף לשרוד מעבר לאטמוספירה שלנו ללא צורך בחליפת חלל. אך האם ייתכן כי יצורים משוכללים שכאלו התהלכו על כדור הארץ לפני אלפי שנים? ישנה תיאוריה הגורסת כי אנו פשוט ממשיכים כיום את דרכם של היצורים הללו שמתואים כ"אלים" בכתבים עתיקים, בדרך להפוך דומים לאבותינו מעולמות אחרים.

 

  • ריבוי עדויות מדעיות חדשות מהשנים האחרונות, נוטה לאשש את אמונתם של מיליוני בני אדם ברחבי תבל כי אורחים מעולמות אחרים ביקרו אותנו לפי אלפי שנים: תמונות לוויין חשפו ציורי חלוקים (גיאוגליפים) בקזחסטן, הדומים לקווי הנאסקה המיתולוגיים. מכ"ם חודר קרקע זיהה שרידי טכנולוגיה חוצנית במאצ'ו פיצ'ו. סריקה תרמית משוכללת חשפה תאים נסתרים מאחורי קבא המלך תות ענח' עמון, שייתכן וטמונים בהם שרידי חייזרים. הייתכן כי אנו נמצאים בנקודת מפנה היסטוריה בה היקף העדויות על נוכחותם של חייזרים מן העבר בכדור הארץ ישכנע את כל הספקנים בדבר?  

 

  • האם יצורים מעולמות אחרים מתקשרים כבר שנים עם מיטב המוחות המדעיים, המהנדסים והמתמטיקאים בכדור הארץ? הייתכן שסייעו להם בדרך כלשהי לפרוץ את הדרך לעידן החלל והמחשבים? כראיה לכך, חסידי התיאוריה מציגים את עבודתו של ורנר פון בראון, מנהל תכנית החלל של נאס"א שהיה אחראי על פרוייקט שיגור האדם הראשון לירח. אותו פון בראון הושפע רבות מתורתו של הוגה הדעות הרוסי ניקולאי פיודורוב, שהאמין כי מקורות הציביליזציה האנושית מצויים בחלל החיצון, וייעודו של המין האנושי הוא לחזור לשם.

 

חגיגת מרתונים של סדרות בחגים וסופי השבוע בחודש אוקטובר

 

ראש השנה: מרתון "היסטוריה למכירה" / Marathon Pawn Stars

ימים שני ושלישי, א' ו-ב' ראש השנה,  4-3 באוקטובר

אין מתאים יותר מלפתוח את השנה החדשה עם הסדרה המצליחה ביותר בתולדות ערוץ ההיסטוריה לדורותיו, "היסטוריה למכירה"!  ושנהיה לריק ולא לצ'אמלי.

 

ארבעת המופלאים ריק, קורי, "אולד מאן" וצ'אמלי, הפכו כבר מזמן ממוכרים בחנות מקומית למשכון חפצים בלאס וגאס, לכוכבי-על בינלאומיים. בימים א' ו-ב' של הראש השנה, נחגוג עם מרתון של פרקי הסדרה "היסטוריה למכירה", לרבות שמונה פרקים חדשים שישודרו בשני ימי המרתון (ארבעה ביום ראשון, ארבעה ביום שני)!

"היסטוריה למכירה" מעניקה הצצה מקרוב על העולם המרתק והססגוני של עסקי חנויות המשכון. בחנות "Gold & Silver" בלאס וגאס, שלושה דורות של משפחת הריסון: הסבא ריצ'ארד, הבן ריק והנכד קורי, מנהלים יחד עסק משכון משפחתי, ומשתמשים בכישוריהם הטבעיים ובעין החדה בה ניחנו, כדי להעריך את שוויים של מגוון המוצרים הרחב שאנשים מביאים אליהם לעסק –  חלקם חפצים יומיומיים, חלקם חפצים בעלי ערך היסטורי אמיתי. עליהם לבחון מקרוב את החפץ שמוצע להם וההיסטוריה הנלווית אליו, להחליט האם אכן הם מדובר במוצר אותנטי ובשורה התחתונה, לספק את תשובה לשאלה המסקרנת – "כמה החפץ שווה בפועל?"

 

חלק 1: יום שני, 3 באוקטובר, א' ראש השנה, החל משעה 13:00 בצהריים

חלק 2: יום שלישי, 4 באוקטובר, ב' ראש השנה, החל משעה מ-08:00 בבוקר (!)


 

מרתון ערים: עולם-תת-קרקעי / Marathon -Cities of the Underworld   

ימים שישי ושבת, 8-7 באוקטובר, החל משעה 21:15

בסדרה המשובחת "ערים: עולם תת-קרקעי"  מסירה את המסכה מעל כמה מהערים הגדולות והבולטות בעולם, ומציגה אותן כפי שנראו באמת, על הצדדים הזוהרים והאפלים שלהם – שסימלו הישגים אדירים מחד לצד רגעי שפל מאידך, בהיסטוריה האנושית.  ירושלים, קהיר, רומא, פריז, לונדון… בואו לגלות את הסודות העתיקים המסתתרים מתחת לרחובות הערים הגדולות בעולם..

 

בערים מרכזיות בכל העולם, ניתן למצוא גורדי שחקים מטפסים לרקיע, מוניות צופרות בעצבנות וסוחרים המוכרים את מרכולתם בכל קרן רחוב. מתחת להם שוכנת עיר, ועוד עיר, ועוד עיר – כל אחת בעלת היסטוריה מרתקת ובלתי-ידועה- עד עתה. "ערים: עולם תת-קרקעי" חושפת את השכבות התת-קרקעיות שמגיעות לעיתים לעומק של מאות מטרים, ובוחנת מקרוב את כל המבוכים, מקומות המסתור, מערות הקבורה, מקווי המים ואפילו האניות הטרופות שהיו חבויות במשך מאות ואלפי שנים מתחת לעיר הקרובה למקום מגוריהם של מיליוני אנשים ברחבי העולם.  מה שוכן תחת לאדמת הערים המאוכלסות ביותר על פני האדמה? כיצד הצליחו מהנדסי הערים לבנות שכבה על גבי שכבה והגיעו עד לערים של ימינו? "ערים: עולם תת-קרקעי", חושפת את פלאי הטכנולוגיה שאפשרו את  הקמתן של ערים על גבי ערים – במובן המילולי ביותר של המלה.


 

מרתון איך לנצח /  How 2 Win Marathon

ימים שישי ושבת,  15-14 באוקטובר, החל משעה 21:10

החיים הם משחק; מבלי ידיעתנו, בהישג ידינו יש אלפי טקטיקות וסודות פסיכולוגיים שיכולים לגרום לנו לנצח במשחק הזה. החל מכישורי ההישרדות של אבותינו הקדמונים ועד לגילויים מדעיים מהפכניים, "איך לנצח" חוקרת נקודות מפתח לאורך ההיסטוריה, כדי לאתר טכניקות נסתרות שיוכלו לסייע לכל אחד מאיתנו לנצח במגוון אתגרי חיים: בין אם מדובר על בקשה להעלאה במשכורת מהמעסיק, לצלוח ראיון עבודה, או כיצד לנצח את הבית במשחק "בלאק ג'ק"..

 

  • הידעתם ששינוי קל בשפת הגוף שאתם משדרים יכול לגרום לעבור בהצלחה ראיון עבודה?

  • הידעתם שהסיכויים להצליח באותו ראיון עבודה מהסעיף הראשון ישתפרו משמעותית, אם צבעו של אחד מפריטי הלבוש שלכם יהיה אדום?

  • הידעתם שאם תרצו לדעת אם האדם שלפניכם משקר, בקשו ממנו לספר את הסיפור שזה עתה סיפר – מהסוף להתחלה? זאת מכיוון שהמוח האנושי 'מחווט' לספר סיפורים באופן כרונולוגי.

  • הידעתם שכדי להצליח ללמוד בעל-פה טקסט כלשהו, כדאי להדפיסו בפונט לא-מוכר? פעולה זו תיאלץ את מוחכם להתמקד היטב בטקסט, וכך הוא ייטמע בזכרונכם.

 

ההיסטוריה מלאה במנצחים לצד מפסידים, כעת, בפעם הראשונה על מסך הטלוויזיה הסדרה "איך לנצח" תעניק לצופיה מידע שימושי וכלים אמיתיים שיסייעו להם לנצל את כשידם על העליונה במשחק הקטן הזה, שנקרא חיים.


 

מרתון הסרטים האבודים של מלחמת העולם השנייה / Marathon WWII Lost Films  

ימים שישי ושבת, 29-28 באוקטובר, החל משעה 21:00

הסדרה התיעודית הראשונה בהיסטוריה בה כל סרטי המלחמה מוצגים בפני הצופים בצבע ובטכנולוגיית HD באיכות הטכנית הגבוהה ביותר. במהלך עשרת פרקי הסדרה, נחווה את קרבות מלחמת העולם השנייה דרך סיפורם האישי של 12 חיילים אמריקנים שהשתתפו בקרבות הבולטים של המלחמה, וניהלו במקביל יומנים אישיים בהם פירטו את חוויית הלחימה המצמררות שעברו.

 

הסרטים המקוריים צולמו אמנם כולם בצבע (דבר נדיר באותן שנים), אך איכותם הטכנית דרשה שדרוג טכני עצום על-מנת שניתן היה לשדרם. לאחר עבודת תחקיר מאומצת של שנתיים וחצי, הצליחו יוצרי הסדרה למצוא ולאסוף בארכיונים ובבתים פרטיים מרחבי העולם אלפי שעות של סרטי ארכיון נדירים שצולמו בזמן הקרבות – 3,000 שעות ליתר דיוק – לערוך להם שחזור דיגיטלי – ולהציג את מראות המלחמה באופן חד, בהיר ומוחשי כפי שטרם נראה על מסך הטלוויזיה. הצופים בבית יחזו במטחי האש וישמעו את רעמי התותחים ויקבלו את התחושה כאילו הם עצמם נוכחים בשדות הקרב.  דרך הסיפורים האישיים של החיילים ועל רקע התמונות המדהימות משדה הקרב, הסדרה מאפשרת לצופים הזדמנות להגיע קרוב ככל הניתן לאירועים כפי שהתרחשו, ולהרגיש כאילו הם עצמם חלק מההיסטוריה המתרחשת מול עיניהם ברגע זה על המסך הקטן.


 

ערוץ ההיסטוריה מציין מספר אירועים ומועדים בולטים שחלים בחודש אוקטובר

 

21 שנה להסכם השלום עם ירדן ב-26/10/1994

ב-26 באוקטובר 1994, נחתם הסכם שלום היסטורי בין ישראל לשכנתה ממזרח, ירדן, בטקס חגיגי שנערך בערבה. המלך חוסיין וראש ממשלת יצחק רבין חתמו על ההסכם בטקס חגיגי שנערך בערבה במעמד נשיא ארה"ב דאז, ביל קלינטון. לרגל המאורע נשדר את התכנית:

 

שלום, ירדן /  Peace With Jordan

סרט מיוחד שנעשה ע"י העיתונאי דב גילהר, במלאת עשר שנים לחתימת הסכמי השלום בין ירדן לישראל, בו מתראיינים בין השאר: שמעון פרס, איתן הבר, דני יתום, שבתאי שביט, מרואן מועשר, ואנשי התקשורת חיים יבין, רינה מצליח ודן סממה. יום רביעי, 26 באוקטובר, בשעות 15:50 ו-20:20


 

87 שנה לנפילת הבורסה בוול סטריט ב-29/10/1929

"הבורסה נפלה, אנשים קופצים מהגג",  ש. חנוך. ערוץ ההיסטוריה מציין היום 87 שנה לנפילת הבורסה הדרמטית בוול-סטריט שאירעה ב-29 באוקטובר 1929, וסימנה את תחילתו של השפל הכלכלי הגדול שידעה ארה"ב בשנות השלושים של המאה ה-20.

 

10 דברים שלא ידעת על: הדולר / 10 Things You Don't Know About: The Almighty Dollar

ב-6 ביולי 1785, נבחר ה"דולר" (שיבוש של המלה הגרמנית "טאלר") פה אחד על-ידי מדינות ארה"ב לשמש כמטבע הלאומי והרשמי של ארה"ב – מהמטבעות הלאומיים הראשון בעולם שהתבססו על  על שיטה עשרונית. בעקבות מלחמת העצמאות האמריקנית, רצו מנהיגי האומה החדשה להרחיק עוד יותר את השפעתה של בריטניה, וחיפשו מטבע אחר במקום הפאונד. בתכנית זו, נחשוף כמה פריטי מידע עסיסיים אודות הדולר: כיצד הודפסו שטרות הכסף הראשונים? מדוע ישנם חריצים על המטבעות? נבחן לעומק את ההיסטוריה הסודית של הכסף בארה"ב.

יום שבת, 29 באוקטובר, בשעות 15:50 ו-00:50

יש לבדוק גם

מאי 2024 בערוצי הסדרות של HOT

כמדי שנה, HOT תקדיש את לוח השידורים בערוצים HOT3 ו-HOT8 לסרטי נופלים שהתקבלו מעובדי ולקוחות HOT. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.