יום שישי , יולי 26 2024
מאי 2024 ב- yes דוקו

מאי 2024 ב- yes דוקו

 

שידורים מיוחדים בחודש מאי ב-yes דוקו 

 

בערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה 2024 

נשדר סרט ישראלי חדש בבכורה:

 

קצינת נפגעים, גולני | Casualty Officer, Golani

בכורה: ערב יום הזיכרון, יום ראשון, 12.5, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

מאז ה-7.10 איבדה חטיבת גולני 83 מחייליה ומאות מהם נפצעו. ימיה של שיר נדל, קצינת הנפגעים של החטיבה, הפכו להיות ארוכים וקשים מהרגיל. 

בין דיווחי האימה שהיא מקבלת בזמן אמת מעזה, הלוויות התכופות, התמיכה במשפחות השכולות ובחיילים הפצועים – שיר חייבת להישאר חזקה ולא ליפול לתהום העצב.    

 

במאית: ציפי ביידר | עורך: חן לנדאו | צלם: ירון ויינשטיין | מפיקת פוסט ראשית: נופר וקנין | מפיקה: נטלי קקון | מפיקה ראשית: מור טרגר  – קסטינה תקשורת    

הופק ע"י קסטינה תקשורת עבור yes דוקו (75 דק', ישראל, 2024)

 

לציון יום השואה 2024 נשדר בבכורה את  –

 

נתניזם | Nathan-ism

בכורה: ערב יום השואה, יום ראשון, 5.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

פסטיבל Hot Docs 2023, פסטיבל דוקאביב 2023, זוכה פרס יד ושם למצוינות קולנועית בסרט תיעודי על השואה.

כבר 70 שנה שנתן הילו אינו מסוגל להפסיק לצייר. בגיל 90 הוא מוצף בזיכרונות מן הימים שבהם נשלח, כחייל אמריקאי, לשמור על בכירי הנאצים שעמדו למשפט בנירנברג, כדי שלא יתאבדו לפני גזר דינם. 

הילו, בן למשפחה יהודית מסוריה שהיגרה לארצות הברית, זוכר היטב את המפגשים ששינו את חייו: את שיחותיו עם אלברט שפאר, את הנשיקה הממושכת בין גרינג לרעייתו, את המילים שאמר לכל אחד מהנאשמים לפני שהוביל אותם לגרדום. הסיפורים הללו חוזרים ועולים בציוריו ובטקסטים המלווים אותם – יצירות נדירות שלא הצליחו להקנות לו מקום בעולם האמנות. אבל מה באמת קרה שם, בנירנברג? האם יתכן שהזיכרונות המוחשיים כל כך מתעתעים בו?

בימוי: אילן גולוד (79 דק', ארה"ב, 2023). לצפייה בטריילר

 

הנאצי היהודי? | The Jewish Nazi?

בכורה: ערב יום השואה, יום ראשון, 5.5, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

אלכס קורזם היה רק בן חמש כשנמלט לבדו אל היער בזמן שיחידת חיסול נאצית פשטה על כפרו בלטביה ורצחה את אמו יחד עם יהודי הכפר האחרים. הוא הסתתר לבדו ביער, בקור המקפיא של החורף הרוסי, וחיפש מזון ובגדים על גוויות של חיילים, עד שגילתה אותו כיתת חיילי אס־אס לטבים.

בתושייה רבה הצליח אלכס הקטן להסתיר מהחיילים את זהותו היהודית ולכבוש את לבם, והם הפכו אותו לקמע של יחידתם, העניקו לו דרגת כבוד של רב"ט ומדי צבא לפי מידתו הקטנה. אך מה שהחל כניסיון נואש לשרוד הפך עד מהרה לשעשוע של האליטה הנאצית של לטביה. הילד היהודי הקטן הפך לכוכב של סרט תעמולה נאצי. 

כעת, אחרי 50 שנה של שתיקה מעיקה, כשהוא כבר בעל משפחה באוסטרליה, גילה אלכס את סיפור העבר הנורא שלו לבנו מארק, היסטוריון המתגורר באנגליה, וזה עודד אותו להתחקות אחר עקבות עברו, לנסות לגלות את שמו האמיתי, למצוא בני משפחה ולאתר את כפר הולדתו.

הסרט "הנאצי היהודי" מביא את הסיפור של האיש שהחזיק בחייו בארבע זהויות בדויות ועכשיו – הודות לפריצת דרך של DNA – מגלה את זהותו האמתית בדמדומי חייו.

בימוי: דן גולדברג (57 דק', אוסטרליה, 2023). לצפייה בטריילר

 

הנשים של היטלר | Hitler's Handmaidens

בכורה: ראשון-רביעי, 5-8.5,  בשעה 20:15 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

בהיסטוריה של מלחה"ע ה-2, נחשב תפקידן של הנשים בעליית המפלגה הנאצית כתפקיד מינורי ולא משמעותי. הן תמיד הוצגו כעקרות בית פסיביות שקיבלו תפקיד מוגדר ומשני בפרויקט הנאצי – להוליד ולגדל את הדור הארי הבא.

הסדרה החדשה "הנשים של היטלר" מציגה כעת תאוריה אחרת לגמרי. דרך הצגתן של כמה מהנשים שהיו בסביבתו של היטלר, אנו מגלים עד כמה היה מרכזי התפקיד שלהן בתמיכה בו, במפלגה הנאצית ובשואה. למעשה, חשיבותן היתה כה רבה עד שאפשר להניח שהנאצים לא היו יכולים לבצע את מדיניות ההשמדה הנאצית בלעדיהן. 

(4X 46 דק', אנגליה, 2023)

פרקי הסדרה:

פרק 1 – הנשים של הפיהרר: פרק זה בוחן את הנשים שהקיפו את היטלר לאחר עלייתו לשלטון וכיצד היטלר הציג אותן כעמוד השדרה של הרייך. ה'אימהות הארית' הייתה אמנם האידיאל אבל במציאות, במיוחד עם תחילת המלחמה, נשים ונערות שעמדו בראש ארגוני הנשים עזרו להיטלר לעלות לשלטון וחיזקו את המפלגה הנאצית. 

פרק 2 – הנשים השטניות הנאציות:  פרק זה בוחן כיצד נשים היו משתתפות פעילות בביצוע הזוועות של השואה. 500,000 נשים גרמניות שירתו בחזית המזרחית ועזרו בהקמת מחנות ההשמדה. הן שימשו כמנהלות, מזכירות, מפקדות ה-SS ושומרות במחנות הריכוז, ולרוב היו אלימות מאד. 

פרק 3 – קוגריות ופנטזיות: פרק זה בוחן את הנשים הנאציות שלקחו את היטלר תחת חסותן, ובאמצעות אהבה ומסירות, לימדו אותו את הגינונים של החברה הגבוהה. אותם גינונים שסייעו לו לעלות לשלטון, ואז להשאיר אותן מאחור.

פרק 4 – המאהבות של היטלר: פרק זה בוחן את המאהבות הרבות שהיו להיטלר – ומשרטט את מותן של כל מי שהעזה להתנגד לאהבתו, חיבתו ותאבונו המיני. אווה בראון היא אולי המאהבת המפורסמת ביותר בהיסטוריה – אבל היא לא הייתה אהובתו הראשונה. היטלר, שהיה מאהב מיני סוטה ומתועב, החזיק לצדו נשים צעירות שרבות מהן מתו בנסיבות מסתוריות.

 

* * *

המלצות העורכים מהיבול הבינלאומי:

 

קולומביה: מעבורת החלל שנפלה מהשמיים 

 The Space Shuttle that Fell to Earth

בכורה: ראשון-שלישי, 19-21.5, בשעה 22:00, ב-yes דוקו, 

ב-yesVOD ובSTING+. כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD ב-19.5.

ב-1 בפברואר 2003 מיליוני צופים ברחבי העולם, ובמיוחד בישראל, צפו בהתרגשות בשידור חי בחזרתה של  מעבורת החלל "קולומביה" לכדה"א לאחר משימה בת 16 ימים בחלל. אף אחד לא חזה שהאירוע המרגש יהפוך תוך זמן קצר לאסון נוראי, כשמעל טקסס התפרקה מעבורת החלל. שבעת אנשי הצוות נספו באסון, ביניהם אילן רמון ז"ל, האסטרונאוט הישראלי הראשון שנשלח לחלל. 

בעקבות האסון שהתרחש במשימה 113 של מעבורות החלל האמריקאיות, קורקעו כל הטיסות במשך כשנתיים וחצי, ולא חודשו עד יולי 2005.

כעת, מדעני נאס"א, בני המשפחה של הנספים (ביניהם טל רמון, בנו של אילן) וחוקרי תעופה משרטטים אל מול המצלמה את סיפורו של המסע המדהים אל החלל שהסתיים בצורה כה טראגית.

פרקי הסדרה:

פרק 1 – בזמן שנאס"א מכינה את מעבורת החלל קולומביה למשימתה ה-28, ההתרגשות והחשש גוברים בקרב האסטרונאוטים ובני משפחותיהם, בעודם סופרים לאחור עד לשיגור. שבעת האסטרונאוטים, ותיקים וטירונים, מתאמנים לקראת מסע מעורר השראה של פעם בחיים.

פרק 2 – מהנדסי נאס"א מנתחים צילומי סרט שמציג פיסת פסולת הפוגעת במעבורת קולומביה 81 שניות לאחר השיגור. מה שאף אחד עדיין לא יודע זה אם נגרם נזק רציני למעבורת או לכיסוי שמגן עליה מפני החום העז של החזרה לאטמוספירה. אך הפניות לצילום של המעבורת באמצעות לוויינים אינן נענות. בינתיים, בחלל, הצוות ממשיך במשימתו ואינו מודע לחששות כלשהם בקרב נאס"א.

פרק 3 – 16 דקות לפני הנחיתה, אנשי הבקרה של המשימה מאבדים קשר עם הצוות של קולומביה. באזור הנחיתה של המעבורת, משפחות הממתינות לקבל את יקיריהם בחזרה הביתה מפונות במהירות. בשמי טקסס, המקומיים שומעים פיצוץ חזק, וחלקי המעבורת פוגעים בקרקע במספר מקומות. החששות של כמה ממהנדסי נאס"א מתגשמים: קולומביה אבודה ואין ניצולים. בעקבות האסון, נאס"א נתונה ללחץ הולך וגובר מצד התקשורת לספק תשובות.

(3X60 דק', אנגליה, 2024)

לצפייה בטריילר

לכבוד אירוויזיון 2024 המתקיים בשוודיה, ולציון 50 שנים לניצחונה האייקוני של להקת "אבבא" עם השיר האהוב "Waterloo", נשדר את הסרט – 

 

אבבא: כנגד כל הסיכויים | ABBA: Against the Odds

בכורה: יום שלישי, 7.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

פסטיבל CPH:DOX 2024

שנת 2024 מציינת את יום השנה ה-50 לניצחון האייקוני של ABBA באירוויזיון, אבן דרך שדורשת את המחווה הקולנועית החגיגית המתאימה ביותר ללהקת הפופ האולטימטיבית. 

הסרט "אבבא: כנגד כל הסיכויים" חושף את המסע האפי של  הלהקה מרגע היווסדה, דרך נקודת פריצתה באירוויזיון ועד לנסיקתה לתהילה העולמית. הבמאי עטור הפרסים, ג'יימס רוגן, טווה נרטיב עשיר של סיפור חברי הלהקה והמוזיקה פורצת הדרך שיצרו, באמצעות אוצר של קטעי ארכיון נדירים ופסקול בלתי נשכח שנוגע בלבבות של מיליוני אנשים בעולם עד היום. 

בימוי: ג'יימס רוגן (90 דק', אנגליה, 2024)

 

ולכבוד שידור הבכורה של הסרט שובר הקופות, "ברבי", בערוצי הסרטים של yes נשדר את –

 

ברבי נחשפת | Barbie: Uncovered

בכורה: יום חמישי, 2.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

הסיפור האמיתי מאחורי הבובה המפורסמת ביותר בעולם.

סיפורה של הבובה האייקונית מתחיל מהיוצרים שלה – רות הנדלר וג'ק ריאן. רות, מהגרת יהודייה עניה מפולין, שמעולם לא החזיקה בבובה, ולמרות זאת הקימה במו ידיה את חברת הצעצועים "מאטל" הגדולה בעולם, וג'ק, אחד מהממציאים הבולטים בתקופתו, מדען טילים, שלא הסתפק בתכנון טילים לפנטגון בשיא המלחמה הקרה, הוא גם יצר, כמעצב של "מאטל" את ה"תנועתיות" של ברבי.

הסרט החדש  מספר את סיפורם של השניים, מציג את הדרמות המשפחתיות והמשפטיות, לצד נסיקתה המדהימה של הבובה האייקונית, שנקראה על שם בתה של רות והייתה מבוססת בכלל על בובה גרמניה למבוגרים.  מהשקתה ב-1959 ביריד צעצועים בינלאומי בארה"ב, דרך מכירות של 300 אלף בובות ברבי כבר בשנה הראשונה ועד ל-2 מיליארד ברביות שיוצרו, עוד לפני מותה של רות ב-2002.  

לצד ארכיונים אישיים בלעדיים של הנדלר וריאן, מתראיינים, בין השאר, גם אן ריאן (בתו של ג'ק), טום קאלינסקי (מנכ"ל מאטל לשעבר), ג'יל בראד (נשיאה ומנכ"לית מאטל לשעבר), בטינה דורפמן (אספנית בובות הברבי הגדולה בעולם), ומרסלה איגלסיאס (הברבי האנושית המפורסמת בעולם).

בימוי: אדי יוטון מיילס (90 דק', אנגליה, 20249

 

מילי ונילי | Milli Vanilli

בכורה: יום חמישי, 16.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

פסטיבל טרייבקה 2023

לרוב פילאטוס ופבריס מורוואן היה חלום כבר מגיל צעיר: להפוך לכוכבי על מפורסמים. ואכן, תוך שנים ספורות, חלומם התגשם. אלבומם הראשון שיצא ב-1989 הפך לפלטינה, בטקס פרסי הגראמי הם זכו בפרס הלהקה החדשה הטובה ביותר והלהיט שלהם "Girl You Know It's True" מכר למעלה מ-30 מיליון סינגלים ברחבי העולם. רוב ופאב, שהיו מוכרים בשם "מילי ונילי", הפכו לצמד הפופ הפופולרי ביותר בסוף שנות ה-80. אך להצלחתם המטאורית התלווה מחיר הרסני, שבסופו של דבר הביא גם לנפילתם. 

הדוקו מיוזיק החדש "מילי ונילי" עוקב ומנתח את מסלול הקריירה של הצמד מהמקום הצנוע שבו החלו ועד שיתוף הפעולה שלהם עם המפיק המוזיקלי האגדי פרנק פאריאן – שותפות רעילה שהשפיעה על גורל הלהקה והסתירה סוד מזעזע לגבי המוזיקה שלהם. בעזרת גישה למעגל הפנימי של המעורבים במחלוקת, כולל פבריס עצמו ועוזרתו של פאריאן, אינגריד סגית, הסרט התיעודי שם את הפוקוס על הסיפור שרק חשבנו שהכרנו (אך לא באמת) ומספק מבט משלו על מחיר התהילה ועל המסחור האופורטוניסטי בתעשיית המוזיקה.

בימוי: לוק קורם (106 דק', ארה"ב, 2023)

 

ג'יימס בלאנט: פלא בריטי  

James Blunt: One Brit Wonder

בכורה: יום חמישי, 30.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+.

סיפור הקמבק האפי של הכוכב הבריטי.

ג'יימס בלאנט בכלל היה טייס ושירת כקצין בצבא הבריטי, אבל האהבה שלו למוזיקה הביאה אותו לעזוב את הצבא ב-2002, כשהוא בן 28 , ולהוציא את האלבום הראשון שלו – Back to Bedlam"" עם הלהיט "You're Beautiful", שכבש את פסגת מצעדי הפזמונים ברחבי העולם ב-2005. מאז הוציא עוד 8 אלבומים מצליחים. 

הדוקו-מיוזיק החדש, מהמפיקים של "אואזיס: סופרסוניק" ו"להקת ברוס: אחרי שהצרחות פוסקות", צולם במהלך סיבוב ההופעות הגדול ביותר שלו ב-2022 ברחבי אירופה. הוא מביא את סיפורו של בלאנט כחייל בריטי במלחמת קוסובו, הקלטת האלבום הנמכר ביותר בשנות ה-2000 בבריטניה, תגובות הקהל כלפיו וכל הדרך הארוכה שעבר עד שהפך ל"נכס לאומי". 

זהו דיוקן אינטימי של כוכב פופ בריטי, שעדיין נלחם להיות רלוונטי כ-17 שנה לאחר שהכוכב שלו נצץ לרגע. 

בימוי: כריס אטקינס (94 דק', בריטניה, 2024)

לצפייה בטריילר

 

* * *

 

1 במאי – 11 במאי

 

ברבי נחשפת | Barbie: Uncovered

בכורה: יום חמישי, 2.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

ראה עמ' 8

 

נתניזם | Nathan-ism

בכורה: ערב יום השואה, יום ראשון, 5.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

ראה עמ' 5

 

הנאצי היהודי? | The Jewish Nazi?

בכורה: ערב יום השואה, יום ראשון, 5.5, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

ראה עמ' 5

 

הנשים של היטלר | Hitler's Handmaidens

בכורה: ראשון-רביעי, 5-8.5,  בשעה 20:15 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

ראה עמ' 6

 

אבבא: כנגד כל הסיכויים | ABBA: Against the Odds

בכורה: יום שלישי, 7.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

ראה עמ' 8

 

שומרי האוקיינוס | Whale Nation

בכורה: יום חמישי, 9.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

לוויתן גדול-סנפיר הוא אחד היונקים העצומים בטבע. הסרט שלפנינו לוקח אותנו למסע חוצה אוקיינוסים בניסיון להכיר טוב יותר את להקות הלוויתנים, וללמוד על יכולותיהם וחיי החברה המפותחים. בסיוע צילומים מרהיבים ועם הקפדה על דיוק ופרטים, התוצאה היא חוויה קולנועית עילית שמציעה כמעט שעה וחצי מהנה ומסקרנת. 

בימוי: ז'אן-אלברט ליברה (82 דק', צרפת, 2023)

לצפייה בטריילר

12 במאי – 18 במאי

 

קצינת נפגעים, גולני

בכורה: ערב יום הזיכרון, יום ראשון, 12.5, בשעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV

ראה עמ' 4

 

מילי ונילי | Milli Vanilli

בכורה: יום חמישי, 16.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

ראה עמ' 9

 

19 במאי – 25 במאי

 

קולומביה: מעבורת החלל שנפלה מהשמיים 

בכורה: ראשון-שלישי, 19-21.5, בשעה 22:00, ב-yes דוקו, 

ב-yesVOD ובSTING+. כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD ב-19.5.

ראה עמ' 7

 

הרף התחתון ביותר | A Minor Crime

בכורה: יום רביעי, 22.5, 21:00, ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+.

זוכה פרס אופיר לסרט התעודה הטוב ביותר (60 דק') 2023, הדוקו הטוב ביותר 2023 – פורום מבקרי הקולנוע בישראל, התחרות הרשמית – פסטיבל דוקאביב 2023

בעזרת ארבעה שחקנים בחדר חזרות, חושפת יוצרת הסרט, נור פיבק, את החומרים האמיתיים מההליך המשטרתי והמשפטי שעברה מהרגע בו בחרה להגיש תלונה על התעללות מינית שעברה בילדותה. 

אנו מקבלים הצצה ייחודית למשפט הפלילי ולדינמיקה המורכבת שבמעמד זה. שם, מאחורי דלתיים סגורות בחקירה הנגדית, מותר לשאול הכול בצורה פולשנית, להטיל ספק באישה היושבת מולם, שהיא אותה ילדה פגועה החווה על דוכן העדים סוג של התעללות שנייה. 

(54 דק', ישראל, 2023)

הופק עבור yes דוקו בתמיכת קרן מקור לסרטי קולנוע וטלוויזיה וקרם גשר לקולנוע רב תרבותי. 

בימוי, תסריט ותחקיר: נור פיבק | עריכה: נילי פלר | צילום: איל אלישע | עיצוב פסקול: אבי מזרחי | מוזיקה: אופיר לייבוביץ

מפיק: אסף אמיר | חברת הפקה: נורמה הפקות. 

 

סטאקס: סולוויל, ארה"ב | Stax: Soulsville Usa         

בכורה ב-yesVOD ובSTING+: ארבעת הפרקים יעלו החל מה-22.5.

סיפורה של חברת התקליטים הבין-גזעית ה"אנדרדוגית", שהובילה בשנות ה-60 את המוזיקה פורצת הדרך של אוטיס רדינג, אייזק הייז, סאם אנד דייב, בוקר טי והאם ג'יז ועוד רבים אחרים.

אולפני הסול האגדיים "סטאקס" אמנם נוסדו ב-1957 על ידי ג'ים סטיוארט ואסטל אקסטון, שני מפיקים מוזיקליים לבנים, אך הם התפרסמו בזכות מוזיקת הנשמה הדרומית המחוספסת של ממפיס, שנוצרה בלב האוכלוסייה האפרו אמריקאית של שדרת מקלמור בממפיס, טנסי. אלו היו ימים בהם האנשים האפרו אמריקאים באמריקה סבלו מגזענות קשה, אך נפגשו באולפן עם מוסיקאים לבנים כדי לעשות יחדיו מוזיקה פורצת דרך שתשנה את העולם. 

ארבעת פרקי הסדרה מביאים את הסיפור על הקבוצה הנועזת של האנשים שהעזו ליצור מוזיקה משלהם בתנאים שלהם ויצרו מוסד שהמשיך לעזור ולהגדיר את התרבות האמריקאית הרבה אחרי שהלייבל עצמו כבר נעלם.

בימוי: ג'מילה ווינוט (4X45 דק', ארה"ב, 2024)

 

26 במאי – 31 במאי

 

לכבוד ל"ג בעומר נשדר ביום ראשון, 26.5, ערב של סרטי חתונות: 

 

ליל כלולות | Wedding Night

יום ראשון, 26.5, שעה 21:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD 

וב-STINGTV.  

לאורך השנים בחור חרדי שומר על עיניו לא להסתכל על נשים ולא לחשוב עליהן ובחורה חרדית מקפידה על צניעותה בלבוש, במעשה ובמחשבה. עם נישואיהם הם עומדים זה מול זו, זרים לחלוטין, חסרי כל ידע על עצמם ועל זה שעומד מולם, נדרשים על פי החוקים לעבור שינוי מאסור למותר, מטמא לטהור, משמירה על צניעות לחשיפה מלאה ומחטא לקודש הקודשים. 

סרטה החדש של הבמאית רחל אליצור ("להסיר את הפאה") משרטט דיוקן של חברה ומקום: על רקע בניין החתונות בו מתרחשות בכל ערב שש חתונות וההכנות אליהן, נשים וגברים מספרים באומץ על רגשותיהם הכמוסים משלב השידוך, תקופת האירוסין, הדרכת חתנים וכלות, החופה, חדר ייחוד ועד הבוקר שלמחרת החתונה.

בימוי: רחל אליצור (60 דק', ישראל, 2023)

 

112 חתונות | 112 Weddings

יום ראשון, 26.5, שעה 22:05 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.  

התחרות הרשמית – פסטיבל שפילד, פסטיבל hotdocs  

בעשרים השנים האחרונות, הדוקומנטריסט המוערך דאג בלוק ("רח' בירץ' 51") התפרנס מעבודה צדדית כצלם וידאו בחתונות. תמיד סיקרן אותו מה עלה בגורל מערכת היחסים של הזוגות אותם צילם ביום חתונתם. 

הוא מאתר ומראיין כמה מהזוגות היותר זכורים מתוך 112 החתונות שצילם – והתוצאה: סרט קולנוע משעשע, מעורר השראה ומרגש על עולם הנישואין.  

בימוי: דאג בלוק (95 דק', ארה"ב, 2014)

 

* * *

 

מלחמת הכוכבים: הפרעה בכוח |  A Disturbance in the Force

בכורה: יום שלישי, 28.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

פסטיבל SXSW 2023

לפני הרבה שנים, בחלק אחר של הגלקסיה (שג'ורג' לוקאס היה רוצה מאד לשכוח) "ספיישל חג – מלחמת הכוכבים" יצא לדרך… יותר מ-45 שנה אחרי הכישלון הנורא, עדיין כל המעורבים מסרבים להיזכר בו.

כידוע, ב-1977 יצא לאקרנים שובר הקופות "מלחמת הכוכבים", שתוך זמן קצר הפך לתופעה תרבותית עם סדרת סרטים שנחשבת עד היום לאחת מסדרות הסרטים המצליחות והפופולריות ביותר בעולם. 

שנה לאחר מכן, חברת CBS מחליטה להפיק את "ספיישל חג – מלחמת הכוכבים" באורך שעתיים ולשדר אותו במהלך שבוע חג ההודיה. הספיישל נצפה על ידי 13 מיליון צופים ומעולם לא שודר שוב. למעשה, הוא נחשב עד היום לאחת מהתוכניות הגרועות ביותר ששודרו אי פעם בטלוויזיה. 

באמצעות קטעי ארכיון מצחיקים ועם שלל מרואיינים כמו קווין סמית׳, וירד אל ינקוביק, סת׳ גרין, קווין סמית' ואחרים, הסרט סוקר את ההיסטוריה מאחורי הרעיון המופרך ואת ההשלכות שלו עד היום.

בימוי: ג'רמי קון, סטיב קוזאק (85 דק', ארה"ב, 2023). 

לצפייה בטריילר

 

MoviePass: עלייתה והתרסקותה | Movie Pass, Movie Crash  

בכורה ב-yesVOD ובSTING+: מיום רביעי, 29.5.

פסטיבל SXSW 2024

סיפור עלייתה המטאורית של אפליקציית המנויים לצפייה בסרטים, MoviePass, והתרסקותה המהירה, כפי שהיא מסופרת דרך עיניהם של מייסדיה. 

כ-3 מיליון מנויים נרשמו לאפליקציה המיוחדת הזאת, שלא בכדי זכתה לכינוי – "הנטפליקס של הסרטים". תמורת תשלום חודשי של כ-10 דולר בחודש, וללא כל התחייבות, אפשרה למשתמשיה  לצפות בקולנוע בכל יום בסרט חדש. אך האפליקציה שהתחילה כהבטחה ענקית נאלצה לשנות שוב ושוב את תנאיה כשהכסף החל להיגמר עד שקרסה לגמרי תוך כשנתיים. 

הסרט החדש מביא את סיפור האתגרים הייחודיים שניצבו בפני יוצרי MoviePass בבניית תופעת תרבות פופ חדשה, ואת הדרך שהובילה לכך שבסופו של דבר מצאו את עצמם מפוטרים וצופים מהצד במנהלים חדשים, שתופסים את השליטה עליה והורסים את מה שיצרו.

בימוי: מוט'עלי מוחמד (96 דק', ארה"ב, 2024)

 

ג'יימס בלאנט: פלא בריטי 

James Blunt: One Brit Wonder

בכורה: יום חמישי, 30.5, בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+.

ראה עמ' 10

יש לבדוק גם

עכשיו בדיסקברי פלוס: בלונדינית קטלנית

בלונדינית קטלנית, סדרת דוקו בת שישה פרקים, בהפקת הולי מדיסון (מנחת "רציחות הפלייבוי") מגיעה לישראל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.