יום רביעי , מאי 1 2024

וידאו: אלי פיניש נגד הניסויים בקופי מעבדה

השחקן והבדרן אלי פיניש התגייס למאבק למען חוק הקופים שנועד להקל על סבלם של קופי המעבדה. בסרטון שצילם הוא פונה לשרי הממשלה ואומר: "התעללות זה לא מדע"

השחקן אלי פיניש צילם אתמול סרטון וידאו בו הוא פונה ישירות לחברי ועדת השרים לחקיקה וקורא להם לתמוך בחוק הקופים שיעלה לדיון היום ( א ).
החוק, אותו יזם ח"כ יואל חסון יחד עם עמותת "מאחורי דלתות המעבדה", נועד להקל על סבלם של מאות קופים בהם מתבצעים ניסויים מדי שנה.
על פי החוק החדש ייאסר להרעיב ולהצמיא את הקופים כפי שנעשה היום ותוקם ועדת אתיקה שתבחן את נחיצות כל אחד מהניסויים, בשונה מהמצב הקיים בו החוקרים מאשרים ניסויים אחד לשני.
"על הניסויים מפקחים החוקרים בעצמם, בלי שאף אחד יבדוק מה עושים שם ולמה, ואולי גם להגיד להם: חבר'ה, הגזמתם. נסחפתם. זה לא מדע, זו התעללות. צריך וחשוב לצמצם את סבל הקופים כמה שאפשר, ואפשר עוד הרבה", אומר פיניש בסרטון.
עוד קובע החוק החדש כי בתום הניסויים יישלחו הקופים לשיקום, בשונה מהמצב הקיים בו ממיתים אותם. פיניש חבר לעמותת "מאחורי דלתות המעבדה" הפועלת למען מזעור סבלם של הקופים במעבדות בישראל והתגייסותו לקידום החוק היא חלק מפעילותו בנושא. הסרטון יופץ בעיקר בצורה ויראלית באינטרנט, במטרה להפעיל לחץ על חברי ועדת השרים. בכוונתו להמשיך בפעילות עד אישורו הסופי של החוק בכנסת.
"בלי פוליטיקה ועסקנות, בלי אינטרסים ומאבקי כוח. פשוט חמלה. תזכרו שהתעללות היא לא מדע ותזכרו אותו, כבול, חבול, פוחד. תצביעו בשבילו", חותם פיניש את הסרטון.

נכון, אין כאן שום קשר לתרבות אמריקנית. אבל כל מי שאוהב בעלי חיים , לא יכול להישאר אדיש.

יש לבדוק גם

ישראל במלחמה: הפסקת אש או כניסה לרפיח?

העולם במבוכה לאור הדיווחים השונים שיוצאים מישראל על הכנות לפעולה ברפיח ובמקביל "הצעה נדיבה" לחמאס. …

אין תגובות

  1. כל הכבוד!
    נקווה שיאושר ושיצליחו לאכוף חוק זה-שזה החלק היותר מסובך בכל העניין.

  2. שי ש

    נו באמת, פשוט פופוליזם – נכון, זה אולי לא יפה לראות, אבל הניסויים הללו מועילים מאוד לפיתוח של תרופות חדשות. לא ידעתי שפיניש, חוץ מהיותו קומיקאי, יש גם רקע מדעי, שהוא מרשה לעצמו לקבוע בצורה כ"כ נחרצת "זה לא מדע".

  3. אסף

    אוף טופיק לחלוטין
    פשוט מצאתי משהו שנראה רלבנטי…:)
    http://smittenkitchen.com/2010/04/homemade-pop-tarts/

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.