יום שישי , יולי 12 2024
אבנר, ניסים קטלן, ספרי ניב

אבנר

ב־18 בינואר 1991 בשעה 21:00 בלילה, התכנסו החיילים לתדרוך אחרון, בדיקת ציוד ומצנחים, כשבכל מסוק נמצאו לפחות שמונה חיילי צנחנים והיתר חיילים מיחידות מובחרותאבנר ונתי דרוכים ומוכנים. אבנר אמר לנתי מה הוא מבקש אם חלילה הוא לא יחזור בחיים, ונתי חייך חיוך רחב עם כאב מהול באהבה. נתי חיבק את אבנר ואמר, "אנחנו נחזור בחיים, אחרי שנפוצץ להם את הצורה!" הטירוף להכניס את עם ישראל לחדרים אטומים, עם מסכות כמו בתאי הגזים בשואה, גרם לאבנר להיות חד, נחוש, מתקומםוכשעיניו האדומות זולגות אמר לנתי, "לעולם לא עוד."

'אבנר' הוא רומן סוחף על אירועים שקרו במדינת ישראל, אירועים אמיתיים ודמיוניים מפרי עטו של הסופר. הרומן אבנר הוא סיפור חייו של גיבור שנותן את חייו למען המולדת. לצד הדאגה האין סופית למשפחה, משתתף אבנר במבצעים מסכני חיים למען המדינה. כל חייו תורם למולדת ועוזר לקבוצות חלשות. תרומותיו הנדיבות מועברות לעמותות בלב פתוח ואוהב ובנפש חפצה.

קטלן ניסים מביע בספר את כוחן של אהבת חינם ונתינה אין סופית למשפחתו ולמולדת. את העוצמה המנצחת קושר הסופר בהקרבה למען המשפחה, המולדת והזולת.

'אבנר' אינו ספר אוטוביוגרפי.

קטלן ניסים עלה לארץ מבולגריה בשנת 1948 וגדל ביפו. כל חייו הוקדשו למען העדה הבולגרית, מוסדותיה, ארגוניה וניהול מקהלת צדיקוב המיתולוגית. זהו ספרו השני של קטלן. בשנת 1987 יצא לאור ספר שיריו "תקווה לבנה".

יש לבדוק גם

סרטניסט חלום

איך מספרים לילד שבן משפחה חולה בסרטן? "סרטניסט חלום" הוא ספר ילדים שכתבה אירית פלג …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.