שבת , יולי 27 2024

לזכר יונה לוטן

תערוכת "רישום" (לזכר יונה לוטן ז"ל)

גלריה לוטן

רח' סמטת מזל אריה 16, יפו העתיקה

 

גלריה לוטן שם יונה לוטן הממוקמת  ביפו העתיקה, תקיים ביום חמישי, ה 23.05.2024 בשעה 19:30  תערוכת רישום אשר  במרכזה תעמודנה עבודות הרישום של הצייר היפואי יונה לוטן וכן עבודותיהם של אמני הגלריה.

 

מהו רישום? זו אינה שאלה פשוטה ואף אין עבורה תשובה אחת ויחידה. מראשיתו של הרנסאנס האיטלקי ועד ימינו, התשובות לשאלה זו השתנו דרמטית, ההגדרות צומצמו, הורחבו והלכה למעשה הפכו סובייקטיביות ואישיות במידה לא מבוטלת. 

המניע לתערוכה הנוכחית, אשר תתקיים בגלריה אורלי דביר על שם יונה לוטן, הוא רישומיו של הצייר היפואי. בדומה לאמנים רבים גם בעזבונו של לוטן שמורים אלפי רישומים בגדלים משתנים. כמות הרישומים והמגוון שלהם כה רב, עד כי ניתן לומר במידה רבה של ודאות שהרישום עבורו הוא פעולה יומיומית נשנית. חלק מהרישומים מתארים דמות בודדת, או קבוצת דמויות, עליהם חוזר הצייר לאורך שלושה עשורים, אחרים מתארים את העיר והנופים עליהם מבונן. בניגוד לעבודות המופשטות והצבעוניות אותן צייר על בד, מרבית הרישומים פיגורטיביים ומונוכרומטיים, רק חלקם מהווים עבודות הכנה לציורי השמן. על כן דומה כי עבור לוטן הרישום אינו אך דבר מה משני לציור, אלא גם אופן ביטוי נפרד ועצמאי, העומד בפני עצמו. 

הגלריסטית אורלי דביר, בחרה להציב לצד עבודות הרישום של לוטן מגוון ״פרשנויות רישום״ של אמני הגלריה: רפאל אשכנזי, יהודית ברזני, מרים שטרמן, אודי גנס, RAMCO, חדוה איילת בר, דנה ברין, הגר פרקל, אביעד דפני, אלינור זערור שלו, עדנה זמיר, רעות הראל, מזל סונק, לי נרובאי לנגר, אסנת רמות, שרון קוך, קסניה מלניקוב , מוטי שובל, ליאורה שחם. כך נמצא לצד עבודות רישום מובהקות, עיפרון או גיר על נייר, גם עבודות בצבעי שמן-פסטל ואף עבודות שאינן מצויירות על בד.

כדי להעמיק את החקירה בסוגיית הרישום נתכנס במהלך התערוכה לקבוצת קריאה במסגרתה נקרא את מכתביו של מיכלאנג’לו וקטעים מתוך ספרו המפורסם של חברו וסארי. 

 

אורלי דביר , אוצרת התערוכה ובעלת הגלריה, אמנית בוגרת בצלאל תואר ראשון ושני בהצטיינות יתרה הצליחה בתור אמנית צעירה וסייע לאמנים ותיקים לצד צעירים למכור ולקדם את אומנותם והתקדמה להיות בעלים של גלריה לוטן היוקרתית על הים ביפו העתיקה. מקדמת ומפתחת אמנים ומקיימת אירועי אמנות מהשורה הראשונה.

 

האמנים הלוקחים חלק בתערוכה : 

יונה לוטן, רפאל אשכנזי, יהודית ברזני, מרים שטרמן, אודי גנס, RAMCO, חדוה איילת בר, דנה ברין, הגר פרקל, אביעד דפני, אלינור זערור שלו, עדנה זמיר, רעות הראל, מזל סונק, לי נרובאי לנגר, אסנת רמות, שרון קוך, קסניה מלניקוב , מוטי שובל, ליאורה שחם.

 

נעילה : 13.6.2024

שעות הביקור בתערוכה : א – ה: 10:00-16:00

ו: 9:00-12:00

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.