שבת , יולי 27 2024
מגן דוד , סיגלית לנדאו, קרן האמנות נסימה-לנדאו

וידאו+אודיו: הרעות

הרעות – ביצוע לחליל צד, שני כינורות וצ'לו.
לחן: סשה ארגוב ז"ל.
עיבוד: טומי טרייטל.
(הפתיחה בהשראת עיבודו של יהודה עדר ללהקת הנח"ל).

נגנים (חברים בתזמורת הפילהרמונית הישראלית):
חליל צד – ליאור איתן.
כינור ראשון – ילנה טישין.
כינור שני – שמואל גלזר.
צ'לו – דמיטרי גולדרמן.

בביצוע נגנים מהתזמורת הפילהרמונית הישראלית:

חליל צד – ליאור איתן, כינור ראשון – ילנה טישין, כינור שני – שמואל גלזר, צ'לו – דמיטרי גולדרמן

(הפתיחה בהשראת עיבודו של יהודה עדר ללהקת הנח"ל וברשותו)

לא בכל יום ילד בן 13 מעבד בכישרון וברגישות כה רבים, עיבוד קלאסי, לשיר שנחשב לחלק מהקאנון הישראלי. זהו עיבוד הבכורה של טומי טרייטל, שזוכה לביצוע אינסטרומנטלי מרטיט של נגנים בתזמורת הפילהרמונית הישראלית ונוגע ללב במיוחד בימים אלה.

טומי: "כשניגשתי לכתוב את העיבוד לפני כמעט שנה, זה היה כי התאהבתי בשיריו של סשה ארגוב ז"ל ובמיוחד בשיר הרעות. כתבתי את העיבוד מתוך כבוד עז לאופי ורוח יצירתו של ארגוב. כל זה היה עוד לפני שבעה באוקטובר. מאז, אני מרגיש עוד יותר עד כמה הבחירה שלי לעיבוד ראשון בחיי היתה מיוחדת. אני עוקב אחר החדשות בלי סוף, בכל רגע פנוי שלי. הלוואי שכל החטופים יחזרו במהרה. אני מקדיש את העיבוד לכל החיילים והאזרחים שנפלו, בכל שנות המדינה, ומקווה שכל מי שישמע אותו יתרגש וגם ירגיש תקווה".

טומי, עילוי מוזיקלי, מלחין ומעבד. הוא לומד נגינה בתופים, כלי הקשה, חליל צד, פסנתר, קונטרבס וגיטרה בס. טומי מנגן בתכנית העתודה של הסימפונית חיפה, משתתף בתכנית המחוננים והמצטיינים של משרד החינוך וכן מופיע עם תזמורת הנוער הלאומית, תזמורת הנשיפה הייצוגית ואנסמבל הג'אז של הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה. הוא תלמיד כתה ז' בהצלחה יתרה במגמת המוזיקה של קמפוס אריסון לאמנויות.

טומי ילד עם אוטיזם והמסע שעבר בעשור האחרון מהווה כבר מקור להשראה לרבים. הוא עצמו מקדיש את רוב זמנו לעשייה מוזיקלית הולכת ומתרחבת: "האוטיזם הוא חלק מחיי, מה שעושה אותם להרבה יותר מורכבים, אבל גם נותן לי עוד חשק להצליח. ביום יום אני לא מתעמק לגביו. החיים שלי הרבה יותר מעניינים מלעסוק בזה. בימים האלה, במקביל להתקדמותי בלימודי המוזיקה, אני עובד על כמה פרוייקטים מגוונים ויצירתיים במיוחד והחיים שלי מלאים בצלילים מקוריים, שאני כבר מחכה שהקהל ייחשף אליהם". וכשלא עושים מוזיקה? "אני מבשל, מצייר, כותב, פוגש חברים, בצופים, בסדנת תיאטרון, צופה בסרטים ופשוט נהנה מהחיים".

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: PETRIFIED

בשנה האחרונה שחרר דיוויד את סינגל הבכורה Caught, שהוביל להיכללותו ברשימת המוזיקאים המבטיחים של עיתון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.