שבת , יולי 27 2024
מתוך הסרט בין האבן לפרח, במאי רוברטו אוטרו מורפה. באדיבות ג'ני מילגרום

בין האבן לפרח

 

ג'ני מילגרום, גנאלוגית בעלת שם עולמי וצאצאית למשפחת אנוסים מגיעה החודש לישראל

במסגרת ביקורה תתקיים ב'אנו' מוזיאון העם היהודי ב-2.6.24  הקרנת בכורה של סרטה המוערך "בין האבן לפרח" לאחריו תענה על שאלות מהקהל בנושא חיפוש שורשים עד לתקופת האינקוויזיציה

עוד בערב סיור ייחודי במוזיאון המתחקה בעקבות חיי האנוסים – מחיי הקהילה ועד למתכונים שאפשרו שמירה על כשרות בסתר (בשיתוף פעולה עם FOODISH  האגף הקולינרי)

ביום ראשון, 2.6.24 , יקיים 'אנו' מוזיאון העם היהודי ערב מיוחד עם הגנאלוגית, ג'ני מילגרום, בנושא דואליות בחיי האנוסים, הכולל הקרנת בכורה בישראל של סרטה המוערך, 'בין האבן לפרח'. הסרט הביוגרפי בבימויו של רוברטו אוטרו מורפה, חושף את מסעה של ג'ני אשר גדלה וחונכה כקתולית בקובה ובארה"ב אל שורשיה – אל היהדות.

במסגרת המסע המרתק, מצאה מילגרום תגליות חשובות בתחום הגנאלוגיה של אנוסי ספרד ופורטוגל, וכיום היא מנהלת של מאגר מידע המכיל רשומות ארכיוניות ממרתפי האינקוויזיציה. בנוסף למחקר וייעוץ גנאלוגי, ג'ני מילגרום כתבה בנושא המסע חמישה ספרים, אחד מהם הוא ספר מתכוני אנוסים מתקופת האינקוויזיציה. אחת הדוגמאות שמתארת מילגרום במתכוניה הוא לחם החתוך בצורה קותלי חזיר ואשר נאפה בתנור לצד שומן חזיר כך שלמתבונן מהצד נראה ומריח כי בבית זה נוהגים לאכול גם חזיר. 

זוהי הקרנת הבכורה של הסרט בישראל, לאחר שהוקרן בפסטיבלים רבים ברחבי העולם, בהם: פסטיבל הסרטים היהודי במיאמי, פסטיבל הסרטים העצמאיים בברלין, פסטיבל 'סרטי תעודה ללא גבולות' (בפסטיבל זה הסרט זכה בפרס קטגוריה ואמונה), פסטיבל הסרטים היהודי בסקרמנטו ועוד.

הסרט באנגלית וספרדית עם כתוביות בעברית. לאחר הסרט ג'ני תענה על שאלות מהקהל בנושא חיפוש שורשים עד לתקופת האינקוויזיציה.

כחלק מהערב המיוחד יקיים המוזיאון באירוע סיור ייחודי במוזיאון בסימן אנוסים. הסיור יציג ספורים מרתקים של יהודים אנוסים מפורטוגל וספרד, כולל הסבר ייחודי בשיתוף FOODISH האגף הקולינרי על מאכלי האנוסים והתמודדתם המורכבת עם הסתרת יהדותם גם בתחום האוכל, בבית ומחוצה לו.

2.6.24 שעה 18:30

מידע נוסף והזמנת כרטיסים באתר 'אנו' מוזיאון העם היהודי 

בין האבן לפרח – סרט | אנו – מוזיאון העם היהודי – Museum of the Jewish People (anumuseum.org.il)

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.