שבת , יולי 27 2024
המשלחת, DELEGATION

מהיום בקולנוע: המשלחת

סרט מאת אסף סבן

יואב בבלי נעמי הררי לייב לב לוין עזרא דגן אלמה דישי

צילום BOGUMIŁ GODFREJÓW עריכה מיכל אופנהים ליהוק רותי בלום מוסיקה מקורית אסף תלמודי וגל אבירם הקלטה ALFRED TESLER, PATRICK WEIGEL עיצוב פסקול אבי מזרחי עיצוב אמנותיEWA MROCZKOWSKA עיצוב תלבושות ענבל שוקי,MONIKA GRZESZCZYK איפור PAULA ADRYAŃCZYK מפיקים שותפים מתן גידה, TOMASZ MORAWSKI, LINDA KIRMSE מפיקים יואב רועה, אורית זמיר, AGNIESZKA DZIEDZIC, ROSHANAK BEHESHT NEDJAD כתיבה ובימוי אסף סבן

ישראל 2023 | 101 דקות

הסרט "המשלחת" מופץ על-ידי בתי קולנוע לב

ויוקרן החל מיום חמישי 30.05.2024

בבתי קולנוע לב וברחבי הארץ

פסטיבל ברלין 2023

פסטיבל הקולנוע ירושלים – זוכה פרס האנסמבל ופרס התסריט הטובים ביותר

לקראת סוף התיכון יוצאים פריש, ניצן ועידו כחלק ממשלחת בית הספר למחנות הריכוז בפולין – המסע המסורתי שעוברים מדי שנה עשרות אלפי צעירות וצעירים ישראלים. שם, בשיאו של גיל ההתבגרות המטלטל ובין חבריהם לכתה, השלושה יתמודדו עם העבר ועם הזכרון, אבל גם עם אהבות ראשונות, אחד עם השני, והזהות המתעצבת שלהם.

"המשלחת" הוא סרטו החדש של אסף סבן ("בית בגליל"), דרמה מרתקת שמצליחה לספק הצצה נדירה, מרגשת ואף אירונית לאחת החוויות המשמעותיות בחייהם של רבים מבני הנוער הישראלים. בכיכובם של יואב בבלי, נעמי הררי ולייב לב לוין, הסרט נבחר להשתתף בפסטיבל ברלין היוקרתי, שם זכה לשבחים מהמבקרים והקהל כאחד.

מנימוקי השופטים, פסטיבל ירושלים:

"ניתן להרגיש את הרוח של הסרט, את חדוות היצירה ואת חגיגת הסטורי-טלינג, העריכה, הצילום והשחקנים. ההופעות של יואב בבלי, נעמי הררי ולב לוין – וגם עזרא דגן ואלמה דישי – הופכות את הסרט הזה לכוכב הזוהר שהוא. עם נושא מורכב ומלא סתירות, התסריט מוצא דרכים חכמות ומקוריות להציג נקודות מבט חדשות שלא מתעלמות מהעבר, אבל גם מוצאות דרך רעננה להביט אל העתיד של דור חדש".

(4/4 כוכבים) "יפהפה, מרגש ונוגע ללב" LOUD AND CLEAR

(4/4 כוכבים) "מסע מהפנט ובלתי נשכח" OVERLY HONEST

דבר הבמאי אסף סבן

הביקור הראשון שלי בפולין היה כשהייתי בן 17. במשלחת של התיכון. זו גם היתה הפעם הראשונה שהייתי בחו"ל ללא ההורים שלי.
אני זוכר בעיקר את הדיסוננס הקיצוני שהמסע הזה מייצר. מצד אחד שואה, מוות, היסטוריה, לאומיות. ומצד שני להיות עם החברים בחו"ל. road trip מוזר בארץ זרה.

זו חוויה קיצונית ומבלבלת. ורגע שיא בגיל התיכון.

בסרט "המשלחת" בחרתי לשלב שני ז'אנרים קולנועיים אהובים עלי – סרטי התבגרות וסרטי מסע – כדי לספר את סיפורם של בני נוער בגיל הרגיש הזה, רגע לפני גיוסם לצבא.
רציתי להביט אל רגע כזה, שבו התודעה הלאומית נכנסת מתחת לעור של אזרחיה.

ועדיין, להיות נאמן לנקודת מבטם של הדמויות הצעירות – לאינטנסיביות הרגשית והבלבול הנלווה אליה, לעומס הציפיות מהמסע הזה, ולנעורים שבאים לפתע אל סופם.

"המשלחת" מבטאת את המפגש הדרמטי בין שתי הזהויות הללו – הלאומית והפרטית – בגיל הקריטי הזה שבו הזהות האישית ותפיסת העולם עדיין לא מגובשות מספיק.

ובדיוק ברגע הזה בחייהם הם ניצבים אל מול המכבש הרגשי העוצמתי שהמסע הזה יוצר.

המסעות לפולין הפכו לתחנת חובה בתהליך ההתבגרות בישראל. אישית, אין לי ספק שזה רגע מכונן, שמהווה משענת רעיונית לקראת גיוס הנוער לשירותם הצבאי. התהליך החינוכי הזה משפיע בעוצמה על החברה הישראלית בעשורים האחרונים, וחשוב להתבונן בו ביושר.

הסרט פונה לצופים הישראלים, אלו שביקרו במחנות ואלו שלא, ומנסה לחבר אותם לעולם הפנימי של הצעירים האלו. מבחינתי הצופים יכולים לקחת את זה מכאן, כל אחד בדרכו, על פי השקפתו, ציפיותיו וחוויותיו. כי קולנוע בעיני, תפקידו קודם כל לשאול שאלות. להפנות זרקור.
ובסרט "המשלחת" רציתי להפנות אותו לניואנסים העדינים של החיים בגיל הזה. דווקא במקום ובזמן שבו הדרמה הגדולה של העבר והמיתוס הלאומי מאפילים עליהם במלוא עוצמתם.

מאז השביעי באוקטובר, השתנתה הצפייה שלי בסרט. הנושאים שבחרתי לעסוק בהם קיבלו עבורי משנה תוקף, כואב ורלוונטי מתמיד. האופן שבו הסיפור הקולקטיבי משפיע על רגשותיי ועל חיי האישיים, והעבר מטיל צל כבד על ההווה והעתיד שלי ושל משפחתי, הבהירו לי עד כמה המתח שבין הפרטי ללאומי (שבמובן מסוים החל לרטוט אי שם בפולין כשהייתי בן 17) נוכח במציאות החיים שלי וממשיך לעצב את זהותי.

דווקא מתוך האפלה הזו, אני מבין היום עד כמה חשוב להתעקש ולספר את הסיפור של המקום הזה, מתוך התבוננות רגישה בפסיפס של ניואנסים אנושיים, שבסופו של דבר מרכיבים את החברה שלנו.

על הבמאי והתסריטאי, אסף סבן

בוגר המחלקה לקולנוע במדרשה לאמנות, בית-ברל.

סרטיו הקצרים השתתפו בפסטיבלים רבים ברחבי העולם וזכו בפרסים.

סרטו הראשון באורך מלא, "בית בגליל", אותו גם כתב והפיק, זכה לשבחי המבקרים והוקרן בהצלחה רבה בבתי הקולנוע בארץ ובפסטיבלים ברחבי העולם. הסרט זכה בפרס התסריט בפסטיבל חיפה, ונבחר בכמה רשימות מבקרים לאחד הסרטים הישראלים הטובים של העשור.

בימים אלו בשלבי עריכה של סדרת דרמה חדשה שביים, ותעלה בכאן 11 בחורף הקרוב.

קאסט

עומר "פריש" …………………….. יואב בבלי

ניצן …………………….. נעמי הררי

עידו …………………….. לייב לב לוין

עינת …………………….. אלמה דישי

יוסף …………………….. עזרא דגן

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: PETRIFIED

בשנה האחרונה שחרר דיוויד את סינגל הבכורה Caught, שהוביל להיכללותו ברשימת המוזיקאים המבטיחים של עיתון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.