שבת , מאי 18 2024
הסודות של אבא

יום הזיכרון לשואה ולגבורה בסלקום TV

 

סלקום TV מציינת את יום הזיכרון לשואה ולגבורה, תשפ"ד, עם מגוון תכנים, ערוצים, סרטים ישראלים ובינלאומיים, ותוכניות דוקו. 

 

כבכל שנה, ממשיך שיתוף הפעולה של סלקום TV עם ארגון יד ושם, במסגרתו יעלו לשירות עדויות מצולמות של שורדי שואה שמספרים את סיפורם מול המצלמה.

 

בנוסף, בערב יום השואה (5 במאי) וביום השואה עצמו, ישודרו בערוצי הבית סרטים שעוסקים בנושא השואה ומלחמת העולם השנייה, בהם: "הסודות של אבא", "שקית של גולות", "הזייפנים", "אשתו של שומר גן החיות". בין הסרטים הנוספים שישודרו: "הבן של שאול", "פנסיון פראכט", "החטאים" (אבי נשר), "צילי", "הקיץ של אביה", "עץ הדומים תפוס", "ניצולה אחת זוכרת", "טרנזיט", "50 ילדים: ההצלה של מר וגברת קראוס", "החוב", תוכנית א' (סינמה TV).

 

עדויות ניצולים:

 

במסגרת שיתוף הפעולה בין יד ושם לבין סלקום, שמתקיים זו השנה החמישית ברציפות, ישודרו בערוץ הדוקו של סלקום עדויות מצולמות של שורדי שואה המספרים את סיפורם המרגש אל מול המצלמות.

בנוסף, כל העדויות יהיו זמינות לצפייה גם ב-VOD. העדויות שיעלו בערוץ, הן עדויות באורך מלא כפי שהניצולים מסרו לארכיון יד ושם במהלך השנים, כל אחת מהן אורכת בממוצע כשעה וחצי. מדובר בעשרות עדויות מלאות שמספרות את סיפורם המרגש והבלתי נתפס של שורדי שואה אמיצים, גברים ונשים מכל העולם. כל העדויות צולמו על ידי פרויקט התיעוד של "יד ושם". 

במסגרת שיתוף הפעולה מצטרפת סלקום לקריאה של יד ושם לקחת חלק בפרויקט "לאסוף את השברים" שבו נאספים פריטים אישיים מתקופת השואה: לצד העדויות בערוץ וב-VOD, סלקום TV תקרין תשדירים של פרויקט "לאסוף את השברים", מבצע לאומי להצלת פריטים אישיים מתקופת השואה בהובלת יד ושם, ותקרא לשורדי השואה ולבני משפחותיהם לחפש ולמסור כל מסמך, תצלום או חפץ מתקופת השואה למשמרת עולם ביד ושם. 

 

בין הסרטים הישראלים:

 

צילי – צילי, צעירה יהודייה, מתחבאת ביער בצ'רנוביץ' אחרי שיתר בני משפחתה נשלחו למחנות. היא מוצאת נחמה בחיקו של הטבע עד שגבר בשם מארק מוצא את הקן שלה, מגלה שגם היא יהודייה כמוהו ונשאר לצדה.

 

פנסיון פראכט – בשנות השישים מתגוררים בפנסיון פראכט בירושלים קבוצת ניצולים מהמלחמה שזועמים על היד הקשה שבה מתנהל הפנסיון.

 

הקיץ של אביה ו-עץ הדומים תפוס – שני סרטים עטורי השבחים והפרסים המבוססים על ספרה האוטוביוגרפי של גילה אלמגור שמלמדים על התמודדות הדור השני לשואה עם טראומות העבר של ההורים שלהם.

 

החטאים – דרמה משפחתית בכיכובם של נלי תגר וג'וי ריגר ובבימויו של אבי נשר.

 

החוב – הגרסה הישראלית לדרמת מתח שמביאה את סיפור המצוד אחר פושע נאצי מבירקנאו.

 

בין הסרטים הבינלאומיים:

 

הסודות של אבא – בבלגיה של שנות ה-60׳ שני אחים צעירים, מישל ושארלי, חיים חיי שמחה ומחוסרי דאגה, ומשוכנעים שאביהם המסוגר מסתיר חיי הרפתקנות נועזים. זאת עד שהם מתחילים לשאול על המספר שעל זרועו

 

שקית של גולות – סיפור מרגש ומעורר השראה על דרכם של ז'וז'ף ומוריס ג'ופו, שני אחים צעירים במהלך מלחמת העולם השנייה בצרפת שנמלטו, התפצלו ונפגשו מחדש עם הוריהם

 

הזייפנים – מבוסס על סיפורו אמיתי של סאלי סורביץ', שנחשב לגדול הזייפנים באירופה, ואשר הצליח להישאר בחיים במלחמת העולם ה-2 כשהוא מזייף שטרות עבור הנאצים

 

הבן של שאול – דרמה הונגרית שזכתה בפרס האוסקר ובפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר. סיפורו של שאול אוסלנדר, המוחזק באושוויץ כזונדרקומנדו שנאלץ להשמיד את גופותיהם של היהודים במו ידיו ונלחם להביא לקבורה ילד שהוא מאמין שהוא בנו.

 

טרנזיט – אדם המאמץ זהות בדויה בניסיון להימלט מצרפת הכבושה בידיי הנאצים, מתאהב באלמנתו של הסופר שאת זהותו הוא גנב.

 

אשתו של שומר גן החיות – דרמה סוחטת דמעות בכיכובה של ג'סיקה צ'סטיין, ומבוססת על סיפורם האמיתי של חסידי אומות העולם יאן ואנטונינה ז'בינסקי. הזוג ניהל במשותף גן חיות בורשה אשר הופצץ על ידי הנאצים ובהמשך הסתירו בו כ-300 יהודים.

 

בין תכני הדוקו:

 

ניצולה אחת זוכרת – סרט תיעודי, זוכה אוסקר ואמי. עדותה וסיפור הישרדותה של גרדה וייסמן, ניצולת שואה, שנזכרת באמצעות סרטי ארכיון איך חייה השתנו לתמיד בראשון לספטמבר, 1939.

 

50 ילדים: ההצלה של מר וגברת קראוס – סיפור חייהם המדהים של גילברט ואלינור קראוס, זוג יהודים אמריקאי מפילדלפיה שמחליט לסכן את חייו בניסיון להציל 50 ילדים מווינה בזמן השואה.

 

יש לבדוק גם

עכשיו בסלקום TV:עו"סיות במלחמה

עו"סיות במלחמה   סרט דוקו המציג את עבודתם של העובדות והעובדים הסוציאליים ברקע המלחמה   …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.