יום רביעי , מאי 1 2024
העברים, כאן 11

אות מיוחד ליאיר קדר

אות הוקרה מיוחד יוענק לקולנוען יאיר קדר מטעם אגודת הסופרים והסופרות העבריים, על סדרת סרטים תיעודיים ״העברים״, של כאן 11

 

ב18 באפריל יוענק בבית הסופר בתל אביב אות הוקרה מיוחד לקולנוען יאיר קדר, יוצר מיזם ״העברים״ ששודר בכאן 11 על תרומתו לספרות העברית.

 

 

אגודת הסופרים והסופרות העבריים, מהאגודות הוותיקות בישראל (הוקמה לפני 103 שנה על ידי חיים נחמן ביאליק), חברה לארכיון גנזים, ארכיון סופרי ישראל, להענקת אות ההוקרה – שמוענק לעתים נדירות – לקולנוען יאיר קדר, על תרומתו לספרות העברית דרך יצירת הסרטים על גדולי הספרות העברית – מאז 2011 ועד היום.

מיזם העברים הוא סדרת סרטים תיעודיים  של  כאן 11 – הוא נוסד ב-2011 על ידי יאיר קדר, המפיק הראשי של המיזם – ובמסגרתו נוצרו עד כה 18 סרטים תיעודיים – ביוגרפיות של גדולי התרבות העברית – לאה גולדברג, ביאליק, ברנר, רבי דוד בוזגלו, א״ב יהושע, שלום שבזי, יונה וולך ואחרים – על ידי יוצרי קולנוע שהוזמנו על ידי קדר לקחת חלק במפעל התרבותי הזה. עד כה צפו בסרטי המיזם למעלה משבעה מיליון צפיות בטלויזיה ובדיגיטל , והם זכו ביותר מעשרים פרסים בארץ ובעולם, והוקרנו ברחבי העולם בפסטיבלים ובערוצי טלוויזיה זרים, באוניברסיטאות ובמוזיאונים רבים.

במסגרת הערב יתארחו יוצרי הקולנוע – הבמאים אורי ברבש ורפאל בלולו והעורכת יעל בדרשי – וישוחחו על עבודתם במיזם העברים ועל יצירותיהם: דבש שחור, על משורר היידיש אברהם סוצקבר, שבעת הסלילים של יונה וולך, לבנטינית, על ז׳קלין כהנוב ושיר ידידות, על רבי דוד בוזגלו.

יאיר קדר על הזכייה: "התרגשתי לשמוע על זכייתי בפרס מיוחד זה, מהאגודה שהמציא ביאליק. אני רוצה להודות למשפחתי – לבן זוגי גידי ולבני מיכאל על תמיכתם, ולהודות לתומכים שאיפשרו את מיזם העברים, בראשם לתאגיד השידור הציבורי כאן, לקרנות הקולנוע, למשרד התרבות ושירות הסרטים הישראלי, ולקרן גשר והמיזם העברי. אני עובד על הפרקים הבאים במיזם, עם במאים ובמאיות ויוצרים.ות חדשים, ומקווה להמשיך למלא את ארון הסרטים העברי בדיוקנאות נוספים של הכותבים והכותבות המופלאים שהעברית ניחנה בהם.ן."

יש לבדוק גם

פרויקט "צוותי מגן"

"פרוייקט צוותי מגן" של מגן דוד אדום ממשיך להתהוות בימים אלו, המטרה: תגובה מיידית בהנגשת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.