יום שישי , יולי 26 2024
חידת שושני, כאן 11

חידת שושני

"חידת שושני" – עדכון תאריך שידור חדש

 

כאן 11 בסרט בלשי רווי מסתורין, זוכה פרס הסרט התיעודי הטוב בשנת 2023 על ידי פורום מבקרי ומבקרות הקולנוע בישראל

הסרט ישודר ב-20 באפריל, במוצאי שבת, בשעה 22:00 ב-כאן 11 וכאן BOX

 

 

איש לא ידע את שמו האמיתי, אלא רק את כינויו – "מר שושני". נווד נצחי, גאון ואולי מטורף, בעל זיכרון פנומנלי, שידע אלפי ספרים בע"פ, עילוי במתמטיקה, פיזיקה, תלמוד ופילוסופיה ושלט בכ-30 שפות.

שושני הוא אחת החידות הגדולות של המאה ה-20, יש אפילו הטוענים שלא היה אלא אגדה. אבל גדולי עולם שאותם לימד, בהם פילוסופים כעמנואל לוינס, חוקרים, רבנים כרבי מילובביץ' וסופרים כאלי ויזל, מספרים שהוא שינה את חייהם.

כיצד רכש את הידע האינסופי שלו? ולמה הסתיר את זהותו? בלי משפחה ובלי חברים, ללא קורת גג, מרושל ומחליף שמות וזהויות, הוא הפך למיתוס.

בסרט של כאן, תאגיד השידור הישראלי מנסה הבמאי מיכאל גרינשפן, במשך 10 שנים, לפצח את החידה ולפזר את ענן המסתורין המקיף את האיש, דרך מסע בלשי חוצה יבשות שעובר, בין השאר, בישראל, ארה"ב ואורוגוואי, וכולל מפגשים וראיונות עם תלמידיו הבולטים, ביניהם אלי ויזל, מעריצו הגדול.

במהלך הסרט בחלקם של סיפורי המרואיינים על מר שושני, הם נראים כאילו הם מספרים דברים תמהונים ולא אמינים. כמה מהם אומרים שהוא גאון צנוע, אחרים אומרים שהוא אדם גס רוח ושחצן. יש שראו בו צדיק מקובל ויש שראו בו התגלמות השטן. יש הטוענים ששושני נולד בליטא, אחרים משוכנעים שהוא בכלל ממרוקו. הוא חי בישראל, שוויץ, אלג'ריה, הודו, ארה"ב, אורוגוואי וצרפת, ויש הטוענים שראו אותו בו זמנית בשני מקומות. עדים אחדים ראו אותו מתהלך עם התיקים הכבדים שלו ברחובות ירושלים, מרקש, ניו יורק ופאריס.

מיהו שושני – אגדה או מציאות?

בשיאו של הסרט, כאשר הבמאי כבר כמעט נואש מלפענח את דמותו של שושני, הוא מגלה בכספת סודית באחת מסמטאות ירושלים אוצר שהיה חבוי מהעולם במשך חמישים שנה, תגלית מרגשת והוכחה לכך שהגאון האניגמטי אכן היה קיים.

יש לבדוק גם

המרדף – עונה חדשה

עונה חדשה של "המרדף" יוצאת לדרך בכאן 11, בהנחיית עידו רוזנבלום   בין המתמודדים שינסו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.