שבת , יולי 27 2024
לוגו פופ טארטס

מארס ב- TLVFEST

כולנו  זרים
מועדון  חודשי  ה-12  במרץ   2024

בריטניה, 2023, 105 דקות, אנגלית עם תרגום לעברית

יום שלישי – 12.3.2024 | 21:00, סינמטק תל אביב – כרטיסים

"כולנו זרים" בבימויו של אנדרו היי ("45 שנים", "Weekend") ובכיכובם של אנדרו סקוט, פול מסקל, ג'יימי בל וקלייר פוי, עוסק בתסריטאי צעיר שמפגש עם שכן מסתורי משנה את מהלך חייו.

לילה אחד במגדל הדירות הכמעט ריק בלונדון העכשווית, לאדם (אנדרו סקוט) יש מפגש מקרי עם שכן חדש בשם הארי (פול מסקל), אירוע המעורר חיים בשגרת היומיום שלו. כאשר מערכת יחסים מתפתחת ביניהם, אדם נמשך אל זיכרונות העבר ומוצא את עצמו חוזר אל עיירת הפועלים שבה גדל ולבית הילדות בו הוריו התגוררו. להפתעתו, הוריו (קלייר פוי וג'יימי בל) שנפטרו לפני זמן רב, עדיין מתגוררים בבית ונראים בדיוק כפי שנראו לפני 30 שנה.

צפו בטריילר

מרץ  נשי  קווירי

פרומו לכבוד מרץ נשי קווירי

בלו ג'ין | Blue Jean

שישי – 8.3.2024 | 21:30בריטניה / 2022 / אורך: 97 / שפה: אנגלית, תרגום לעברית

בימוי: ג'ורג'יה אוקלי
שחקנים: רוזי מקיואן, קרי הייז, לוסי האלידיי
כרטיסים  /  טריילר
אנגליה, 1988 – ממשלתה השמרנית של מרגרט תאצ'ר עומדת להעביר חוק שלא יאפשר להומואים ולסביות לעבוד במערכת החינוך. מתוך חשש לאבד את מקום עבודתה, ג'ין המורה להתעמלות נאלצת לחיות חיים כפולים. חייה נכנסים למערבולת כשבת זוגה האקטיביסטית החברתית מתחילה ללחוץ עליה להפסיק לחיות בארון. כאשר נערה חדשה בבית הספר מופיעה במפתיע במועדון הלסבי המקומי שג'ין וחברותיה מבלות בו, הבועה של ג'ין מתערערת. האם המפגש המאתגר עם התלמידה ידחוף את ג'ין אל הקצה? "בלו ג'ין" הוא דיוקן של אישה אחת שכל רצונה לשמור על הפרטיות של חייה וזהותה, בניגוד למציאות החברתית והפוליטית הגדולה ממנה שמכריחה אותה לנקוט עמדה. רוזי מקיואן בתפקיד ג'ין פשוט כובשת את המסך ממבט ראשון. סרט הביכורים של ג'ורג'יה אוקלי הציג כבר במעל 50 פסטיבלי קולנוע ברחבי העולם וזכה בפרסים רבים בצדק רב.

ריקוד חגיגי | Fancy Dance

שבת – 9.3.2024 | 19:00ארה"ב / 2023 / אורך: 90 / שפה: אנגלית, תרגום לעברית

בימוי: אריקה טרמבליי
שחקנים: לילי גלדסטון, איזבל דרוי-אולסון, ריאן בגאי, שיי וויגהאם
כרטיסים  /  שיחה עם הבמאית והשחקנית
בעקבות העלמות אחותה, ג'אקס, בעלת שורשים ילידים-אמריקאים, חוטפת את אחייניתה מבית הסבא הלבן שלה והשתיים יוצאות למסע כדי להגיע לטקס ריקוד מסורתי שהאם הנעדרת הייתה רוקדת בו. בתפקיד הראשי לילי גלדסטון זוכת גלובוס הזהב על תפקידה בסרטו של מרטין סקורסזה "רוצחי פרח הירח". היא מגלמת אישה קווירית החוקרת את העלמות אחותה הבכורה ובינתיים מנסה לשכנע את הרשויות לאפשר לה לגדל את האחיינית שלה בהתאם למסורת האתנית-תרבותית שלהן ולא למסור אותה לאביה הלבן והמתנכר. אריקה טרמבלי מצליחה בסרטה המרגש לאגד מספר נושאים מורכבים ולהביאם אל המסך הגדול בצורה מכבדת ומעוררת השראה. היא שוזרת אל תוך דרמת המתח המשפחתית נושאים כמו זהות קווירית, זהות אתנית, אחוות נשים ומאבק על זכויות הילידים בארה"ב. כמו כן היא מעלה נושא אקטואלי המטריד מאוד את הילידים האמריקאים – היעלמותן של נשים החיות בשמורות.

לילה ירוק | Green Night
ראשון – 10.3.2024 | 21:00

סין / 2023 / אורך: 93 / שפה: סינית, קוריאנית, תרגום לעברית ואנגלית

בימוי: האן שוואי
שחקנים: בינגבינג פאן, יונג-הו קים, ג'ו-יונג לי
כרטיסים  /  טריילר
ג'ין קיה, צעירה סינית הנמלטת מעברה הבעייתי והסודי, מתחתנת עם גבר קוריאני בעל מסעדה בתמורה לאזרחות מקומית. היא עובדת בשדה התעופה כבודקת ולילה אחד במהלך העבודה היא פוגשת צעירה מסתורית בעלת שיער ירוק. השתיים חשות מייד משיכה הדדית, אך מה שמתחיל כרומן לילי מפתיע מתגלה גם כמסע שבו הן יצטרכו להילחם על חייהן מול עולם הפשע וגם להתמודד עם הגברים האלימים בחייהן. הבמאית האן שוואי ספקת לקהל הצופים מותחן פשע רב עוצמה עם שתי דמויות נשיות מרתקות ומפתיעות בגילומן של כוכבת הקולנוע הסינית פאן בינגבינג ("אני לא מאדאם בובארי") בתפקיד מרשים ולא שגרתי, ולצידה השחקנית הקוריאנית העולה לי ג'ו יאנג שנראתה לאחרונה בסרט "ברוקר".

מרינט | Marinette
צרפת / 2023 / אורך: 95  /  שפה: צרפתית, תרגום לעברית ואנגלית

בימוי: וירג'יני ורייה
שחקנים: גאראנס מרייה, אמילי דקן, סילבי טסטו, פרד טסטו, אלבן לנואר
כרטיסים  /  טריילר

מהרגע הראשון שהיא בעטה בכדור, חייה של מרינט פישון סבבו סביב כדורגל. מי שהייתה מלכת השערים של צרפת נולדה בעיר כפרית שלא הייתה בה נבחרת בנות, אבל הכישרון העצום שלה דיבר בעד עצמו, וכך היא מצאה את עצמה מככבת בנבחרת הבנים המקומית. ההתמקדות בספורט עזרה לה להתמודד עם מערכת היחסים הרעילה בין הוריה ובמקביל התלבטה האם לשמור על נטייתה המינית לעצמה או לחיות בגאווה מחוץ לארון ולסכן את הקריירה שלה. הבמאית\תסריטאית וירג'יני ורייה מביאה אל המסך הגדול סרט קולנוע עלילתי סוחף על אחת הספורטאיות החשובות בתולדות צרפת ומי שהייתה לשחקנית הצרפתייה הראשונה שחתמה עם קבוצה אמריקאית. את הסרט מלווה פסקול תקופתי סוחף, עם עריכה אנרגטית וצילום דומיננטי."מרינט" מצליח במשימה ועוקב אחר חייה של אחת השחקניות הכדורגל הטובות בכל הזמנים ואחר מאבקה לאורך חייה לקבל יחס שווה במדינה שהיא נתנה לה כל כך הרבה.

יום שני  ה-26.2  – הקרנה  אחרונה !

גן עדן (הבנים האבודים)
מועדון  חודשי  פברואר   2024

בלגיה – צרפת, 2023, 83 דקות, צרפתית עם תרגום לעברית ולאנגלית

יום שני – 26.2.2024 | 21:00, סינמטק תל אביב – כרטיסים

במתקן כליאה לנוער ג'ו מתכונן לחזרתו לחברה, אבל הוא לא בטוח כיצד ייראו החיים בצד השני של הגדר. כאשר ויליאם, שוהה חדש במתקן, עובר לתא הסמוך, הרצון של ג'ו לחופש מפנה את מקומו במהירות לרצון מסוג אחר.
באמצעות צילומי קמרה אובסקורה, ציור בדיו, ריקוד וראפ, ויליאם וג'ו יוצאים למסע משותף של גילוי עצמי כאשר הם מופתעים מהמשיכה הרגשית והפיזית זה לזה. כשמסביב הכמיהה והייאוש הולכים וגוברים השניים מוצאים אחד בשני נחמה.

סרט הביכורים של הבמאי\תסריטאי זינו גרטון משרטט במיומנות את הפיתולים והתפניות של תשוקה בין שני בחורים צעירים ומציע חזון בלתי מתפשר של אהבה: גם מאחורי חומות וסורגים יכולה להפתיע תשוקה בלתי צפויה שתוביל לסיפור אהבה משחרר ומרגש.
צפו בטריילר

בשיתוף פרויקט גילה להעצמה טרנסית
פרומו ליום הנראות הטרנסי 2024
 

14:00 – מי אני לא
יצירה תיעודית עדינה ומרגשת זו אנחנו נחשפים לסיפורם של שרון-רוז המתמודדת על תואר מלכת היופי בדרום אפריקה ולסיפורו של הפעיל החברתי דימקאטסו (Dimakatso), שני אנשים שונים מאד אחת מהשני. ישנו דבר אחד המחבר ביניהם: שניהם אינטרסקס.  כרטיסים  /  טריילר

16:00 – טווס
מיונג היא אייקון אופנה ואחת רקדניות ה- voguing הטובות ביותר בסיאול. היא משתתפת בתחרות ריקוד בתקווה שאם היא תזכה, הזכייה תכסה את עלויות הניתוח שלה להתאמה מגדרית. כאשר היא מפסידה, היא מחליטה לחזור אל הכפר ולהשתתף בהלווית אביה שהתנכר לה לאורך שנים רבות. כדי לקבל את חלקה בירושה היא חייבת לבצע טקס ריקוד מסורתי באנדרטה לזכר אביה שהיה מורה ריקוד טקסי אהוב.  כרטיסים  /  טריילר

18:30 – מעורב
לאחר ניתוח התאמה מגדרית, נראה שעבור פניה ( Feña) היה פשוט יותר לנתק את כל הקשרים עם עברו. ההתמודדות עם השינויים הייתה מספיק כואבת, שלא לדבר על התגובה של משפחתו. אבל כשהוא נתקל בבן זוגו לשעבר וזוכה לביקור בלתי צפוי מאחותו הקטנה ואביו, החיים מכריחים אותו להתמודד עם העבר.  כרטיסים  /  טריילר

20:30 – אישה (טרום בכורה)
מהבמאית של סרט הגייז הפולני המעולה "בשם…", שהצגנו בשנת 2013, מגיע סרט חדש היישר מהתחרות הרשמית של פסטיבל ונציה 2023 בהקרנת טרום בכורה ארצית: "אישה…". על רקע המעבר מקומוניזם לקפיטליזם בפולין, הסרט משתרע על פני 45 שנים מחייה של אניאלה ווסולי ומסעה למציאת חירות אישית כאישה טרנסג'נדרית. היא מתמודדת עם קשיים בחיי המשפחה ועם סביבה שאיננה מוכנה להכיר בה. אילו בחירות אניאלה תצטרך לעשות כדי לחיות כמי שהיא באמת?  כרטיסים  /  טריילר

~ ~ ~ ~

הגשת  הסרטים  לפסטיבל  2024  החלהפסטיבל הקולנוע הגאה TLVfest
מזמין את יוצרות ויוצרי הסרטים הישראלים להגיש סרטים לפסטיבל 2024.

הפסטיבל הבינלאומי לקולנוע גאה יציין השנה 19 שנים לפעילותו ויתקיים 
בין התאריכים ה-31 באוקטובר עד ה-9 בנובמבר 2024.
קבלת הסרט לפסטיבל מותנית בהחלטת ועדת לקטורה.

מועד אחרון להגשת סרטים ישראלים: 31 ביולי, 2024 בשעה 12:00. 
טופס זה מיועד לסרטים ישראלים בלבד.

להגשת סרטים לפסטיבל יש למלא את טופס הגשת הסרטים
(מצריך כניסה עם חשבון בגוגל)

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.