שבת , יולי 27 2024
החלוץ, פעילות

"הפסקה ספורטיבית" בירושלים

פיילוט חדש: "הפסקה ספורטיבית"

בשלושה בתי ספר בירושלים

 

שלושה "ימי שיא" נערכו תוך שבוע בבתי הספר פסגת המדעים, של"ב ואריאל, בו למדו התלמידים על הגינות בספורט. השכבות המנצחות זכו בפרס ההגינות. בארגון "החלוץ – חינוך דרך ספורט", המובילים את הפרויקט החדשני, מודים: "הספורטיביות מעל הכל"

הגשם, הרוחות או בכלל מזג האוויר החורפי לא מנעו את קיומו של "שבוע ימי השיא" בירושלים, שלושה אירועים שנערכו השבוע בשלושה בתי ספר שונים בירושלים בהובלת "החלוץ – חינוך דרך ספורט" מבית דרור ישראל ובשיתוף המרחב השלם, פיילוט של עיצוב חינוך בהתאמה לפי תפיסת המצוינות של בית הספר.

יום השיא הראשון נערך בבית הספר פסגת המדעים בפסגת זאב, בו נערכה הפסקה פעילה לכלל התלמידים, אותה הובילה שכבת ו'. במהלכה עברו הילדים בין תחנות שונות וערכו פעילות ספורטיבית לצד מוזיקה ואווירה טובה.

בנוסף, נערכה פעילות גם בבית הספר של"ב (שילוב לימודי בריאות) בעיר, שם ערכו "החלוץ" והמרחב השלם את "טורניר משחקי הידידות" בכדורגל, בו חולקו התלמידים לקבוצות והתמודדו שכבה מול שכבה. כמו כן, הונהג לראשונה לילדים הכרטיס הירוק. לצד ה-'צהוב' וה-'אדום' המסורתיים, ב"חלוץ" משתמשים גם בכרטיס ירוק, "זה כרטיס חיובי על ספורטיביות, פירגון ליריב, סיוע ליריב שנפל וכדומה. בתום המשחק אנחנו מכריזים על הקבוצה המנצחת מבחינת הספורטיבית וכן על הקבוצה המנצחת מבחינת התוצאה. הכרטיס הירוק יצר מצב בו השימוש בכרטיס הצהוב והאדום כבר כמעט ולא קיים", הסבירו ב"חלוץ".

בבית הספר אריאל בגילה ננעל שבוע השיא עם טורניר משחקי ידידות נוסף, בו גם כן התמודדו כל שכבות הגיל אחת מול השנייה ובסיום הוכתרה מלבד הזוכה, גם הקבוצה ההוגנת. רכזת החלוץ בירושלים, חרות ברין, סיפרה כי "היה מרגש לראות את כל הפעילויות בכל בתי הספר. האירועים עברו בצורה חלקה, מהנה ובעיקר כזו שגרמה סיפור לכל החניכים והמדריכים. לראות ילדים שמשחקים, אך יותר חשובה להם העזרה לזולת וההגינות מאשר הניצחון עצמו – גרמה לכולנו סיפוק".

מירב בלדב מנהלת בית הספר וירדן יוספי מובילת המרחב השלם סיכמו: "כיף מאוד לראות את התמונות ודרכם להרגיש את האווירה הספורטיבית והשמחה שהייתה בביה״ס. שירה המאמנת האלופה שלנו ביחד עם תלמידי כיתה ו׳ העבירו הפסקות פעילות לכל ביה״ס עם תחנת מגוונות ומותאמות לגילאים של התלמידים. משמח לראות שביום גשום וחורפי זה, ובתקופה הלא פשוטה שאנחנו עוברים, הצלחנו לאפשר לתלמידים בזכות החלוץ לצאת להוציא מרץ, לרוץ ולהתעמל. תודה שירה וגם לחרות על התכנון והחשיבה מאחורי הפרטים הכי קטנים".

הפסקה ספורטיבית בירושלים היא רק פעילות אחת משלל הפעילויות של ארגון “החלוץ” בעיר. הארגון מפעיל עשרות קבוצות נוער ברחבי העיר, מפעיל מתנדבים ופרויקטים שונים במרכזים הקהילתיים בירושלים.

בנוסף, הפעילויות של ארגון הספורט לילדים ונוער ‘החלוץ’ מגוונת וכוללת, מלבד עבודה עם מפוני הדרום והצפון, גם קבוצות ספורט שנתיות לילדים ונוער במרכזים קהילתיים ובתי ספר, בענפי הכדורגל, כדורסל, מולטיספורט ופרויקטים לבני נוער כעוזרי מאמן. בנוסף, הם מקיימים סדנאות וימי ספורט ופעילות בהזמנה אישית. הדגש המרכזי של כל הפעילויות הינו הערכים וההיבט החינוכי להגינות, ספורטיביות וחברות, לצד חיבור לקהילה וגיבוש הקהילה סביב הספורט.

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.