שבת , יולי 27 2024
בתי אהובתי

מהיום בקולנוע: בתי אהובתי

סרטי יונייטד קינג מציגים:

סרטו של איתן גרין

ששון גבאי| סיון לוי| אלברט אילוז | עידו ברטל | אוולין הגואל | קלמנט אובר

יולי אוגוסט הפקות ודדליין הפקות:

ב-22 בפברואר יעלה לאקרנים "בתי אהובתי"- סרטו התשיעי של איתן גרין, בכיכובם של ששון גבאי, סיוון לווי, אלברט אילוז, אוולין הגואל, עידו ברטל וקלמנט אובר, שהיה מועמד ל-4 פרסי אופיר.

זוהי דרמה משפחתית פיוטית המרחיקה אל מחוזות פריז, ומציגה היכרות מחודשת של חברי המשפחה
אחד עם השני ועם עצמם.

שמעון, אלמן כבן 70, יוצא לפריז כדי לבקר את חבר נעוריו ניסים. במהלך הביקור הוא מתגורר אצל בתו היחידה, אלמה, שחיה שם עם בנה התינוק ובעלה, שעובד על הדוקטורט שלו בסורבון. אחרי זמן קצר מגלה שמעון שחיי הנישואים של בתו מתפרקים. היא ובעלה שקועים בריבים מרים ובלתי פוסקים.

שמעון, שאוהב את בתו מעומק הלב, מנסה לסייע לה במצוקתה – אבל בעיקר מבקש להבין למה ואיך הגיעו יחסיה עם בעלה, חתנו, שאותו הכיר כאדם טוב מזג, למצב עגום שכזה. במהלך הניסיונות הללו, שבהם הוא נעזר בעצותיהם של חברו ניסים ואשתו ויוי, שמעון מופתע לגלות בעצמו ובבתו תכונות, רצונות ותשוקות שלא הכיר.

דבר הבמאי

"בתי אהובתי" הוא סיפורו של ביקור. שמעון (70) מגיע לביקור אצל בתו אלמה, נכדו וחתנו בפריז ומוצא עצמו בלב משבר גדול בחייה ובנשואיה.

אב לא אמור להיות במצב כזה אבל המשבר והטלטלה האוחזים בבתו מכריחים אותו, גבר הגון ועדין, לשמוע ולראות: שברי מראות מבעד לחלונות, משפטים קשים מעבר לדלתות סגורות והתנהגויות קטנות אך צורמות המסתירות סיפור שהוא מנסה לאסוף לרצף שיוכל להבין ואולי להתמודד אתו.

שמעון רואה ושומע את בתו במצב אותו לא הכיר. לאו דווקא מצב של בת אלא מצב של אישה ואם שאת מצוקותיה כמו גם את סערת נפשה אין לו דרך להבין עד תומם או לעזור באמת ולפתור.

איש אולי לא מבין את אלמה, בתו של שמעון, והיא מתייסרת בכאביה, כאבי הלב וכאבי האישה שהנה הפכה גם לאם לתינוק בן כ 9 חודשים.

ושמעון, אדם השואף לסדר בחייו, באופן בו הוא מתנהל כמו גם בהופעתו (האופן בו הוא מתלבש, האופן בו הוא מארגן ואורז את בגדיו, למשל), לא מצליח הפעם לסדר את המתרחש באופן בו הוא מאמין, רגיל ורוצה. הדברים אינם בשליטתו. קשה לו להבין ולקבל את העובדה שבתו היא כבר אישה ובכלל קשה לו להבין את העולם אליו נקלע שהוא כרגע לא מסודר. בוודאי לא כפי ששמעון היה רוצה שיהיה.

המצב הזה עניין אותי. מצב שהוא בראש ובראשונה מצב בו אדם (אב) נמצא במקום ובזמן שהוא אינו אמור להימצא בו. עניין אותי להביט במצב הזה ועניין אותי בעיקר המהלך על פיו דווקא חוסר הסדר המטריד הזה מוביל אותו אל נפשו שלו והנה הוא מוצא גם בה רגש מפתיע בחייו שלו שלא העז, על פי תמונת עולמו המסודרת והעדינה, לממש.

זאת אומרת: הנה בתו המעונה שאיש לא מבין את כאביה וסערת רוחה מוליכה אותו יותר מאשר הוא אותה למקום אחר ממנו אולי פחד – לאהבה שהייתה חבויה בליבו ועכשיו הוא מעז לבטא ולממש אותה.

אגב:
אחרי שסיימתי לעשות את הסרט וצפיתי בו לראשונה גיליתי שהא מזכיר את "סיפור טוקיו", סרטו של יסוג'ירו אוזו שאת סרטיו אני אוהב מאוד וגם גיליתי נגיעה קלה בסרט "אי של שקט" (נני מורטי). תוך כתיבה ותוך עשיית סרט מעולם לא חשבתי על מחוות לבמאים או סרטים שאני אוהב אבל מסתבר שהדברים חזקים ממני ולעיתים המעשה מגלה את הנסתר.

צלם דניאל מילר, עורך אריק להב-ליבוביץ׳

מוסיקה מקורית שם טוב לוי, ליהוק רותי בלום, עיצוב אמנותי Inga Skrypnyk

עיצוב פסקול תומר קורן, עיצוב תלבושות Vladlena Chechenina

מפיקות אחראיות לינור לביא, עירית בן-יהודה לזר, מפיקים שותפים אילון רצ׳קובסקי, שלום אייזנבך,

מפיקים יוחנן קרדו, גיא יקואל, יקי רייסנר

תסריט ובימוי איתן גרין

הסרט הופק בהשתתפותה של קרן הקולנוע הישראלי (ע״ר) מיסודו של משרד התרבות והספורט, המועצה הישראלית לקולנוע

In association with Keshet Broadcasting Ltd

כל הזכויות שמורות לדדליין הפקות 2023©

Copyright: © 2023 Deadline Productions

(לוגואים) קרן הקולנוע, משרד התרבות והספורט, המועצה הישראלית לקולנוע, קשת, מפעל הפיס, se, רייסדור, יולי אוגוסט

יש לבדוק גם

וידאו+אודיו: PETRIFIED

בשנה האחרונה שחרר דיוויד את סינגל הבכורה Caught, שהוביל להיכללותו ברשימת המוזיקאים המבטיחים של עיתון …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.