שבת , יולי 27 2024
מטפלות בעניינים, פסטיבל הקולנוע רהט 2024

פסטיבל הקולנוע רהט 2024

דווקא עכשיו – פסטיבל הקולנוע רהט 2024 – 10-17.2.2024

פסטיבל הקולנוע רהט, שבוע של קולנוע איכותי בסימן חיים משותפים – חוויה איכותית מרהיבה. 

סרט הפתיחה של הפסטיבל – "חלומות מסוכר" בבימויו של סבסטיאן טולאר בהקרנת טרום בכורה ארצית | סרט הנעילה – "מטפלות בעניינים" בבימויו של ג'וליאן רמבלדי בהקרנת טרום בכורה

עוד בפסטיבל: הקרנה חגיגית של "תמונת הניצחון" ופאנל בהשתתפות אבי נשר ועם השחקנים עלא דקא ואמיר חורי; "דו-שיח בין יוצרים" מפגש שחקנים ובמאים בהשתתפות שלומי אלקבץ, מכרם חורי, ונוספים; הפקה מקורית לפסטיבל – "חלום בדואי"בבימויו של קאיד אבו לטיף; הקרנה חגיגית ומפגש יוצרים של הסרט "קדחת ים תיכונית" בבימויה של מאהא חאג'; שלל סרטים לילדים בערבית

סינמטק רהט גאה להציג את "פסטיבל הקולנוע רהט 2024" – שבוע של קולנוע איכותי בסימן חיים משותפים. הפסטיבל, שזו שנתו השנייה, יתקיים בין התאריכים 10-17.2 בהיכל התרבות רהט.  בפסטיבל יוקרנו מגוון יצירות מרתקות ביותר, סרטים מישראל ומהעולם, סרטים דוקומנטריים מרתקים, סרטי מסע וסרטים לילדים, בעלות של 10 ₪ לכרטיס. הפסטיבל יכלול דיונים עם יוצרים, ופאנלים מעמיקים עם טובי הבמאים בארץ. הפסטיבל יאפשר למבקרים ההזדמנות להתעמק בעולם הקולנוע המרתק ולפגוש את היוצרים מאחורי היצירות המפתיעות. 

דניאל אלטר יוזם ומנהל אמנותי של הפסטיבל: המוטיב של חיים משותפים וערבות הדדית, שמאפיינים את רהט – העיר הבדואית הגדולה בעולם, בא לידי ביטוי במיוחד בעת זו. למרות הכאב העצום והקושי הגדול בשגרת חירום מתמדת, הצלחנו להעמיד פסטיבל קולנוע עם סרטי איכות עבור שוחרי אמנות הקולנוע שממלאים אולמות עם סרטים משובחים ממדינות המזרח התיכון. אני מודה לעירייה ולמתנ"ס, לצד משרדי הממשלה שהאמינו בנו, ומאמינים בכוחה של יצירה מקורית ואיכותית במיוחד בעת קשה זו. בהיכל התרבות רהט, ניתן יהיה ליהנות משבוע של יצירה וקולנוע איכותי. הפסטיבל מציע חוויות קולנוע ייחודיות באווירה של יצירה מקורית. 

פואד זיאדנה מנהל המרכז הקהילתי רהט, אומר "רהט הפכה למוקד עשייה תרבותית משמעותית מאוד. זאת, הודות לשותפים הרבים שלנו שגילו את הפוטנציאל האדיר של העיר הבדואית הגדולה בחברה הערבית כעוגן של עשייה תרבותית, איכותית ומקורית. המודל שאנו מובילים בשיתוף פעולה הדוק עם החברה למתנסים יכול להיות אבן יסוד להפצת הבשורה הלאה לשאר חלקי הארץ".

מרעי כתנאני מנהל המחלקה לתרבות ואמנות רהט: "מצפה לכם תכנית עשירה של סרטי מדינות המזרח התיכון בסימן חיים משותפים. הקפדנו גם השנה להביא את הסרטים החדשים ביותר, והרבה מההקרנות במהלך הפסטיבל יהיו הקרנות טרום בכורה. ההישג המשמעותי הזה לא היה קורה לולא התמיכה והעזרה של עיריית רהט, והמרכז הקהילתי רהט שהאמינו במיזם החשוב הזה. אנו מצפים לחוויה משמעותית ביותר עם סרטים שמוקרנים לראשונה, לא רק ברהט, אלא בכל הארץ".

 

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.