שבת , יולי 27 2024
פברואר 2024 ב-yes דוקו

פברואר 2024 ב-yes דוקו

 

החודש נשדר סרט ישראלי חדש בבכורה,

זוכה "פרס הביכורים" בפסטיבל דוקאביב האחרון:

 

נורה | Nora

בכורה: יום רביעי, 28.2, 21:00, ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+.

זוכה פרס הביכורים – פסטיבל דוקאביב 2023

נורה הקימה בית במושב שקט ופסטורלי – לעצמה ול-500 עטלפי פירות, תריסר תרנגולי הודו (שלכולם קוראים הרצל), גרב הכבשה, איציק ציפור המיינה וקופר הכלבה. 

הרחק מבני אדם, היא עומלת עבור החיות שלצידה יום וליל. אך הזמן אינו עומד מלכת והגוף אינו חסין לעד. שורה של אירועים טרגיים מפרים את השלווה בבית המחסה והעולם שנורה בנתה לעצמה מאיים להתפרק.

 

בימוי וצילום: מתן בן מורה | תסריט: מתן בן מורה, גיא שחם | עריכה: גיא שחם | עיצוב פסקול: נין חזן | הפקה: חגי ארד, אהרון פאר, אלעד פלג | חברת הפקה: דרומהפקות

הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ומפעל הפיס

(59 דק', ישראל, 2023)

 

* * *

 

המלצות העורכים מהיבול הבינלאומי:

 

שנות ה-2010 | The 2010's

בכורה: ראשון-חמישי, 4-12.2, 22:00, ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD ביום ראשון 4.2.

החלק השביעי והאחרון ב"סדרת העשורים" עטורת השבחים,  מאת המפיקים זוכי פרס האמי® – טום הנקס וגארי גוטסמן.

סדרת העשורים, רחבת ההיקף, החלה את שידורה בישראל לפני כ-10 שנים והביאה את השינויים הפוליטיים, התרבותיים והחברתיים הרבים שהתרחשו מהעשורים של שנות ה-60 ועד שנות ה-2000. 

בחודש ינואר הקרוב נשדר את החלק האחרון בסדרה, שמתאר את האירועים בעידן הסוער של 2010 עד 2020. 

זה היה העשור של "שובר שורות" ו"משחקי הכס" – תור הזהב השני של הטלוויזיה, להיטים ויראליים בסגנון Gangnam Style, ה-TikTok והלייקים בפייסבוק. זה היה גם העשור של Black Lives Matter, האביב הערבי, #MeToo ומשבר הקורונה ב-2020. ובלב הקוטביות המוחלטת של שנות ה-2010, תקופת נשיאותו המורכבת של אובמה פינתה את מקומה למרוץ השנוי במחלוקת של דונלד טראמפ לנשיאות.  בעזרת תובנות מאנשים בולטים בשנים אלו – ביניהם יועצי ממשל טראמפ: ד"ר אנתוני פאוצ'י, פיונה היל וריינס פריבוס, מתחום התרבות – הקומיקאית והאקטיביסטית לנה ווית', העיתונאית ג'מלה היל והשחקן, המפיק בפועל, טום הנקס – הסדרה מציגה את עשר השנים הנפיצות כל כך שחווינו ומשפיעות על החיים שלנו עד היום.

(2X120'+5X60', ארה"ב, 2023)

פרקי הסדרה:

פרק 1 – שנות ה-2010 נחשבות כ"תור הזהב השני של הטלוויזיה" עם הסדרות הבולטות – "משחקי הכס" ו"שובר שורות". 

פרק 2 – הפרק צולל אל הטרנדים והחידושים העיקריים במוזיקה הפופולרית במהלך שנות ה-2010, כאשר המוזיקה עברה שינוי משמעותי מפופ מושקע לז'אנרים יותר כבדים ואינטימיים עד סוף העשור.

פרק 3 – הפרק דן בתקופת הנשיאות של ברק אובמה, כמו גם בשינויים הפוליטיים שהתרחשו הן במפלגה הרפובליקנית והן במפלגה הדמוקרטית בזמן שנכנס אל החדר הסגלגל.

פרק 4 – מבט לאחור על עלייתו הפוליטית המטאורית של דונלד טראמפ ב-2016, כיצד הוא ניצח את הילרי קלינטון, קיים רבות מהבטחותיו בקמפיין והשאיר מורשת מקטבת בחברה האמריקאית.

פרק 5 – הפרק בוחן את העידן החדש של האקטיביזם שפרץ בשנות ה-2010, בסימן עשור של קיטוב מוגבר ושינוי חברתי דרך תנועות כמו Occupy Wall Street, Black Lives Matter, #MeToo, ועליית ה-alt-right.

פרק 6 – הפרק חוקר את ההשפעה הגוברת של המדיה החברתית במהלך שנות ה-2010, כאשר פלטפורמות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר ו-TikTok הפכו פופולריות מאוד ושינו את הדרך שבה ראינו את עצמנו ואת העולם.

פרק 7 – פרק המביא כרוניקה רגשית וקצבית של איך שנת 2020 הייתה אחת השנים המשנות ביותר בהיסטוריה עם הדחה נשיאותית, מגפת הקורונה והפגנות זכויות האזרח הגדולות בהיסטוריה.

 

ג'ואן באאז: אני רעש | Joan Baez: I Am A Noise

בכורה: יום ראשון, 11.2, 22:45, ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+.

פסטיבלים Berlinale, , CPH:DOX, SXSW Film Festival דוקאביב 2023

ג'ואן באאז כבר בת 82 והיא יוצאת לסיבוב הופעות אחרון – פרידה מהבמה ובמידה רבה פרידה מדמותה כאקטיביסטית מובילה שהייתה מעורבת במשך יותר משישה עשורים במאבקים הגדולים בעולם לחירות ושוויון. מלבד שיריה המופלאים של באאז, שיתופי הפעולה של עם דילן וזיכרונות מהמאבקים הציבוריים שהפכו אותה לאגדה חיה, הסרט שופך אור על ג'ואני הילדה, בת למשפחה מעורבת שנתקלה בעצמה בגזענות; הנערה שההצלחה הגדולה העירה בה שדים אפלים והאישה שמבעד לסדקים בכריזמה העצומה שלה מתגלים זיכרונות מכאיבים. 

באאז, מפוכחת ובמידה רבה גם מפויסת ורכה, חושפת יומני ילדות, סיפורי משפחה, שיחות עם הוריה ואחיותיה, צילומים יפהפיים והקלטות מטיפולים שעברה עם פסקול מלהיב וסוחף.

בימוי: קרן אוקונור, מירי נווסקי, מייבא ובויל (113 דק', ארה"ב, 2023)

לצפייה בטריילר

 

בתוך איראן: המאבק לחופש  | Inside Iran: The Fight for Freedom

בכורה: יום ראשון, 6.2, שעה 22:45 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

ב-16 בספטמבר 2022, לאחר מותה הטראגי של מהסא אמיני, שעונתה על ידי סיירת המשטרה האיראנית לאחר שלא לבשה את החג'אב שלה כראוי, פרצו ברחבי איראן מהומות נרחבות והיא הפכה לסמל למאבקן של הנשים בתקנות החג'אב. 

בגלל הפחד מהמשטר האיראני, העדויות הקשות מהמהומות סוקרו עד היום רק בתחומי המדיה החברתית, אך כעת, לראשונה, יצאה יוצרת הסרט התיעודי האמיץ וחסר התקדים הזה, ג'סבין מוחמד, זוכת פרס האמי וה-BFTA, לצילומים חשאיים ברחבי איראן, תוך סיכון חייה, כדי לפגוש פנים מול פנים את הצעירים שהובילו את ההפגנות, לספר את הסיפור דרך עיניהם של אזרחי איראן ולהשמיע את קולם הלא-נשמע ברחבי העולם.

בימוי: ג'סבין מוחמד (80 דק', אנגליה, 2023)

 

 

גברת ג'ורדן האחרת | The Other Mrs. Jordan

בכורה: שלישי-חמישי, 13-15.2, 22:00, ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD ביום שלישי 13.2.

תעלומה מפותלת, מאת זוכה פרס BAFTA, מאט סמית', על נוכל בריטי שהצליח להונות נשים רבות.

ויליאם אלן ג'ורדן הוא ביגמיסט סדרתי, עבריין מין ושקרן פתולוגי, שפשעיו רבים ומתועבים. למרבה הצער, לנשים שנפלו ברשתו לקח זמן להבין זאת. 

הסדרה נפתחת כשהקורבן הראשון שלו, מרי טרנר תומפסון, אשתו לשעבר, מספרת את החלק הראשון בסיפור הבלתי נתפס הזה, אך ככל שהסדרה מתקדמת, היא הופכת למרוץ של העברת מקל מאישה לאישה, כשכל אחת מספרת את סיפורה האישי בקשר שלה עם ג'ורדן.

לצד הסיפורים של הקורבנות דנה הסדרה במשמעות האמת, בשקרים שמספרים לנו ושאנו מספרים לעצמנו, ובחיפוש אחר צדק, כנות, והשלמה. (3X60 דק', אנגליה, 2023)

* * *

1 בפברואר – 10 בפברואר 

 

טטיאנה סוארז: לא נשברת |  The Unbreakable Tatiana Suarez

בכורה ב-yesVOD ובSTING+: החל מיום חמישי, 1.2

טטיאנה סוארז, אמריקאית ממוצא מקסיקני, היא אמנית לחימה מעורבת מקצועית (UFC), שהחלה את דרכה כמתאבקת בגיל 12. מגיל צעיר שאפה להיות הטובה בעולם והיא אכן הגיעה לשיאים מדהימים בקריירה שלה.

ב-2011, תוך כדי אימון של נבחרת ההתאבקות לאולימפיאדת לונדון היא נפצעה בצוואר ובסריקה שעברה התגלה לה גידול סרטני בבלוטת התריס. לאחר ניתוח מוצלח ותקופת החלמה, היא חזרה להתאמן. תרגולים של ג'יו-ג'יטסו ברזילאי הובילו אותה לתחום חדש של אומנויות לחימה מעורבות, בו הגיעה לשיא של 11 ניצחונות רצופים ב-UFC. 

ואז בקיץ 2021, חודשיים לפני קרב הקאמבק שלה ב-UFC 266, ברכה של סוארס נפצעה קשות במהלך אימון. היא נאלצה לעבור שחזור של הברך ומצאה את עצמה שוב במאמצים מחודשים לחזור אל הזירה. הדוקו-ספורט החדש מביא את המסע מעורר ההשראה של הספורטאית האמריקאית יוצאת הדופן.

 

שנות ה-2010 | The 2010's

בכורה: ראשון-חמישי, 4-12.2, 22:00, ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD ביום ראשון 4.2.

ראה עמ' 5

 

בתוך איראן: המאבק לחופש  | Inside Iran: The Fight for Freedom

בכורה: יום ראשון, 6.2, שעה 22:45 ב-yes דוקו, ב-yesVOD וב-STINGTV.

ראה עמ' 7

 

מולאן רוז': Yes We Can Can

Moulin Rouge: Yes We Can Can 

בכורה: 2 פרקים מדי יום חמישי, החל מה-8.2, 23:00, ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+. כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD ביום חמישי, 8.2.

הצצה אל מאחורי הקלעים של הקברט המפורסם בעולם.

ה"מולן רוז'" נחשב לקברט המצליח ביותר בעולם. הוא אמנם סמל צרפתי והתגלמות השיק הפריזאי, אך כיום הוא מנוהל דווקא ידי מנהלת אומנותית בריטית – ג'נט פראו מיורקשייר. 

הסדרה הדוקומנטרית החדשה, בת 6 פרקים, עוקבת אחר ג'נט בעודה מגייסת קבוצת רקדניות חדשה לצוות – רבות מהן בריטיות. מהאודישנים בלידס ובלונדון, דרך המעבר לחיים משותפים בדירות הפריזאיות, ועד להשתתפותן של הרקדניות החדשות במופעים המרהיבים של המולן רוז'.

(6X30 דק', אנגליה, 2023)

 

11 בפברואר – 17 בפברואר 

 

גברת ג'ורדן האחרת | The Other Mrs. Jordan

בכורה: שלישי-חמישי, 13-15.2, 22:00, ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD ביום שלישי 13.2.

ראה עמ' 8

 

18 בפברואר – 24 בפברואר 

 

אייקונים נחשפים: מהיר ועצבני

Icons Unearthed: Fast & Furious

בכורה: ראשון-חמישי, 18-25.2, 21:15, ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

כל פרקי הסדרה יעלו ל-VOD ביום ראשון 18.2.

הסרט "מהיר ועצבני", שיצא ב-2001 והיה אמור להיות לא יותר מלהיט קיץ חד פעמי, הפך במהלך 22 השנים האחרונות לסדרת סרטי אקשן מהגדולות בכל הזמנים. 10 סרטים שמכרו כרטיסים בשווי מיליארדי דולרים, יצרו תעשייה ענקית של מוצרים נלווים, אטרקציות בפארקי שעשועים וקהל מעריצים עצום ברחבי העולם. 

לאור ההכרזה על יציאתו המתוכננת לקולנוע של הסרט ה-11 ב-2025, לצד חזרתה הצפויה של סוכנת המוסד לשעבר, ג'יזל, בכיכובה של גל גדות – נשדר עונה חדשה של הסדרה "אייקונים נחשפים" הנכנסת אל  מאחורי הקלעים של סדרת סרטי האקשן הגרנדיוזית. ששת פרקי הסדרה יחשפו את הסודות שמעולם לא נחשפו סביב הפקת הסרטים, בעזרת סצנות של "מאחורי הקלעים" וראיונות עם השחקנים, צוות ההפקה, מומחי קולנוע ומעריצים.

(6X45, ארה"ב, 2023).

לצפייה בטריילר

 

25 בפברואר – 29 בפברואר 

 

בחיים: אסון מטוס האנדים | Alive: The Andes Plane Disaster

זמין לצפייה ב-yesVOD ובSTING+.

שידור ב-yes דוקו בראשון-שלישי, 25-27.2, 22:00.

סיפור הישרדותם המופלא של ניצולי המטוס שהתרסק בהרי האנדים.

באוקטובר 1972 התרסק מטוס 571 של חיל האוויר של אורגוואי, שטס טיסת שכר לכיוון סנטיאגו, צ'ילה. על המטוס היו 45 נוסעים, רובם שחקני קבוצת רוגבי שהיו בדרך למשחק ראווה. המטוס התרסק באזור הרי האנדים המושלגים, אזור שנחשב לאחד האזורים הקשוחים בעולם עם סיכוי אפסי להצלה. בעזרת עדויותיהם המצמררות של הניצולים, מביאה הסדרה החדשה את סיפור הישרדותם המדהים של 16 מתוך 45 הנוסעים, ועל מה שנאלצו לעשות כדי לשרוד בתנאי הקור הקשים והמחסור בצמחיה ובעלי חיים.

(3X60 דק', אנגליה, 2023) 

 

נורה | Nora

בכורה: יום רביעי, 28.2, 21:00, ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+.

ראה עמ' 4

 

  

 

אלוהים שומר על טקסס |God Save Texas  

בכורה ב-yesVOD ובSTING+: שלושת הפרקים יעלו החל מיום חמישי, 29.2

מסע אל תוך נשמתה של מדינת הכוכב הבודד.

הסופר והעיתונאי האמריקאי, זוכה פרס פוליצר, לורנס רייט, כתב ב-2018 את ספרו המצליח "אלוהים יציל את טקסס" ובו כל פרק מתייחס להיבט אחר במדינה – מתעשיית הנפט, דרך העיר דאלאס ועד הסטראוטיפים שנקשרו כלפי תושבי טקסס.  המיני סדרה התיעודית החדשה של HBO, המבוססת על ספרו של רייט, מציעה נקודת מבט ייחודית ואישית של שלושה במאים מטקסס שמציגים דיוקנאות חיים של מדינה המשקפת את העבר, ההווה והעתיד של ארה"ב. 

(3X60, ארה"ב, 2021)

 

זוג חשוף | Verified Couple

בכורה: יום חמישי, 29.2 בשעה 22:00 ב-yes דוקו, ב-yesVOD ובSTING+

ג'יימי וניקו, הידועים בשמם הוויראלי 'Youngcouple9598', הרוויחו את הונם כזוג באתרי פורנו. כעת, באמצע שנות ה-20 לחייהם, בעודם חיים בוילה יוקרתית בקפריסין, חייהם נראים טובים ושלווים מתמיד. אך מהי האמת שמתחבאת מתחת לפני השטח? הסרט התיעודי שמתחיל כסרט תומך-פורנו, הופך במהרה לחקירה רב-שכבתית של אהבה, בושה, השפעה והצלחה.

מאז 2018 בני הזוג אנדראה (ג'יימי) וניקו מצטלמים יחדיו בסרטי פורנו. ניקו הוא הכוח המניע. הוא אחראי על ההיבטים הטכניים וכשהוא מציע הצעות חדשות – כמו להצטלם עם נשים נוספות או להצטלם בעירום בחלון ראווה – הוא לא חושש להשתמש בטקטיקות פסיכולוגיות עדינות גם על בת זוגו. 

העסק הרווחי גבה עד כה מאנדראה לא מעט קורבנות אישיים. הקשר עם חבריה ומשפחתה נותק. ניקו, לעומתה, הרבה יותר בטוח בתפקידו ככוכב פורנו וחי את החלום הגדול שלו.

וכך, ככל שההתבוננות עליהם מתרחבת, נהיה ברור יותר ויותר שגם כוחות רעילים פועלים בסיפור ולא ברור אם האמיתות שלהם וההצהרות הקבועות על אהבתם עדיין גוברים על כל ספק.

בימוי: ג'ושה בונגרד (52 דק', גרמניה, 2022)

יש לבדוק גם

עכשיו בדיסקברי פלוס: בלונדינית קטלנית

בלונדינית קטלנית, סדרת דוקו בת שישה פרקים, בהפקת הולי מדיסון (מנחת "רציחות הפלייבוי") מגיעה לישראל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.