שבת , יולי 27 2024

פתיחת שתי תערוכות יחיד בבית ליבלינג

פתיחת שתי תערוכות יחיד בבית ליבלינג:

״הבלוק״

חיים סוקול – ציפור על אדן החלון | יאשה רוזוב – חדר בריחה

אוצרות: שירה לוי בנימיני, ענת לוי

פתיחת תערוכה: 25.1.24, יום חמישי | בשעה 19:30

https://www.lieblinghaus.org/exhibitions/%D7%AA%D7%A2%D7%A8%D7%95%D7%9B%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%94%D7%95%D7%AA%3A-%D7%94%D7%91%D7%9C%D7%95%D7%A7

 

שתי תערוכות חדשות מציגות את עבודותיהם של אמני הסטודיו ברזידנסי "הבלוק", שהתקיים בבית ליבלינג בין מרץ ליוני 2023. האמנים המציגים, חיים סוקול ויאשה רוזוב, חולקים גורל משותף דרך השהות שהתקיימה ב"דירה לדוגמה", ועיסוקם  במרחב – הממשי והמדומיין – שבין האישי לאזרחי. התקופה בה נוצרו העבודות לתערוכה נחלקת לשני חלקים: משך עבודתם בסטודיו במהלך שהותם בדירה – תקופת המחאה והשיבושים החברתיים והתפקודיים שנלוו לה וזלגו לתוך תהליך הרזידנסי עצמו; והתקופה שלאחר  אירועי השבעה באוקטובר – ימים שמערבבים  מחדש את האישי והאזרחי באופן שונה מכל מה שהכרנו עד כה.

 

היחסים המורכבים בין האישי לאזרחי ניכרים בעבודתו של חיים סוקול בעיסוקו החוזר ונשנה בשאלות של הגירה, פליטות ועקירה. שאלות אלה, שראשיתן בחוויותיו האישיות, הופקעו מהממד האישי והן לובשות היום ממד לאומי וקולקטיבי. עבודותיו של יאשה רוזוב ביקשו במקור לעסוק בשאלות הנוגעות למרחב הציבורי כמקום שבו האזרח ממושטר, מוגדר ונשלט. במהלך העבודה על התערוכה הן קיבלו ממד אישי, המתבטא במפגש עם המרחב הביתי שבו הן מוצגות. עבודותיו מערערות את תחושת הביתיות המוכרת ומעלות שאלות על אודות האיומים והסכנות, שעשויים להפוך את הבית למרחב לא בטוח.

 

תכנית רזידנסי הבלוק – במהלך 2023 רזידנסי הדירה אירח את תכנית הבלוק – קבוצת מחקר ופעולה של יוצרות ויוצרים המשלבים עיצוב ואמנות רב תחומית בעשייה חברתית יומיומית. התכנית התקיימה הן כקבוצת לימוד והן כמעבדה חיה בשיתוף קהל, היא פעולה אמנותית שמטרתה להרחיב את מושג הבלוק העירוני תוך חקירה והתבוננות דרך עולמות התוכן מהם הם מגיעים. מטרת התוכנית היתה ליצור שינוי בתהליך היצירה של המשתתפים לצד פיתוח פרקטיקות וכלי עזר שיסייעו למתכננים ולקהל הרחב להכרת המושג.  במקביל לתכנית הרחבה, פעלו יוצרי הסטודיו, חיים סוקול ויאשה רוזוב על פיתוח עבודות בהשראת התכנית והמרחב בו פעלו. התכנית איפשרה להם לעבוד במקביל ללמידה ולפיתוח הרעיונות, לפעול ביצירה שלהם מתוך הדירה לדוגמה, כמרחב ביתי מחד, וכלפי הסביבה בה נמצא הבית, שהוא עצמו חלק מבלוק עירוני שקיבל פוקוס מסוים בתכנית.

תוצרי התכנית כולה יגובשו במהלך שנת 2024.

 

נעילת תערוכה – 25.5.2024

 

שעות פעילות: א עד ה בשעות 8:00–19:00 | שישי 8:00–14:00 | שבת 9:00–14:00

כתובת: אידלסון 29, תל־אביב–יפו

יש לבדוק גם

שחמט סימולטני

הסימולטני הגדול בתולדות ישראל: כאלף שחמטאים יתחרו במקביל  במסגרת אליפות העל שתתקיים בירושלים בסימן 'גבורת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.